Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2006 14:52 - Хоп де Троп „Девин”
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 2361 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 06.10.2006 16:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Браво! Браво, така се прави реклама: среща на НАТО в София, първа пресконференция, говори Генералния секретар Яп де Хоп Схефер и, не щеш ли, хоп де троп пред него една бутилка минерална вода Девин, ориентирана с етикета към камерите по-прецизно отколкото пирамидите къмто посоките на света. Всички телевизии дават Яп де Хоп, после има репортажи в късните новини, а на другия ден – в сутрешните блокове. Без капка ирония трябва да се свали шапка на тези, които са го организирали. Друго си е да си купиш водата, която пие Генсекът на НАТО. Всъщност никой не го е видял да я пие, ама нейсе. А и да го беше видял някой, какво от това – като си наливаме вода от чешмата, интересували ни от кой язовир идва и коя знаметост си кисне краката в тоя язовир? Не. Водата си е вода – цената на бутилирана такава се определя съвсем мъничко от бутилирането, малко повече от логистиката и най-вече от рекламата. Но рекламата на вода поне не лъже като да речем рекламата на кремвиршите „Сачи”, която ни внушава, че са направени от „първокачестквено телешко и свинско месо”. Да сметнем: първокачествено свинско – 15 лв./кг.; първокачествено телешко – 14 лв./кг.; кренвирши – 4,50 лв.кг (данни от Рамстор). Тоест когато в първокачественото месо се вложи труд, енергия и (нота бене!) реклама, то става три пъти по-евтино. Та това е гениален макроикономически механизъм за повишаване на народното благосъстояние. Ако, например, бензинът стане 2 лева за литър, не е нужно да се прови нищо, освен да го разфасоваме в кристални шишенца от по 100 милилитра и веднага ще се върже на 70 стотинки. Но в интерес на справедливостта, трябва да признаем, че всъщност рекламата на Сачи не лъже. Там се казва, че „истинските кремвирши трябва да се смес от първокачествено телешко и свинско месо”, но никъде не се претендира, че Сачи са истински кремвирши. Да, истинските може би са такива, но вие си купете от нашите. В подкрепа и следващия кадър – някакъв пиронкьо опитва кремвирша и казва: „Друго си е чистото месо!”. Друго си е ами, не това, което рекламирате, нали за това говорим. Та в този ред на мисли може да се каже, че Сачи са напълно коректни към потребителите – не само ги образоват по отношение на истинските кремвирши, но и не оставят у тях съмнение, че те са „друго”. Почтени към потребителите са и рекламите на олио, които гъделичкат копнежа ни да ги закупим, натъртвайки на обстоятелството, че точно това олио не съдържа холестерол. Истината е, че никое олио не съдържа холестерол, освен ако в него не са пържени свински пръжки, пък и за тогава не е сигурно. Но важното е, че рекламата не е заблуждаваща и подвеждаща – има ли холестерол? Няма. Можем ли да кажем нещо на реклама за спанак, която твърди, че спанакът не съдържа никотин? Нищо не можем да кажем. Така че – купувайте нашия дъбов паркет, защото той не съдържа нитрати.

Но има и реклами, които откровено са лъжливи и подвеждащи. Рекордьори са „чудесата” за отслабване. Те биват от неутрално безвредни до сериозно увреждащи (когато съдържат ефедрин) и на цена от лев-два до 400 лева на месец! Да, 400 лева за пресовани билки с неясен произход. Тези последните се рекламират по дърветата и уличните стълбове на фишчета с размери 6 на 10 сантиметра, които те карат да се обадиш на някакъв телефон. На този телефон някакъв человек с патоса на протестантски проповедник ти обяснява, че си се свързал с търговец на Хербалайф – безценен препарат, който не се продава по магазините, не се предписва от лекари, не се знае каквибилки съдържа, защого са американски, но пък който се предписва индивидуално – ако го пиеш сутрин, обед и вечер, отслабваш; ако го пиеш два пъти сутрин и веднъж вечер, напълняваш; ако го пиеш преди лягане с приклякане и подпръцкване, си сменяш пола, а ако го поемеш ректално, те правят космонавт. Такива работи. На този фон натрапчивият „хоп де троп” на минерална вода „Девин” си е благороден и цивилизован акт. Ето, в кадъра с драматично нагазилите в придошлите води репортери (сякаш няма къде другаде да застанат) може небрежно да се подхвърли флаконче Уош енд гоу, а до Лора Крумова – Лонда колор. Всъщност вече не може да се даде категоричен отговор на въпроса дали Лора Крумова си изрусява краищата на косата или си боядисва корените черни. Да-а-а...




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 1993812
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7712