Прочетен: 10117 Коментари: 26 Гласове:
Последна промяна: 22.05.2007 17:14
Аз не гледам реклами, но тази прикова вниманието ми, тъй както си бях сипал една ракия. Това ме навежда на мисълта за прикования Прометей, но, колкото и да изтезавам крехкия си интелект, не мога да доловя общото между него и моето внимание, освен че и двамата са приковани. Защото нито вниманието ми е титанично като Прометей, нито съм давал огън някому, понеже не пуша. Да не говорим, че вниманието ми дори не е приковано от Хефест (по заръка на татко си Зевс, който пък е дете на Уран и Гея, което го прави внуче на Хронос – Времето, а това вече ми напоня за „Времето е наше”, но не съм съгласен, че 45 години стигат, пък и кои сме тези ние, дето времето е наше... – б.а.), а от някаква си най-обикновена реклама, която видях по телевизията. В нея двама добре изглеждащи актьори висят на въжета покрай някаква стена и водят рекламен разговор. В резултат от него, до тях на трето въже увисва не по-зле изглеждаща актриса с отворена кутия шоколадени бонбони. Моля да обърнете внимание на фундаменталната стилистична разлика между „шоколадови” и „шоколадени”. Във втория случай имаме „очудненост”, имаме литература. За сравнение „черен пипер” не е толкова литературно, колкото „чер пипер”. А „шоколаТена бонбона” е вече несравнимо по-литературно от „шоколадов бонбон”, с какъвто черпи актрисата, увиснала на третото въже („виси на него със страшна сила” – казал е поетът, но това е друго. Това е Христо, ако трябва да наричаме нещата със собствените им имена, и Ботев, ако ще я караме по инерция). Всъщност обаче черпи не актрисата. Черпи банката:
- Как стана ремонтът?
- Супер!
- Ще черпиш.
- Банката ще черпи.
Това е простичкият диалог, прехождащ увисването на хубавката актриса с шоколаТената бонбона. И ето, аз като чиста и неподкупена душа повярвах на рекламата. Изпих още една ракия, пък се качих на колата и отпраших към банката, която рекламираше кредитите си във въпросната реклама. Не щеш ли – спря ме катаджия:
- Къде си тръгнала, Червена шапчице – не ме попита той, защото вече би било прекалено, а направо ме накара да духам.
Учудих се, защото номерът ми не свършваше на 69, но се оказа, че всъщност става дума за дрегер. Знаете ли, че „дрегер” е име на фирма, което после е станало нарицателно – също като „канго” и „ксерокс”; фирма „братя Бееви” още не е станала нарицателно име, но ще стане. Естествено дрегерът отчете четирите ракии, които бях изпил, въпреки че споменах само за две, и катаджията си каза мантрата:
- И какво ще правим сега?
- Дай да измислим нещо – казах аз моята.
- Ще почерпиш...
- А-а-а, банката ще почерпи! – зарадван цитирах рекламата и ето така изгубих книжката си.
Затова ви казвам: тази реклама лъже. И ако сте катаджии, въобще не разчитайте, че някаква си банка ще ви почерпи. Хау!
P.S. Предварително се извинявам на всеки, който се е затормозил от причудливите криволици на този текст. Ако ви напряга, не го четете. Макар че май е малко късно за този съвет – щом сте стигнали дотук, значи вече сте го прочели. Sorry...
P.P.S. Бих желал да предупредя всички, които все още не са напуснали това нездраво виртуално пространство, че следващите 4 (четири) анонимни коментара всъщност са мои.
04.05.2007 21:20
04.05.2007 21:21
04.05.2007 21:21
04.05.2007 21:22
Не си ли сипеш сам едно, ... две, ... три, .... четири ... дълги ... т.е. големи .....
Хайде, наздраве!
/А, аз съм майката на Хермес, между другото./
04.05.2007 23:38
шоколадовите бонбони, са толкова шоколадови, колкото и 90% от натуралните сокове са натурални. изключенията са малко - портокал (чат-пат), ако не броим тиквата, ананас, ако не броим ябълката и ябълка, ако не броим зелената. добър разбор.
знаейки, че обичаш кампаниите, моля те, слушай еф ем плюс и си лепни "не карам пил", поне до стикера.
а банката ... банката винаги черпи, само че не и тези които кредитира.
постепенно почнах да те улавям, макар да си ми само въздух още.
това не съм аз, вече.
е предварително обречен на неуспех и подигравка!" :)))
Така че рекламата не лъже, ами си казва истината - малко накрая, когато вече ти е писнало да я гледаш (затова е толкова тъпа, че да се разсееш тъкмо в момента на откровение), а и го казват по малко двусмислен начин, та и да устискаш до там, да има мегдан за заблуда ;-)
Защото човек е склонен да чува нещата през призмата на желанията си, wishful thinking май му се викаше...
05.05.2007 10:01
И колко по- развлекателна е тази дума от "лихва", а!
Банките са забавни. Банкерите са щедри и черпят.
Света става все по-"интересно" място за живеене.
Наздраве!
05.05.2007 21:18
Суета ли те мъчи та сменяш толкова често снимките? На тая нещо заслабнал ми се виждаш - да не би да е стара?
Да, сменям снимките си от суета, но суетата не ме мъчи.
Ако текстът не е добър, то е не защото съм бил пиян, както подозираш, а защото си пиша така. Съжалявам, че съм оставил лош вкус в устата ти, но пък винаги можеш да си измиеш зъбите :-)
06.05.2007 00:19
П.С : Страшният Съд наистина идва. но аз ще ти кажа как да се спасиш само за 30 лв, освен това ще ти отпусна процент намаление да имаш да почерпиш като се спасиш:)
.
Рекламите за перилни препарати примерно масово дразнят всички, които не са 25-45 годишни домакини. Но въпреки това са направени по ефективна формула, което се доказва от поразителната им еднотипност.
.
Само не разбрах какво му е 'трогателното' да гледаш растения в аквариум :)
http://longanlon.bloghub.org/73
16.05.2007 19:56
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog