Прочетен: 5668 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 18.04.2007 06:21
Ето, че вече знаем кой е кандидатът на Ситроен. Любопитно е да разберем и имената на кандидат-депутатите, с които ще се включат в напреварата Лионска наденица , ароматизаторът Глейд Микроспрей (Ау, че мирише-е-е!) и тоалетната хартия Белана. Сигурно е много важно за търговските марки да бъдат представени в Европарламента. Иначе защо да плащат, за да им се отпечатва логото в предизборни материали... Представям си близкото бъдеще на тази авторитетна институция. Групите на ЕНП, социалдемакратите, зеление, даже на националистите ще се разпуснат и ще спрат да съществуват. На тяхно място ще се сформират нови парламентарни образувания като например консервативната група на плазмените телевизори и Hi-Fi уредбите, радикалната група на ипотечните кредити и застрахователите, какти и по-ляво поставените и социално насочени формирования на зърнените закуски и вафлите, омекотителите и белините, предплатените мобилни услуги и, разбира се, бирите. Ах, тези бири!...
Съществува обаче рискът, въпреки заделените парични средства, марките да не успеят да вкарат свой депутат. Тогава пред тях с внушителната уродливост на Ксеркс от филма „300” се изправя въпросът: „Защо харчихме пари за предизборни кампании?”. Въпросът ще се изправи, а търговските марки ще си чукат главите и няма да могат да му отговорят. И така дни наред, докато накрая установят, че само си чукат главите. За да не се стига дотам, аз, като реклмист от кариерата, ще посъветвам мениджърите на търговските марки, преди да се впуснат в авантюрата да финансират избори, да попълнят следния тест:
Т Е С Т
Умеете ли да инвестирате в реклама?
1. Продавате автомобили и решавате да отпечатате логото си върху листовки на кандидат за евродепутат. Очаквате резултатът от това да бъде следният:
А) Ще смажете конкуренцията, която в същото време излъчва телевизионна реклама;
Б) Ще предизвикате бум от продажби на леки коли в малките градове и селата, където ще бъдат разпространени листовките;
В) Кандидатът ще ви се махне от главата и ще спре да ви досажда за пари.
2. Произвеждате тоалетна хартия и решавате да инвестирате в предизборната кампания на кандидат за евродепутат. Как си представяте възвращаемостта на средствата?
А) Когато го изберат, депутатът ще ви уреди поръчка за зареждане на евроклозетите с хартия;
Б) Любовта, която депутатът ще акумулира вследствие от справедливата си, далновидна и твърда политика в Европарламента, ще премине върху вашата тоалетна хартия и хората ще я купуват на крилете на еврооптимизма;
В) Възвращаемостта на средствата (или поне на съществена част от тях) си представяте в плик до три работни дни след сключването на договора. Лично.
3. Вече сте похарчили много пари за кандидата си. В деня на изборите вие се молите:
А) Да спечели. Така кампанията ще е победоносна и за вас.
Б) Да изгуби. Така поне ще спре да ви търси за пари.
В) Въобще да не беше се раждал!
ТЪЛКУВАНЕ НА ТЕСТА:
Ако отговорите ви са предимнто от групата А и Б, то вие сте безнадежден случай и по-добре да спрете да въртите бизнес и да се захванете с нещо по-безопасно – например да се кандидатирате за евродепутат. А отговорите ви са преобладаващо В, то не сте напълно невменяеми, но сте склонни да изпадате във временни умопомрачения, така че не се отпускайте!
А съм чувал, че имало било и друга схема. Шефът на представителството сяда на компютъра и криейтва шарена презентация, онагледяваща идеята чуждестранната фирмата-майка да увеличи рекламния си бюджет еднократно и извънредно, защото той, шефът на представителството, може да уреди фирмата-майка да спонсорира кампанията на местен кандидат за евродепутат. Това е престижно, създава лобита и медиите обръщат особено внимание на кампанията – обобщава шефът на представителството в края на презентацията. Колко да е допълнителният бюджет ли? Ами, да речем, стотина хиляди евра. Мисля, че ще стигнат – бърка си в ухото шефът на представителството и после гледа какво е останало под нокътя. Фирмата-майка изсумтява отегчено и решава да загроби още някое евро на балканите. Бюджетът е одобрен. Съдбата му оттук нататък е следната. Шефът сключва договор с щаба на еврокандидата. Предметът на договора е мъгляв – нещо от рода на „...да изтъква името на спонсора при всички публични изяви и в интервюта, давани пред медии”. Парите се превеждат в деня Х. В деня Х+1 половината от тях се връщат при шефа на представителството на домашния му адрес, заедно с бутилка уиски от благодарния кандидат. Половината от другата половина кандидатът внася в спестовната си книжка с грижата на добър стопанин. С половината от останалата четвъртина се сформира някакъв щаб, но се плаща само на половината от хората в него, на другата половина само се обещава, че ще се плати. С половината от останалата осмина се отпечатват плакати. С половината от останалата шестнайсетина се правят няколко срещи с избиратели и се плаща на фотограф да ги снима за отчета пред спонсора. С половината от останалата трийсет и вторина се прави дарение на сиропиталище, а с другата половина се плаща на журналисти да отразят дарението в медиите.
Да, чувал съм, че има такава схема, ама не ми се вярва...
Балканите, Албания, Косово, Хероинът и Д...
едни от най-предпочитаните марки дамски ...
17.04.2007 18:50
21.04.2007 13:40
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog