Прочетен: 2449 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 06.10.2006 16:09
Софиянец да се наричам не е първа радост за мене, но пък много се радвам, че от 10 юни е в сила новият закон за защита на потребителите. Там, наред с вдъхновяващите текстове, според които можеш в срок от две години да удариш всяка стока в главата на този, който ти я е продал, личи и безпрекословното: „Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама”. Ето сега ги сгащихме юнаците от Лептен (кажете едно „мерси”, чи ви правя безплатна реклама), които лъготят, че са правили анкета в София, за да видят дали хората познават антипъпъчната им емулсия, а то не е нито анкета, защото са някакви роднини и познати на чорбаджията, нито е в някаква София, ами в студийце на блубоксец*, връз който сетне са насложени кадри от столични улици, уж действието се развива там. Но това далеч не е най-заблуждаващата реклама, която се върти по телевизиите тези дни. Да вземем новото видео на Кока-кола – това, дето пускаш стотинката и пухчетата мляскат бутилката, а тя после парадира пред трибуни с приказни триизмерни герои. Ами че отворете който искате автомат за Кока-кола и ще видите, че вътре няма такова нещо. Или пък на плажа, дето една девойка те хваща за задника и казва, че летните свалки почват. Архизаблуждаваща реклама! Миналата седмица бях на морето и никой не ме хвана за задника. Ами рекламата за Мики и Вики? Коя от двете е Мики и коя Вики? Дали наистина са най-добрите приятелки на света и не са ли това например Цеца и Меца, ама никой да не им го признава, защото е имало кой да си плати. Такива ми ти работи със заблуждаващата реклама.
Непочтената реклама. В закона тя се определя като реклама, която „съдържа елементи на дискриминация или накърнява човешкото достойнство”. Има една цяла поредица реклами на вафли, в които нещастен господин от европейската раса бива зверски дискриминиран от негър, който му блъска поршето в пропаст, хвърля му чували от дирижабъл и прочие. Аз, например, като европеид се чувствам онеправдан да гледам такива работи. Ами какво да кажем за достойнството на онзи човечец, когото заливат с Капи темпо, той пада по задник и му лъсва пупата? Ами всички онези, на които „Спрайт има да каже нещо”? Ако героите в рекламите се създават, за да се идентифицират с тях потребителите на продукта, то всеки младеж, лизнал спрайт през живота си, следва да определи себе си като неудачник и онанист. Как после да имаш ненакърнено достойнство!
Ето какво. За да няма противоречия със закона, да се забранят всички реклами, с изключение на: колан за отслабване, чехли против целулит, магнитни наколенки, ръкавици против късогледство, надуваемо легло-кресло-ремарке, прах за пране, който премахва брадавицата на леля Мария, банков кредит, който не трябва да връщаш, Ани, би ли ми подала очилата и Азис във всичките му проявления, защото той е национално богатство.
блубокс: син плат, който после през пулта се прави прозрачен, за да се види друга картинка – бел. Хачо Бояджиев
06.10.2006 15:32
и Закона сигурно е хубав, но...в никога няма да се изпълнява. Смешни работи стават по света!
В Щатите пък бях гледала една реклама на Упи Гобърг. Изкача нашата мадама с един десерт, приличащ на сникърс - с фъстъци и шоколад и обявява пред хората, че тя ядяла само това и отслабнала 15 килограма.
От теоретична гледна точка, ако ядеш само сникърс в продължение на 2 месеца и ти ще отслабнеш, щото...еднотипната храна води до това, но...е глупаво да повярваш, че сникърса е диетичен.
Има си уловки в рекламите, и те...са просто неуловими, защото...имат двойно значение или подразбиране. Пък...ние българите в шикалкавенето сме най-добрите. И да не забравяме, че вратичките в законите са: за големите фирми ....и добрите адвокати!
да ви кажа, лично нямам нищо против младежите, особено по-хубавките от женски пол - тях даже си ги обичам ;). ама пък ако ми падне гения, сътворил тази очерняща безупречния ми имидж кампания такъв урок по етикеция ще му проведа, че в ортопедията после ще напишат нови учебници по неговия случай. няколко даже. дебелички.
а тия тъпаци от мтел толкоз ли не могат да смятат?! активното население е от 18 до 60 годишна възраст, поради което в диапазона 27-60 години попадат доста по-голяма маса хора, които ако живееха в правова държава и можеха да си търсят правата, щяха да изтеглят всичкия им наличен капитал чрез просто завеждане на съдебни дела за клевета.
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog