Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2007 09:28 - За премръзналите слонски тестиси и българските аристократи
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 4504 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 01.02.2007 15:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Решил съм да стана аристократ срещу заплащане като Слави Бинев. Имам известни спестявания, а ако трябва, ще продам и някой недвижим имот. Ето, например имам едни наследствени кочини на село, които мога да превърна в аристократична титла. Само че не съм решил каква да е тази титла. В началото се бях спрял на архонт. Звучи като тръбен зов на Ханибалов слон нейде из дивашките Алпи. Като зов на елефант с премръзнали исполински тестиси, превърнали се в спаружени исполински стафиди, недалеч от бъдещата Cortina d"Ampezzo – Ар-р-р-р-х-х-х-о-о-н-н-н-н-т!!! Чуйте само как звучи: могъщо и отчаяно, дълбоко и разгонено като самия живот. Архонт! Но се оказа, че в България това е една банална титла. Нея вече били притежавали някакъв топлофикатор и въпросният ресторантьор, натрупал слава (той така се и казва) в заведение, където пеят знойни маанета и поклащат баджаци в неортодоксални ритми. Сигурен съм, че ако човек се разрови, ще намери и още архонти – застраховател, катаджия, митничар... Ще трябва да си избера нещо друго. Вчера се запитах какво би ми отивало най-много. Застанах пред огледалото с бира в ръка и потънах в размисъл. Така, като си обърна главата малко надясно, не приличам ли на Симеон Sachsen-Coburg-Gotha? Не съм толкова плешив, но големият ми нос загатва за нещо –бургско, било Ко-, било Хабс-, било даже и Хам-. Не е от чак такова значение, защото в нашата хералдическа традиция не се вторачват дали си хабсбургер или хамбургер.

От друга страна, като дръпна от бирата и си погледна накървените очи в огледалото, ми иде някак густо на душата да съм „ичергубоил” – това е дума, която сякаш описва човек, който току-що е пребил жена си без видима причина, но с пълно право. Но пък и „маркиз” не е лошо. Не мога да не изпадна в интертекстуална носталгия и да не си припомня крилатия диалог, когато кралят пита: „На кого са тези земи, селяни?”. А селяните му отговорят: „На господин маркиза, на господин маркиза!”. Разбира се, ако въпросните земи попадат в мрежата „Натура 2000”, хич тоя маркиз да вземат и да си го наврат... при другите титли, дето никога няма да им ги купя, като „майка Тереза”, „халифът-щърк” и „джуджето Дългоноско”. Но пък, ако земите са близо до плажове, ски-влекове или пък просто имат шансовете да попаднат скоро в регулация, тогава ще стана маркиз.

Не знам обаче какви пари ще ми поискат. Говори се за триста хиляди. Това е една сума, която за човек като мен, признавам, е в известна степен обезпокоителна. Но пък мога да преговарям за отстъпка. Ще се позова на конкуренцията, като кажа, че мюфтията не е толкова алчен като митрополита и ще се спазарим за „велик везир на всички българи и македонци” сравнително лесно и безболезнено. А може пък да си направя устата и за лизинг. Един маркиз на лизинг, особено ако оскъпяването през първата година не е много голямо, може да се окаже изгодна сделка. Аз не търся екстри. Не искам родово имение, портрет на дядо на кон или пък голяма, проядена от молци шапка с пера. Един „изстърган” маркиз, базов модел, ме устройва идеално. Ще искам само пълно каско, в случай че Светият Синод се отметне и ме размаркизи, както разархонти Слави Бинев. Тогава трябва да съм застрахован.

Не знам и на кого трябва да платя. Говори се за Дядо Галактион. За него съм чувал само, че много пие и пие много по време на пости. Понеже той непрекъснато пътува насам-натам на разноски на други хора, е стигнал до догмата, че постите не важат, когато човек е на гости или на път. Аз бих проявил известна склонност да се усъмня в тази догма, защото, ако е вярно, че човек, когато е на път, не се въздържа от нищо, то тогава София отдавна трябваше да прилича на планетата Сатурн с нейните пръстени. Пръстените щяха да са от всевъзможни возила, пълни с попове, дякони и клисари, които по време на пости се качват на четири колела, колкото да са „на път”, и обикалят по околовръстното, без постите да ги засягат. Ще пътуват двама по двама, единият ще върти кормилото, другият ще следи в чашките винаги да има жълта манастирска ракийца, а по средата, между седалките зад скоростния лост, да студенее купа свежа салатка с хрупкави пръжчици. Ето това щеше да е положението при българското православие, ако Дядо Галактион беше прав и постите не важаха на път. Но аскетизмът на православното духовенство е тема на друго, по-обширно и по-иконоборческо изследване. Тук става дума за плащане, а не за въздържание. И, мисля си, колкото и много до пие дядо Галактион, и колкото да пие много той по пости, няма да откаже някой лев, па нека го обвинят и в симония – той ще каже, че е последовател на Симон Петър. Ето защо не се съмнявам, че ще е склонен да направи както отстъпка, така да преговаря и за лизинг, само и само да се стигне до сделка в името на духовния просперитет на нацията и независимостта на българската православна църква.

- На, Дядо Галактионе – дискретно ще подбутна пликче. – На, пък да ме направиш маркиз.

- Дадено, чедо. Немаш си проблем! Колко са тук?

- Колкото говорихме.

- А за онези хора има ли защитен интерес1?

- Ти си знаеш, аз само подавам документите2.

- И целевите3, и техническите4?

- Да, и пликът е с почерка на Антоан Николов.

- Бравос! – ще вземе плика Дядо Галактион и ще го отрие о достолепната си прошарена брада. – Като ще те правим маркиз, герб имаш ли си?

И ето тук мечтата ми се спуква като сапунен мехур, а аз се връщам в действителността, в която наистина нямам герб. Започвам трескаво да мисля. Да мисля, още измислям, както би се изразил народният гений, ако някой го питаше. И гербът започва да се оформя. Щит с формата на екран на телевизор. По телевизора дават мач.На този фон е изобразена бира. Зад щита са кръстосани две вилици. На едната е набоден винервурст, а на другата – пържен картоф. Бирата е в кутийка, а на кутийката пише „Пия от древността, пикая в бъдещето”. От двете страни на кутийката са изправени човешки фигури съответно на мъж и жена. Мъжът е по потник с лого “D&G” и джапанки, а жената е видимо отвратена от него и гледа на другата страна. Над щита има корона, за да натърти върху аристократизма, който съм придобил наскоро. В нея се забелязват орифлами (едни стилизирани лилии, които съм виждал върху кутия с шоколадови бонбони) и леко накривени кръстове като на шевролет.

Когато стана аристократ, вероятно ще спра да поддържам блога си. Но пък ще го обявя за лично предпочитан от Нас блог, така че, като дойдат чужденци, данъчни или други контролни органи и попитат: „На кого е този блог, добри хора”, да може да им се отговори „На господин маркиза, на господин маркиза!”...

image



1 Защитен интерес - Подкуп – (корупционен жаргон)

2 Документите - Парите - (корупционен жаргон)

3 Целеви - Тези пари, които ще предадем нататък - (корупционен жаргон)

4 Технически - Онези пари, които ще оставим за нас и вторично ще си преразпределим - (корупционен жаргон) – Всъщност има една област, в която руският език е по-богат от българския и това е корупцията. Отварям скоба, за да кажа, че родопските говори са характерни с това, че имат два вида членуване на съществителните имена. Когато говорим за близки предмети, членът за ж.р. ед.ч. (или ако трябва съвсем да блесна: genus femininum, numerus singularis) е [-съ], а за отдалечени предмети е [-нъ]. Например: „Недей седя там на пейканъ, ами ела при мен на пейкасъ”. По подобен начин е организирано и назоваването на подкупа в руския език: когато го даваме е давка, когато го получаваме е взятка.



Тагове:   тестиси,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dosheva - ха ха, хи хи :):):)
01.02.2007 10:37
„Пия от древността, пикая в бъдещето” - :):):):)
цитирай
2. zemaria - ноо яко!!!
01.02.2007 12:15
Браво, страхотно , невероятно, великолепно!
Ама чаай да питам ?
Аз все съм нещо неразбрал, та по тоя повод , колчем си отворя устата насред филм и жена ми изтърсва скорострелно-Йенсен! Демек предварва се от въпроса-ами кой беше тоя- и вкарва, гадината, дежурен персонаж, дето участва навсякъде.
Ами що потничето на хероя от герба е с лого D&G-тва някаква отпратка ли ? Скрита рекламка, или нещо вързано с хералдиката?
А, кажи де?
цитирай
3. sunflower - Аз не ща да съм аристократка.
01.02.2007 12:59
Искам да съм "сравнителна вещица". Т.е. да съм сравнително веща по някои въпроси от областта на физиката и метафизиката и да ги проверявам за прилики и разлики. :)
цитирай
4. kuromur - Супер е разказа, ама нарочно ли п...
01.02.2007 13:30
Супер е разказа, ама нарочно ли пишеш фамилията на Симеон с грешки или просто така?
цитирай
5. sulla - zemaria:
01.02.2007 14:31
D&G е отпратка дотолкова, че преди няколко години Dolce & Gabbana си продадоха правата на марката в Турция и оттогава тясе появява на всякакви и невероятни места, включително съм я виждал на плетена шапка на стоителен работник. А беше време, когато обличаха гъзари като Путин и Берлускони. Та в текста това бележи само кич и нищо повече.
цитирай
6. sulla - kuromur:
01.02.2007 14:33
Не, не е нарочно. Мислех, че се пише така, и така го написах. А то всъщност как се пише? Ще ти бъда благодарен, ако ми спестиш справката.
цитирай
7. kuromur - da:Sachsen-Coburg-Gotha en...
01.02.2007 15:01
da:Sachsen-Coburg-Gotha
en:Saxe-Coburg and Gotha
fr:Duché de Sachsen-Coburg und Gotha
nl:Saksen-Coburg en Gotha
no:Sachsen-Coburg-Gotha
sv:Sachsen-Coburg-Gotha
es:Ducado de Sajonia-Coburgo-Gotha



цитирай
8. sulla - Впечатляващо!!!
01.02.2007 15:13
Искрено благодаря!
цитирай
9. thehobbit - ХОХОХО
02.02.2007 15:14
Добре че ми написа коментар в блога, та го прочетох!

Велико - влизаш в блогрола с титла и инсигния, незабавно:)
цитирай
10. thehobbit - За титлите
02.02.2007 15:25
" ... ми иде някак густо на душата да съм „ичергубоил” ..."

Не е лошо. Аз предпочитам "Багатур-багаин", по бойко е някак си и издава непримиримост.

Лошото е, че това са езически "титли" (защо всъщност не са титли е дълъг разговор) и разните там православни архонти и пазители на светата гробница като рицаря Соколов ще ни изколят като 52-мата болярин(боил)-и.
А може изколването да е било санкция за нарушаване на правата по регистрираната търговска марка на Великия болярски съвет...
цитирай
11. raylight - Титли са, титли са
28.02.2009 15:10
не са наследствени, защото при българите титлите се взимат по достойнство, не по произход, но са си титли. Няма нищо лошо в тях, митът за ниската цивилизованост на древните българи е само мит, занимавам се активно с въпроса от 10 години и мога да ви уверя в това - нашият народ не просто е приемал, цивилизация, учил е на цивилизация, вкл и Византия (учили са ги да спазват договорите, което е основен цивилизационен белег). Това, че сега сме диваци, не означава, че винаги сме били ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2788670
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717