Прочетен: 9962 Коментари: 19 Гласове:
Последна промяна: 22.05.2007 17:37
Кой е решил, че плоските шегички продават стоките, аз не зная, но съм сигурен, че за това решение е платено добре. А и не бих си позволил да дотягам на публиката с разсъждения върху подобна тема, ако от плоската шегичка в рекламата на кисело мляко „Мегле” не произтичаха важни узнавания и изводи.
Учебен час. Очевидно часът е по ботаника, защото учителката разпитва къде растат разни плодове и зеленчуци и децата отговарят, общо взето адекватно. Всичко върви добре, докато учителката не решава да попита един малчуган къде расте киселото мляко.
За мен е трудно да си обясня откъде на къде на една учителка ще й хрумне да зададе подобен тъп въпрос, но замълчавам, отправяйки тиха благодарност, че часът не е по зоология, защото тогава учителката щеше да попита как се размножава киселото мляко, а оттук порнографията е на една ръка разстояние. Слава Богу, учителката пита само къде расте млякото и детето дава отговора, в който се крие и шегата: „В хладилника!” – казва то, без да подозира каква вълна от въпроси отприщва с него, как поставя под съмнение устоите на индустриалната цивилизация и как хвърля нова светлина върху рекламирането на стоки за крайно потребление.
Ако киселото мляко расте в хладилника, то къде тогава растат другите неща? При бирата отговорът е лесен – тя също расте в хладилника, а ако случайно не расте там, то никой няма да си направи труда да я бере. Много по-коварен е въпросът къде расте самият хладилник. Отговорът „в завода за хладилници” е плосък, безинтересен и, най-важното, не съответства на истината, защото хладилникът расте винаги на горния етаж. Вижте рекламата на „Беко”: откъде пада хладилникът – от завода или от горния етаж!
Къде растат дамските превръзки и тампоните няма да кажа. Само ще намекна, че растат там, където преди години са расли памперсите и мекичките пеленки „Молфикс” („Хей, мамо мила, приспи ни с биберон в ръка!”). А къде расте тоалетната хартия „Белана” дори няма и да намекна.
Интересно е дали кафето „Нова Бразилия” расте в Бразилия или някъде из развиващите се африкански републики и монархии, но ако захванем тази тема, пак ще трябва да се обръщаме към Комисията за защина на потребителите. Интересно е и дали шлемник байкалски расте в езерото Байкал и ако да, то водорасло ли е, и ако не, то защо е „байкалски”. Обаче къде расте „Златно чудо 14 макс” не е интересно, защото се знае, че то расте в Страната на чудесата и за него се грижи Алиса – полива го, плеви го, наторява го (понякога и лично), маха му листните (и всякакви други) въшки, бере го и го дава на Азис да го пие.
Да. Не е по силите на един скромен човечец да обхване всички продукти и да каже кой от тях къде расте. Остават открити въпросите за дъвките, близалките, леките коли, банковите кредити, застраховките, лекарствата, екскурзиите, евродепутатите, четките за зъби, пастите за зъби, праховете за пране, препаратите за миене на съдове, безплатните минути, предплатените минути, безалкохолните напитки, алкохолните напитки, цигарите, кренвиршите, надениците, саламите, дезодорантите, лепилата, бялата техника, черната техника, шоколадите, зехтинът, ароматизаторите, противозачатъчните, натуралните сокове, дигиталните камери, боята за коса...
КЪДЕ РАСТЕ ВСИЧКО ТОВА!!!
Много години по-късно вече завършил един приятел на който мама и татко работеха по разни министерства а той не си беше мърдал задника от София питаше кой прибира гъските от язовира.Пътувахме из Тракия и беше учуден как гъските в редичка вечерта се прибират и си знаят къщата.Не че на инжинер по реактивни двигатели му влизаше в работата да знае толкова за гъските:-)
"Ех, да можеше да ги убедят, че така е и с грамотността", ако позволите да перифразирам Мария от рекламата на Бонукс по повод махането на мазнините от бедрата :-)
22.05.2007 19:28
но ТОЗИ най- вероятно расте в китайска фабрика за пресоване на талк в обли форми
virh
Истината е, че и ние потребителите не сме същите!
На финала да дам и положителния пример- последната реклама на Coca-Cola Light- перфектна е! Да отбележа- не се занимавам с реклами, но работя в медия и имам бегли наблюдения по темата за рекламите и техното производство. :-)
За съжаление и за останалото не си много прав - че нещата много се променят. Глупостите си се появяват с неотслабващи темпове. Може би единственото подобрение е в това, че между многото глупости започва да се показва и по нещо свежо. Например рекламата с хомо амбицикус на Тандем ми изглежда като донесена от друг свят на фона на общата посредственост.
25.06.2007 15:34
Не съм съгласен. За справка: рекламите на поп-фолк мастиките. В едната дори има квартален гараж, макар и не магазин (?!), а сервиз.
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog