Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2007 16:55 - M-Tel: Рекламното акане продължава!!!
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 12843 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 22.05.2007 16:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Точно както лунната мечтателност се е превърнала в хроничен мотив у любовната лирика, така и ходенето по голяма нужда, изглежда, в най-скоро време ще обсеби поетиката на рекламния дискурс. Ето какъв клип на М-Тел върви по телевизията от няколко дни:

 

Младеж е довел девойка на сгледа у дома. И двамата не блестят със самочувствие и харизма. Изглежда това вдъхновява роднините на младежа да се гаврят с връзката им.

- Това ли е новата? – злорадо пита дядо. – Че тя е като старата...

Момичето посърва, а момчето се чуди къде да се дене от неудобство – режисьорът, колкото е талантлив, два пъти повече е садистичен. Той се упива от човешките комплекси и страданието, което те причиняват.

- Добре поне, че не е по-висока от теб! – озъбва се мама, а татко се възползва от гадното й изказване и започва да ходи приклекнал, пародирайки ръста на собственото си дете. Драматургичната цел на този мини-скеч е ясна – да изтъкне непреодолимото желание на двойка родители на унизят сина си пред новото му гадже. Но в скеча проличава и творческата слабост на рекламиста. Ако бяха възложили на мен (срещу тлъст хонорар, разбира се) да изобразя в реклама садистичното издевателство на родителите над самочувствието на детето им, щях да подходя по-категорично:

- Добре че тая поне не се напикава нощем като теб – щеше да каже мама в моя вариант и, вече по-меко, щеше да добави: – и добре, че няма пишка, защото щеше да е по-голяма от твоята...

А татко (в моята интерпретация), за да илюстрира казаното от мама (в моята интерпретация), щеше да се напикае, но клекнал, за да натърти още веднъж върху отсъствието на пишка. В рекламата на М-Тел обаче не проявяват такава творческа фантазия, за което, впрочем, никой не бива да ги съди – та те са просто едни много добри рекламисти, нищо повече.

Но да се върнем на процесната реклама. Там е дошло време да се появи сестрата. Тя е сложен образ. Едновременно рокерка, металистка и анорексичка, тя втренчва презрителния поглед на присвитите си очи в новото гадже на брат си и казва:

- Ти на това ли казваш „слаба”!!! – от което момичето започва да се чувства като разплута дебелана и му се ще да потъне вдън-земя.

Зрителят остава със смесени чувства. От една страна състрадава на влюбените заради изпепеленото им самочувствие и разколебана ценностна и емоционална система, но от друга изпитва възхищение и даже преклонение пред твърдостта на момичето, което още не е напуснало с писъци дома на момчето и на неговото семейство, за чиято фамилия вече се появяват подозрения, че е Адамс. В образа на момичето сякаш започват да прозират щрихи от образа на цар Леонид, който няма да напусне Термопилите, не!... И тук фабулата се пречупва, за да се издигне до ново качество и да ни покаже, че не всичко е свършило и че ние прибързваме с възхищението си към девойката. Появява се малкото братче.

Самият факт, че то е облечено като костенурка, сам по себе си, озадачава. Неговата поява е толкова внезапна и коварна, че двамата влюбени се вцепеняват един до друг. Със зле изиграна невинност, зад която вече прозира това, което то ще изрече нечовечно и жестоко, то го изрича:

- Батко, ака ми се!

 image

Мълчание... (апосиопеза)

Да помислим защо се случи това... (ретардация)

 

Защо едно на пръв поглед миловидно детенце трябва да се появи облечено като костенурка и да каже, че му се ака? Може би иде да внуши, че има запек: костенурка, следователно – черупка; черупка, следователно – акам твърдо и не мога да се обърша?... Едва ли. По-скоро това е залп по момичето. Последен удар, който му се нанася едновременно и визуално, и ментално, и то не издържа. То разбира, че неговият любим не е способен да носи друга отговорност, освен тази за акането на подрастващите, и, което е по-страшно, хората виждат това. Момичето си тръгва. Момчето пък е съкрушено.

 

ПОУКА: Купете си SIM-карта от М-Тел, за да си говорите, без да се гледате един друг – себе си и отвратителните си роднини. Силно! Въздействащо! Ето това обяснява цялата уродливост на образите и цялата абсурдност на фабулата. Ето оправданието за всичко, което ни беше показано – има изход: купете това, което рекламираме. И светът веднага ще стане по-добър, „ще се радват на труда си хората / и ще се обичат като братя”...

 

Но, както винаги, в триумфа, във фанфарите и опиянението от величието на постигнатото, малкият човек остава в сянка. Забравихте ли, че на братчето му се акаше и ще продължи да му се ака, независимо от елегантната маркетингова развръзка на рекламата?! С какво М-Тел ще допринесе то най-накрая да се изака, без да се наака в костенурчата черупка... А-у-у-у че мирише!... „Глейд микроспрей”!!!





Гласувай:
0



1. thomas - Да. А после какво?
08.05.2007 17:07
Гаджетата ще си правят виртуален секс по мтелския телефон ли!? ;-) Голяаааама простотия!
цитирай
2. sulla - Е, технологиите...
08.05.2007 17:08
... се развиват бързо :-)
цитирай
3. andreytcho - от виртуален секс се развива артрит :)
08.05.2007 17:15
звучи като много тъпа реклама, нищо не съм пропуснал значи като спрях да гледам тв. не са се подобрили!
цитирай
4. petersaint - не ги гледам
08.05.2007 17:29
даам. добър разбор. ако някой от 'рекламата', прочете това , смея да кажа - би се изненадал , че е успял да участва в такава глупост !

става ми лошо от реклами. не ги гледам. спрях да гледам тв именно заради такива.
цитирай
5. thomas - Едно време се казваше...
08.05.2007 17:37
Едно време се казваше, че ние ги лъжем, че работим, те ни лъжат, че ни плащат.

Сега обаче е друго и доста по-сложно: телевизиите ни лъжат, че правят за нас интересни предавания, като всъщност целта им е единствено да им гледаме рекламите. Ние ги лъжем, че им ги гледаме (рекламите), защото в противен случай няма да ги има и самите телевизии.

Освен тези две посоки се появяват и още поне 3 основни направления с лъжи:

1. телевизиите лъжат рекламодателите за това колко много хора им гледат рекламите, защото само заради това получават пари от тях.

2. рекламодателите лъжат потребителите за качествата или възможностите на своите продукти и им обещават невъзможни неща.

3. рекламистите лъжат рекламодателите, че потребителите всъщност искат да им бъдат разказвани красиви и неверни приказки, нямащи нищо общо с рекламиранте продукти, а всъщност целта им е с екстравагантните си рекламни клипечта да печелят награди по различни фестивали.
цитирай
6. sulla - Thomas,
08.05.2007 19:56
Много точно и вярно! Всичко това е в онази новооформяща се област, където ни предстои да търсим границата между комуникацията и манипулацията.
цитирай
7. longanlon - Господи,
08.05.2007 21:00
добре, че рядко гледам телевизия...
цитирай
8. thomas - Дааа, видях рекламата и аз тази вечер...
08.05.2007 22:50
Голямо Ако! ;-) Да пропагандираш хората да заменят живото общуване с телефонни разговори само защото ти самият печелиш от телефонните разговори! Направо си е престъпление...

Също като това на фитнес индустрията, която ти обяснява, че тичането по бягаща пътечка в залата било много полезно, а бягането в природата било вредно за ставите и трябвало да се избягва на всяка цена! ;-)

Добре, че от Кока кола още не са рекли, че водата е само за миене, но е вредно да се пие ;-)
цитирай
9. fiona - :))
09.05.2007 00:57
Май излиза, че не гледам телевизия. :) От теб научавам за текущите новости. Какви неща пропускам само :))

На моменти наистина предпочитам общуването по телефон с някои хора. Е, надявам се да не стигам още до виртуален секс. :)
цитирай
10. viovioi - А рекламите на фанта дето се бръзгат и лигават те са ОК?
09.05.2007 08:19
Щом коментираме значи че целта е постигната.Важното е да я забележим и да ни прикове вниманието.Без значение каква боза е.Може и умишлено да са я направили така идиотска?Ето ти така си разбрал посланието, аз го разбрах по друг начин.Или просто идеите за добра реклама са изчерпани.
цитирай
11. thomas - Ако всички почнат да смъркат кокаин...
09.05.2007 08:49
Ако хората почнат масово да смъркат кокаин, значи целта на дилърите е постигната. Въпросът е дали това е допустимо. Та и с рекламата е същото...
цитирай
12. анонимен - Много ми харесваше едновремешната ...
09.05.2007 11:19
Много ми харесваше едновремешната соцреклама . Всичко свързваха с родното _вафла Морени , суха паста Балкан ,тунквана вафла ....ретро , смешно ,но мило ,нали...? Мема
цитирай
13. sulla - viovioi:
09.05.2007 11:32
Ето една огромна грешка на рекламистите през последните години. В стремежа си да се надпреварват по креативност и оригиналност, те започват да мислят като теб, че целта на рекламата е "да я забележим и да ни прикове вниманието". Всъщност целта на рекламата е да купим стоката. Специално аз, откакто Rexona се рекламира от жени с вонящи подмишници, не съм и погледнал тази марка! А иначе клиповете "приковават вниманието".

Може би в отделен постинг ще си направя експеримента да преразкажа няколко изумително ярки и остроумни реклами, но няма да кажа какво рекламират, да видим дали някой ще си спомни. Впрочем има случаи на реклами, които водят класациите по показатели "забелязват се", "харесват се", "отличават се", но практиката показва, че не продават. Това е защото хората забелязват сюжета, героите, мизансцена и те им харесват. Но не им остава време да забележат продукта, който се рекламира... Хайде, ето първия пример: преди време в София имаше билбордове с легнали една до друга девойки с голи дупета. Хората се смееха, че тази реклама е предизвикала няколко катастрофи. Още се помни. Какъв продукт рекламираше тя?
цитирай
14. thomas - Palmers.
09.05.2007 11:40
Рекламираше се бельо на Palmers. Ама не е много честно да участвам, защото и аз самия съм малко рекламист ;-)
цитирай
15. sulla - И аз помня, че е Palmers...
09.05.2007 11:43
... затова дадох този пример. Но наистина има много реклами (и то даже такива, които вървят в момента), за които мога да кажа само "на мобилен оператор са" или "на бира някаква са", но едва ли ще си спомня на кои точно...
цитирай
16. taralejkite - Сула, хаха!
09.05.2007 12:37
При мен така се случи, че първо те прочетох, а после гледах рекламата и на детето-костенурка вече избухнах в див, необуздан хилеж. То вярно, че изроди всякакви, ама с такова семейство кой би искал даже и по телефона да се чува?! :) Ноооо по- би ми било интересно да видя реклама на банка с акане - депозиране на, хм, ако, и дрискална политика...
цитирай
17. thomas - Sulla, не помниш правилното нещо!
09.05.2007 12:40
"И аз помня, че е Palmers..."
Аз пък помня дупетата - хубави бяха ;-)
цитирай
18. gataca - готин пост! много се смях! поздр...
09.05.2007 16:00
готин пост! много се смях! поздрави!
цитирай
19. sulla - Thomas, нямаш представа колко си прав!
09.05.2007 17:17
Уви, времето ни деформира и първо не помним правилните работи, а после не помним нищо... Ха, наздраве, че дано забравим!
цитирай
20. анонимен - Тони
16.05.2007 19:58
А какво ще кажете за рекламата на ЛАКСЕНА, в която едно момиченце пита куклата си : "А ти изака ли се?"
цитирай
21. анонимен - хахахаха
02.06.2007 03:52
тоя който е правил анализа да ходи да се изака ! :)какво й е на рекламата- забавна , не обижда никой , защо винаги трябва да търсим под вола теле и да се осланяме на някакви мними критици ,явно човека го е яд че не са му дали на него рекламата , и сега пикае газ и реже ламарина та се пука
аз съм за!на мен ми е забавна рекламата
цитирай
22. анонимен - глупав потребител
13.06.2007 15:58
Страхотен коментар, браво! Зареди ми деня, определено! А рекламата е ужасно тъпа и селска, не знам кой болен мозък изведнъж реши, че изрази, включващи АКАНЕ, продават, смешно е, да , но не ме примлича към продукта, а точно обратното!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2788635
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717