Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2007 15:06 - Канал-1. Меката на скритата реклама
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 10893 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 09.01.2007 15:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не, едва ли го правят нарочно. Ако го правеха, щяха да заслужат ореола на осъзнатия злодей, а неговият образ винаги е най-яркият и в литературата, и в киното. Ако го правеха нарочно, нямаше да бъдат Мунчо, а щяха да са Мефистофел. Но, както се знае, незнанието (какъв елегантен оксиморон!) не оневинява извършителя, иначе аз, например, никога не бих пожелал да науча, че в ресторантите накрая се плаща. Ето защо и недосетливостта, както и отсъствието на желание и професионализъм от страна на работещите в мониторинга на Националната телевизия, не оневинява телевизията, когато престъпва разпоредбите, третиращи рекламата в електронни медии. 

Ще ви покажа няколко кадъра, които идеално се вписват в дефиницията за „статична реклама”. Тази реклама би трябвало да се заплаща на секунда в общ, среден или крупен план по тарифите на медията и да бъде обозначена като такава по адекватен начин. Преди това обаче ще си позволя да се отдам на спомени и да се върна в годините, когато притежавах собствено телевизионно предаване по Канал-1 (една от големите ТВ-игри в събота преди десетина години). Сценарият беше такъв, че се печелеха много предметни награди. Не винаги успявахме да намерим спонсори, които да ги осигурят, и когато не ни достигаха награди, купувахме ги от стоковите базари. Разбира се, за да е по-атрактивна играта, показвахме наградите в близък план и помня как от Националната телевизия ми направиха страшен проблем за един телефонен апарат „марка” PanasoAnic (някакво грозно менте) и ме накараха да си платя по рекламна тарифа секундите, през които се е виждала тази „утвърдена марка” в ефир. Поисках да ме запознаят с официалния представител на PanasoAnic за България, но от Телевизията не проявиха чувство за хумор, а хладнокръвно инкасираха. Та, в светлината на тази принципност и непреклонност ви поздравявам със следващите кадри от Канал-1, придружени с лековат коментар:

image



Ето тази крехка женица преглежда вестниците сутрин по Националната телевизия. Екранът е такъв, какъвто го виждате, в продължение на минута, че и повече, докато женицата обостря вниманието ни върху акцентите от заглавията. Очевидно, рекламното лице на „Феста Холдинг” е толкова голямо, колкото и лицето на водещата. Но може би това е бонус заради неприятностите на Холдинга около покупката на хотела на Косьо Самоковеца. Обаче заради какво са подложени на утешение ДЗИ и другите?...

image



М-тел и Райфайзен банк. Водещата свенливо е склонила очи. „Който гледа надолу си мисли за голо” – е казал народът, когото някои мислят за мъдрец, но аз твърдо отстоявам убеждението, че мъдростта не е колективен прерогатив. В случая обаче водещата не само че не си мисли за голо, въпреки подканящото заглавие „БСП прегърна Васил Божков”, ами и не се досеща как е замесена в неосъзната скрита реклама.

image



Три в едно. Ярко блести рекламата на Tang. На водещата й е весело. Може би предугажда следващата реклама на „Овергаз”, на фона на която в усмивката й ще се прокрадне известно напрежение: 

image



Важното е, че Негово Превъзходителство Др. Сергей Станишев е весел и то СЕГА, както сочи и името на вестника. Не знам защо Даниел Вълчев е със суровачка, но млъкни фантазийо моя, че да не засегнем пак някого.

image



„Дума”, BBT и Дядо Мраз – все в червено. Така е. В песента се пее: „Червено винтто, червена кръвта, червен е след баня на всеки ...” и т.н. Само не знам защо една телевизия рекламира по този нерегламентиран начин друга телевизия, за която се предполага, че й е конкурентна.

image



Пак ДЗИ. Този път водещата е отговорила на призивите на Барозу, който, повидимому, от доста време се мъчи да привлече вниманието й иззад главата на в-к „Пари”.

Както забелязвате, въобще не издребнявам да повдигам въпроса, че самото показване на вестниците и на техните глави, изпълнени в запазени шрифтове и цветове, също е реклама. Реклама е, защото вестниците все пак не се разпространяват безплатно и много разчитат прегледът на печата по електронните медии да предизвика интерес към разглежданите от тях теми и съответно да предизвика повече продажби. Маркетинг, какво да го правиш... А знаете ли че съгласно тарифата на БНТ от 3 януари 2007 година едно такова неволно изпускане на рекламка в ефир струва 1800 лв. без ДДС? Всяка сутрин се преглеждат десетина вестника. Излиза, че обществената телевизия, която на този етап се издържа от нашите данъци, а идеята е да започне да се издържа и от преки такси, които ще ни събират, пропуска да спечели между 10000 и 20000 лева от реклама всеки ден и то само от сутрешния блок, когато аз я следя, пиейки кафе и понякога бира (което си е абсолютна срамота!), без да смятаме издънките през останалата част от деня. Та какво е един PanasoAnic в сравнение с това! Къде е онази бдителност! Къде е онази принципност?!?

P.S.
Между другото, не всяко скатаване на пари от реклама в Националната телевизия е случайно. Обърнете някой път внимание на това как свършват някои клипове – скороговорка:

„лекарственосредствозалицанад18
годинитърсетеваптек...”

Тези липсващи звуци са на стойност половин секунда. Една секунда в прай-тайм струва, по същата тарифа, 204 лева. Тоест планиращата и купуваща агенция открадва по 100 лева на излъчване на един клип. В кампания един клип може да се излъчи средно 100 пъти и ако сметнем, само от това се печелят 10 бона. Това вече не е несъзнателно и не става дума за Мунчо. Знам го, не го предполагам и не го подозирам. Просто го знам.

P.P.S.
Най-малкият рушвет към човек от рекламната дирекция на БНТ, за който знам, е накладки за кола. За най-големия ще ви кажа друг път :-)))


Тагове:   канал,   Меката,


Гласувай:
0



1. leftismer - Стана ми любопитно...
09.01.2007 16:00
... кое е онова предаване от преди 10 години???
цитирай
2. анонимен - По повод кое е шоуто
09.01.2007 16:09
"Има зрител познал точните килограми ;-)
Мата Хари
цитирай
3. killu -
09.01.2007 16:32
И аз съм се замислял за тези реклами. И досега даже си мислех че им се плаща на тези говорещи глави да ги показват така.
цитирай
4. tzappa - @ fil
09.01.2007 20:35
Как какво значение? Това не е ли държавна телевизия, т.е. твоя и моя и на всички останали! Това, че не си търсят парите означава едно - корупция!
цитирай
5. sulla - fill:
10.01.2007 11:38
Добре е да има някакви стандарти и те да са общоприложими. Ако тези реклами няма да се плащат, да не броят на външните продукции секунди за неща, които дори не се виждат, а само се изричат в кадър, и да искат пари за тях. И да не замазват рекламите върху тролеи, които минават зад гърба на някой репортер, сакън да не се облагодетелства някой световен частник. Естествено, че е глупаво и дребнаво, но го правят такова от БНТ, а ние само се шегуваме с тях по блоговете. Ако те не бяха такива манияци на тема скрита реклама, никой нямаше да се занимава с тях.
цитирай
6. анонимен - Като чуя КАНАЛ 1,
11.01.2007 15:15
започвам да се бъркам за кръст и чесън!!!

Поздрави
цитирай
7. rainbow - Такаааа :)
11.01.2007 16:13
Като се заговори (записа) за скрита реклама, нека разкажа и аз какво видях вчера по НОВА телевизия. Реклама на "Магнитните наколенки на д-р Ливайн"... Поредната изкукала баба разказва за благоприятното въздействие на въпросните наколенки... Текат последните секунди на рекламата и тя изведнъж съвсем непринудено споменава "космодиска"... беше нещо от сорта на: "И сега където и да отида, тука (сочи краката си) - наколенките, тука (посочва гърба си) - космодиска."... Опаааааааааа... Момент!!! К'о пра'им??? Рекламата нали беше за "Магнитните наколенки"?
И така. Някой докато спи, Студио Модерна направи 2 в 1!!!

Хайде много здраве!
Дъга
цитирай
8. анонимен - :-)
12.01.2007 10:29
Студио МОДЕРНА си е платило двете минути и (ако и двата продукта са негови, не съм в час) в тях може да рекламира ако иска и гащите на бабата на шефа, без това да безпокои медията (телевизията, която излъчва рекламата) по никакъв начин :-)

Поздрави
цитирай
9. rainbow - Да,
12.01.2007 10:37
само че вече става въпрос за нов (друг) продукт... различен от рекламирания!!!

Много здраве!
цитирай
10. ssstto - Значи
13.01.2007 15:19
изглежда гледаш само канал1,защото вчера две-три минути по Нова се любувах на рекламата на Овергаз от вестник Сега.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2788427
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717