Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2007 17:25 - Еякулация край Перловска река
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 4129 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 12.02.2007 17:29


image



Бунище за бетонни отпадъци. Така няма да бъде прав да обиди изкуството никой, който се разходи по алеята край Перловската река между НДК и Орлов мост. Миналата седмица седяхме в „Яфата” на „Солунска” и „Асен” и се чудехме дали ще почувстваме вина, ако се отдадем на хранително излишество, когато аз попитах:

- Видяхте ли какво са сложили покрай канала между НДК и Синьото?

- Бетонените статуи ли? – попита Светозар, същият, който ми донесе пет литра ракия на корта в деня за размисъл преди президентските избори. – Приличат на еякулация край Перловска река.

- Да, много са изродливи.

 

image

 

- Те дори не са грозни – каза жена ми. – Все пак грозното и то е естетическа категория.

- Може би за тях трябва да въведем нова категория – предложих аз, докато си поръчвах още една голяма ракия (Търговишка юбилейна с черен етикет от половинлитрова бутилка) и кисело зеленце с червен пипер – зелето си го правят в „Яфата”, а пипера го купуват: живот... – Може би е време да се роди категорията „безобразно” или „отвратително”...

 

 

image

 

- Разликата е, че естетически грозното е красиво, което претендира, че е грозно, докато това на канала е грозно, което претендира, че е красиво – опита се да бъде досадна жена ми и успя.

- С две думи – обобщи Светозар с петте кила ракия за размисъл, - в центъра на София са сложили КИЧ!

- Там всичко можеш да сложиш! – каза Милен Герганов, съдружник на Светозар в една от добрите консултантски фирми за инвестиции в недвижими имоти.

„Там всичко можеш да сложиш” – наостри уши предприемачът в мен, а така също и творецът. И аз реших. Ще сложа своя скулптура сред другите. Разбира се, аз съм достатъчно суетен и не бих епигонствал стила на заобикалящото ме творчество. Затова, ако скулптурите покрай канала представляват нещо като абстракционизъм, аз ще им отговоря с реализъм. Но не просто с реализъм. Не дори и със сюрреализъм, а с хиперреализъм!

Реших моята статуя да се нарича „Ресторант”. Отвън скулптурата ще е толкова реалистична, че всички ще си помислят, че това наистина е ресторант. Ще има лъскава фасада, дискретно запердени витрини, неонова реклама и дори портиер. Ще направя така, че отвътре да се чува приглушена музика – все пак говорим за хиперреализъм, нали така! Хората ще занемеят пред това произведение на изкуството. Някои от тях дори ще се излъжат и ще се опитат да влязат да вечерят. Сега внимавайте! Ще натиснат дръжката на вратата и вратата ще се отвори. Ще прекрачат прага и ще попаднат във вътрешността на моята скулптура. Какво, според законите на хиперреализма, ще намери публиката във вътрешността на статуя, озаглавена „Ресторант”?! Естествено, ресторант. Композиционни групи от маси с бели покривки, келнери, колички със студени мезета и мокър бар – всички изпълнени толкова реалистично, че спокойно можеш да поръчаш на келнерите и те ще те обслужат. И най-важното – когато поискаш сметката, ще ти я донесат и ще ти вземат парите. Ето това аз наричам съвременно изкуство! Ето това аз наричам хиперреализъм!

Възнамерявам да развия този свой проект писмено и да го депозирам в общината. Надявам се, че няма да ми откажат да се реализира, още повече, ако намекна, че всички разходи ще са за моя сметка. Ама, като казвам всички – всички, нали разбирате за какво говоря... Ако ми разрешат да сложа моя скулптура „Ресторант” в централните градски части, аз разбира се, ще се почувствам окрилен и ще започна трескава работа върху други свои хиперреалистични проекти като скулптурната композиция „Платен паркинг”, ансамбъла „Жилищен квартал” и монумента „Офис-сграда”. Дори си мисля за поредица миниатюри, озаглавена „Билбордове в центъра”. Аха...



Тагове:   река,   край,   еякулация,


Гласувай:
0



1. анонимен - Много са яки!
13.02.2007 18:04
А най-яка е двойната ръждясала вита стълба, която не води на никъде :-)

Поздрави
цитирай
2. sulla - Както винаги - в течение! :-)))
13.02.2007 18:09
Снимал съм ги всичките и дори съм намислил да ги подредя в един уеб-албум и да ги публикувам в нета. Ще ми се да им дам имена, съпроводени с лек коментар, защото не знаем нищо за творческия процес, който е довел до тях, нали така...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2788679
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717