Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2007 16:14 - Къде расте киселото мляко?
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 9945 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 22.05.2007 17:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Кой е решил, че плоските шегички продават стоките, аз не зная, но съм сигурен, че за това решение е платено добре. А и не бих си позволил да дотягам на публиката с разсъждения върху подобна тема, ако от плоската шегичка в рекламата на кисело мляко „Мегле” не произтичаха важни узнавания и изводи.

Учебен час. Очевидно часът е по ботаника, защото учителката разпитва къде растат разни плодове и зеленчуци и децата отговарят, общо взето адекватно. Всичко върви добре, докато учителката не решава да попита един малчуган къде расте киселото мляко.

 

image

 

За мен е трудно да си обясня откъде на къде на една учителка ще й хрумне да зададе подобен тъп въпрос, но замълчавам, отправяйки тиха благодарност, че часът не е по зоология, защото тогава учителката щеше да попита как се размножава киселото мляко, а оттук порнографията е на една ръка разстояние. Слава Богу, учителката пита само къде расте млякото и детето дава отговора, в който се крие и шегата: „В хладилника!” – казва то, без да подозира каква вълна от въпроси отприщва с него, как поставя под съмнение устоите на индустриалната цивилизация и как хвърля нова светлина върху рекламирането на стоки за крайно потребление.

Ако киселото мляко расте в хладилника, то къде тогава растат другите неща? При бирата отговорът е лесен – тя също расте в хладилника, а ако случайно не расте там, то никой няма да си направи труда да я бере. Много по-коварен е въпросът къде расте самият хладилник. Отговорът „в завода за хладилници” е плосък, безинтересен и, най-важното, не съответства на истината, защото хладилникът расте винаги на горния етаж. Вижте рекламата на „Беко”: откъде пада хладилникът – от завода или от горния етаж!

Къде растат дамските превръзки и тампоните няма да кажа. Само ще намекна, че растат там, където преди години са расли памперсите и мекичките пеленки „Молфикс” („Хей, мамо мила, приспи ни с биберон в ръка!”). А къде расте тоалетната хартия „Белана” дори няма и да намекна.

Интересно е дали кафето „Нова Бразилия” расте в Бразилия или някъде из развиващите се африкански републики и монархии, но ако захванем тази тема, пак ще трябва да се обръщаме към Комисията за защина на потребителите. Интересно е и дали шлемник байкалски расте в езерото Байкал и ако да, то водорасло ли е, и ако не, то защо е „байкалски”. Обаче къде расте „Златно чудо 14 макс” не е интересно, защото се знае, че то расте в Страната на чудесата и за него се грижи Алиса – полива го, плеви го, наторява го (понякога и лично), маха му листните (и всякакви други) въшки, бере го и го дава на Азис да го пие.

 

Да. Не е по силите на един скромен човечец да обхване всички продукти и да каже кой от тях къде расте. Остават открити въпросите за дъвките, близалките, леките коли, банковите кредити, застраховките, лекарствата, екскурзиите, евродепутатите, четките за зъби, пастите за зъби, праховете за пране, препаратите за миене на съдове, безплатните минути, предплатените минути, безалкохолните напитки, алкохолните напитки, цигарите, кренвиршите, надениците, саламите, дезодорантите, лепилата, бялата техника, черната техника, шоколадите, зехтинът, ароматизаторите, противозачатъчните, натуралните сокове, дигиталните камери, боята за коса...

 

КЪДЕ РАСТЕ ВСИЧКО ТОВА!!!



Тагове:   мляко,


Гласувай:
0



1. nio - Невероятно изглежда, но в малките ...
22.05.2007 16:55
Невероятно изглежда,но в малките класове имах една съученичка която рисуваше бригада и деца на стълби берат червени плодове.Според нея това бяха домати.

Много години по-късно вече завършил един приятел на който мама и татко работеха по разни министерства а той не си беше мърдал задника от София питаше кой прибира гъските от язовира.Пътувахме из Тракия и беше учуден как гъските в редичка вечерта се прибират и си знаят къщата.Не че на инжинер по реактивни двигатели му влизаше в работата да знае толкова за гъските:-)
цитирай
2. thomas - В тази реклама все пак има и нещо положително :-)
22.05.2007 17:59
Положителното в тази реклама е, че когато момчето казва очевидната глупост (млякото расте в хладилника), целият клас му се смее грозно подигравателно. Ако не друго, авторите на рекламата поне опитват да покажат да младите, че компетентността им е ключ към това да не стават за смях в живота.

"Ех, да можеше да ги убедят, че така е и с грамотността", ако позволите да перифразирам Мария от рекламата на Бонукс по повод махането на мазнините от бедрата :-)
цитирай
3. estrella - Няма
22.05.2007 18:10
и да коментирам даже:)
цитирай
4. анонимен - хм,
22.05.2007 19:28
Шлемник байкалъский- многолетнее травянистое растение с ветвистым стеблем высотой до 50 см, узкими листьями, синими цветками, собранными в кистях на верхушках ветвей, и длинным толстым корнем, скрученным вокруг своей оси. В изломе корень имеет желтую окраску, что служит характерным признаком растения. Цветет в июне — июле. Встречается на сухих каменистых, глинистых склонах в Забайкалье, Иркутской области, на Дальнем Востоке и в Монголии.

но ТОЗИ най- вероятно расте в китайска фабрика за пресоване на талк в обли форми

virh
цитирай
5. enjoy6 - mnogo
22.05.2007 20:07
mnogo sa ni tapi reklamite, 4ak da te otkajat da kypyva6 no tolkova mogat horata
цитирай
6. trevoga - Тази госпожа е от онези, дето ще п...
22.05.2007 20:46
Тази госпожа е от онези, дето ще получават заплата, пропорционална на постигнатите от учениците им успехи. Горката! За една кофичка мляко няма да и стигне! И ако не се старае достатъчно ще я кара на гола вода, само че чешмяна, защото в планината не са пораснали достатъчно половинлитровки минерална вода, които любезно да се дотъркалят до нея по баира!...
цитирай
7. sunflower - Мдаммм, интересно ще е да разберем ...
22.05.2007 21:09
... и къде расте ъкъла, защото то не става само с ядене ... :)
цитирай
8. koko6kataaa - всичко расте някъде явно, само не ...
22.05.2007 21:59
всичко расте някъде явно, само не разбрах от толкова много растящи неща, остана ли и място за стареене??? :)
цитирай
9. sulla - И Дъглас Адамс е на твоето мнение.
22.05.2007 22:04
В "Пътеводител на галактическия стопаджия" той чертае светло бъдеще, когато цялата вселена ще е овладяна и ще се окаже, че няма нужда да се произвежда нищо, понеже всичко расте от самосебе си все на някоя планета. В този ред на мисли той казва и как се размножават кръстатите отвертки, но това е тема на друг разговор...
цитирай
10. nait - :)
23.05.2007 01:18
Май за кафето Нова Бразилия не познахте - растеше в Ливан, до преди години, а сега май трябва да е в Своге - като че ли Нестле го взеха:) Ако бъркам нещо, ще прощавате
цитирай
11. thomas - Не знам къде расте...
23.05.2007 07:25
Не е ясно къде расте Нова Бразилия, но и важното при него е, че за да ти го продадат, трябва да си с ролки на главата. Предполагам, че касиерките в хипермаркетите извършват фейс контрола.
цитирай
12. monologa - @thomas
23.05.2007 10:17
Провокира ме да кажа несщо и аз. Според мен още по - задължително е да имаш особени способности - да можеш да правиш така, че чашат с кафето да се задържа все едно виси във въздуха.

цитирай
13. nait - А, не...
23.05.2007 10:56
Постигането на такъв завидно идиотски вид с тези ролки е доста по-трудно от това да накараш гравитацията да не работи:)))
цитирай
14. thomas - С малко помощ...
23.05.2007 11:14
С малко професионална помощ от Алена би трябвало това с висящата във въздуха чаша да може да се уреди. Но за ролките ни стилист Капанов, ни Дим Дуков могат да ти помогнат... :-)
цитирай
15. cecio - Наистина
25.05.2007 09:54
има много глупави реклами в българския ефир. Причините са и обективни и не чак толкова. Обективните в повечето случаи са ината и виското самочуствие на част от рекламодателите, които искат всякко болтче което произвеждат да бъде споменато във рекламния текст. Това обстоятелство започва да се променя, още повече започва да се рекламира продукт, а не търговска дейност. Задължително трябва да се отбележе,че това важи за малките и средни рекламодатели. Безумията обаче остават при големите, където въпреки ресурса, който се отделя за реклами, въпреки екипите, който се занимават само с това, ефекта си остава малко над нулата. Причините- не е важно колко е хубава една реклама, важно е да я направи братчеда, че и той трябва да яде. Второ- ако принесеш една реклама от Германия, това не означава, че е перфектна за България. Чисто технически имам чуството, че в България има само 4 човека, които записват текстовете за раклами. Те се събират във вторник, записват към 20 реклами и айде...никой не търси нови хора, нови идеи, нови гласове и т.н. Хубавото е, че нещата ще се променят, защото рекламодателите искат вече все по-качествен и качествен продукт и рекламния бизнес трябва да се справя в по- различни условия.
Истината е, че и ние потребителите не сме същите!
На финала да дам и положителния пример- последната реклама на Coca-Cola Light- перфектна е! Да отбележа- не се занимавам с реклами, но работя в медия и имам бегли наблюдения по темата за рекламите и техното производство. :-)
цитирай
16. thomas - @cecio
25.05.2007 10:22
Точно пък за последната реклама на Coca Cola Light мога да кажа много повече лошо, отколкото ти - хубаво ;-) Тя е класически пример на механично пренесен американски ентусиазъм, който тук няма нищо общо с действителността - например не се сещам защо у нас да се счита срамно един мъж да ходи с цветя в ръка по улицата, или пък да слезе от автобуса заради жена. Да не говорим за световната глупост, казана там - че като пиеш боядисаната им течност с изкуствен подсладител, показваш че знаеш какво искаш - не се сещам да показваш, че искаш нещо друго, освен рак на стомаха от изкуствения подсладител...

За съжаление и за останалото не си много прав - че нещата много се променят. Глупостите си се появяват с неотслабващи темпове. Може би единственото подобрение е в това, че между многото глупости започва да се показва и по нещо свежо. Например рекламата с хомо амбицикус на Тандем ми изглежда като донесена от друг свят на фона на общата посредственост.
цитирай
17. cecio - (-:
25.05.2007 12:09
Явно имаме различен вкус към рекламите, което не е лошо и е нормално. На мен лично не ми харесва "хомо амбицикус", по същата логика и там супер изкуствено е пренесен американския модел за компания и нравите там.Такава бясна анималистика, не съм виждал в българска компания да си призная. На мен Coca -cola ми харесва, защото се виждам как си тръгвам преди шефа. Понеже работя в сутрешен блок. Хахахах. Освен това ме кара да се усмихна, а това е важно за мен. Що се отнася за промените в рекламния бранш. Преди 10 години, ела да видиш как се обесняваше на една мутра, какво е то реклама и как ще помогне в бизнеса му. Всяка втова реплика беше- глей къв бицепс имам. Промените ще дойдат, защото се сменят поколенията, много хора вече имат досег с реалностите навън. Стандарта е друг и няма да ни отмине. Преди мислеха реклами за квартални гаражи сега мислят за МОЛ-ове разликата е очевадна.
цитирай
18. анонимен - fanfolet
25.06.2007 15:34
"Преди мислеха реклами за квартални гаражи сега мислят за МОЛ-ове разликата е очевадна."
Не съм съгласен. За справка: рекламите на поп-фолк мастиките. В едната дори има квартален гараж, макар и не магазин (?!), а сервиз.
цитирай
19. cecio - В рекламата за мастика
15.07.2007 10:10
кварталният гараж/сервиз/ е отправка към фрагмент от филма "Оркестър без име", създателите са търсили явна прилика с героя на Попандов от филма и за това са избрали точно такава "атмосфера".
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2788553
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717