Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.06.2007 15:06 - Банките ще ни накарат да повярваме в чудеса!
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 5329 Коментари: 16 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Синкав дух, способен да изпълни всяко едно желание, получава толкова нагло искане, че възкликва: „Аз да не съм банка ДСК!”. Тук му е мястото отнякъде да изскочи гламавото китайче и да си каже дежурното: „Банка ДСК, я!”, ама не изскача. То и духът не е никакъв дух, а детенце, провесено на въже от тавана. Тоест нищо не е това, за което се представя – основен принцип в драматургията, пък и в литературата изобщо. Пък и в рекламирането на банковите услуги, за което отдавна сме се убедили – всичко е приказно, дкато не се съгласиш да прибегнеш до тези услуги, а после, едва ли не, трябва да продадеш майка си в робство, за да докажеш, че си надежден и че ще върнеш парите.

Да, приказни ситуации предлагат рекламите на банките и с приказни герои са населени тези ситуации. Вечерящите на стълбището, травеститът и Любо Нейков, висящото от клон момиченце, Татяна Лолова и олигофрените в маршрутката, девойката, който виси на въже с кутия шоколадови бонбони и онова детенце с меча, което се бие по ушите и вика „по-по-по-по...”, вдъхновено от банковата служителка. Ето наскоро се появи и още една чудновата ситуация, оформена като реклама на кредит от банка „Пиреос”. Намираме се в мезонет. Субективна камера ни показва първо тъща, която казва някаква безлична реплика в смисъл, че зетят няма проблеми с нея. После се показва сконфузено хлапе, което несръчно е грабнало в ръце рошаво кученце и уверява баща си, че ще го разходи. След това виждаме и самата съпруга на човека зад субективната камера, за когото се предполага, че сте самият вие, като обект на рекламното облъчване. Жената ви уверява, че довечера няма да я боли глава, което вероятно трябва да ви изпълни с надеждата и дори увереността, че ще ви пусне, а може да има и свирка. И тъщата, и детето, и жената очевидно не са актьори или, ако са, то са от някоя самодейна трупа, дала на рекламната агенция достатъчно ниска цена, та да може тя да доодере рекламодателя. Но това е тема на друго изследване. Друг въпрос е и какво точно се рекламира в този клип, защото то минава на невзрачни надписи в долната част на екрана, докато тече драматичното действие, озвучено с песента „Чудо ли е станало, кажи!”. Всъщност от последния кадър разбираме поне името на рекламираното. Поредният кредит, който ни предлага поредната, готова да се разори, само и само на нас да ни е добре, банка, се нарича „Чудо”, с което свързваме и песента по време на изложението. Ето какви изводи си правя аз за себе си от тази реклама:

Ако изтеглиш от „Пиреос” кредит за жилище, тъщата ти се подмазва, пуберът ти става роб, а жената прави свирки. Отивам една крачка по-нататък и се питам: какво ще се случи, ако изтегля кредит за офис? Зазвучава „Чудо ли е станало със нас, кажи!”. Началници и подчинени се прегръщат и се обичат като братя. Всички работят за благото на компанията, тоест за моето благо. Идват данъчните с кутия бонбони и коняк. Инспекторът е благороден посребрен господин, който ми опрощава ДДС-то, а инспекторката е стройна брюнетка с тясна черна пола, бяла блуза и очила с издължени рамки. Тя пък ми прави свирка. Докато ми я прави, поглеждам през терасата на офиса към улицата и там виждам да се вие дълга опашка от клиенти, които размахват портфейли в очакване да ги приема и да им фактурирам възнаграждението си. Отивам още една крачка по-нататък и се питам: какво ще стане, ако изтегля кредит за малък или среден бизнес? За пореден път зазвучава „Чудо ли е станало със нас, кажи!” и за пореден път чудото става. Пред офиса (закупен с парите от предишния кредит) спира весел автобус на два етажа. Кара го министърът на икономиката, а министърът на финансите е кондуктор. Автобусът е пълен с чуждестранни инвеститори. Говорят си възбудено и правят снимки с фотоапаратите, които висят от вратговете им.  Всички са по къси панталонки, големи шапки и слънчеви очила. Министърът на икономиката отваря вратите, а министърът на финансите започва да обяснява нещо на инвеститорите и те насочват обективите на апаратите си към терасата на моя офис, откъдето аз ги гледам, малко примрежено, защото данъчната инспекторка е към края на свирката. Тя свършва. Свършва, защото съм свършил и аз, а инвеститорите прибират фотоапаратите и изваждат парите. Аз благосклонно ги приемам. Ако отида трета крачка напред, ще трябва да си представя как тегля кредит за хотел с нощен клуб и вариете, затова няма да ходя още една крачка напред. Песента „Чудо ли е станало със нас, кажи!” спира да звучи. Автобусът, инвеститорите, данъчната, данъчния и министрите се разтварят в нажежения въздух. Аз набирам номера на банката да питам за кредит. Оказва се, че трябва да им подпиша запис на заповед, което е незаконно, теоретично могат да ти го предявят по всяко време и понеже си го подписал като физическо лице, могат да ти вземат всичко. Затварям телефона. Слава Богу, че нямам нужда от кредит!



Тагове:   накарат,


Гласувай:
0
0



1. sowhat - ахъм
25.06.2007 15:29
слава.
цитирай
2. milionche - Определено
25.06.2007 15:37
реклама на банкови услуги се прави трудно! Но откакто в България от няколко години се правят опити за банкова реклама - нещата наистина излизат извън контрол. Според мен е така, защото все още у нас се счита, че за да пуснеш в ефир реклама- независимо какъв вид - не са нужни опитни рекламни специалисти, които освен креативни да бъдат и аналитично "подплътени". Поздрав,
цитирай
3. viovioi - ))
25.06.2007 16:07
Хората се смеят на тези реклами))Всеки знае че заем тъпкано се връща,а който връща му се повръща.Но темата е друга, че не са на професионално ниво и не носят ясно послание.И това е вярно.Но без демагогия рекламата неможе.Всяка една реклама съдържа доза преувеличение,подвеждаща информация и нахалство.Но рекламодателите не биха платили ако рекламата е обективен разказ за продукта или услугата.И ето ти напомпани простотии от всякакъв характер.Поздрави за сула)))
цитирай
4. nio - Колкото повече хората разбират за ...
25.06.2007 16:35
Колкото повече хората разбират за какво става въпрос,толкова повече фирмите трябва да си увеличават рекламните бюджети.

Извода е че рекламните компании имат сметка да правят платени реклами за много пари и тайничко за безпари да правят антиреклама за да принудят рекламодателите да плащат пак и пак:-)

В нашата литература има един подобен разказ.Сещаш ли се.
Малко за разсейване в тая жега:-)
цитирай
5. анонимен - Зависи ...
25.06.2007 17:14
за какво ще го ползваш заема:)
цитирай
6. mitko7691 - Вярно е, че много от рекламите др...
25.06.2007 17:18
Вярно е,че много от рекламите дразнят,но като се замислим.....Един рекламодател цели продукта му да стане достояние на колкото се може повече публика.В тази насока явно ще бъдат и усилията на хората които правят рекламите.И от тук извода - колкото повече се профанизира обществото(възходяща тенденция последните 10-15 години) - толкова по-глупави реклами ще излизат. Рекламните агенции едва ли искат,а и не знам дали могат, да си поставят благородната задача да възпитават високи естетически усещания у народа,защото май ще им се отрази отрицателно на бюджета.
цитирай
7. estrella - Ей това изречение:
25.06.2007 17:29
"поредната, готова да се разори, само и само на нас да ни е добре, банка" ме хвърли от стола на земята в пристъп на истеричен смях :D
цитирай
8. анонимен - Не става само с критика
25.06.2007 17:54
Факт е, че много от рекламите на банкови продукти са елементарни и често дори откровено глупави. Факт е и, че немалко са оригинални, смешни и влизат в ежедневието с ключови фрази като "Не позирай, депозирай" и "Не става само с ядене...".
Всеки рекламодател цели именно това - да бъде запомнен. И най-прекрасната, интелигентна реклама да произведеш, ако няма запомняемост, то това са пари хвърлени на вятъра (немалко пари всъщност).
А по отношение на законността на записа на заповед като обезпечение да ви уведомя, че това е общоизвестна и легална практика, с която клиентите на банките са съвсем наясно, когато взимат съответния кредит.
Слава богу, че нямате нужда от кредит и жалко, че не се сещате за нещата които бихте могли да си позволите ако имахте такъв....
цитирай
9. sulla - Необходимо уточнение
25.06.2007 18:04
Извинявам се, че не съм се изказал достатъчно ясно, но нито се дразня от тази реклама (коментар №6), нито я критикувам (коментар №8). Единствено черпя от нея вдъхновение да напиша глупостите, с които завършва горния текст. А те са абсолютно фикционални и не са насочени към никого.
цитирай
10. stranger - Ave, Sulla!!!
26.06.2007 09:56
Привет, Sulla, като винаги - на ниво! Въпросната реклама ми е една от любимите, особено частта със съпругата, която вече не я боли глава. Невероятна е! А след твоите писания се затичвам към "Пиреус" да тегля кредит. Колко малко му трябва на човек... Един кредит, къшей хляб, чаша уиски, една ... И после - сцени стил "Сатирикон"! Бих си позволил да добавя един малък детайл - по време на своята специфична дейност инспекторката /стройна брюнетка с тясна черна пола, бяла блуза и очила с издължени рамки/ с двете ръце се тупа по ушите - така показва, че за нея е важно удовоствието, което ти доставя, а не настоящото ти финансово състояние. Само няма да може да издава онези странни звуци /по-по-по или нещо подобно/, но с повече режисьорска фантазия ще се намери решение.
цитирай
11. sulla - Ти издигна перверзията на ново качествено ниво!
26.06.2007 11:22
Да се тупа по ушите инспекторката, докато прави свирка, не би се сетил да изобрази дори добрият стар Gaius Petronius Arbiter Elegantiarum! Чест и почитание! :-)))
цитирай
12. stranger - Не аз, а рекламата!!
26.06.2007 12:07
Благодаря за комплимента, но заслугата не е моя, а на "изобретилите" тези реклами! А на Gaius Petronius Arbiter Elegantiarum му е било лесно - едва ли е трябвало да се сблъсква с подобни неща. Иначе щеше да сложи край на живота си много по-рано... Пред телевизора.
цитирай
13. zorof - spri se
07.08.2007 19:55
ti si se nadrusal.po-malko ot beliq prah za da niamash videniq
цитирай
14. sulla - Re: spri se
07.08.2007 20:17
Нямам опит с бял прах и не знам какво предизвиква. Във всеки случай, "видения" се получават и от едно качество на ума, наречено фантазия.
цитирай
15. mitternacht - ...
18.10.2007 20:14
Специално на тази реклама винаги съм се чудел.
Онзи кретенясал младок ми прилича на 20 и малко отгоре.Онази (предполага се-съпругата) прилича на няма и 30.
Или главния герой е очукал гаджето на сина си, защото явно първия е твърде недоразвит умствено да го направи сам, или тази млада девойка се е оженила само заради парите получени от кредита.
Тъщата чий го дири в апартамента на оназ разгонена, предлагаща плътта си нейна дъщеря не се знае.

Ако света се отърве от брутално тъпи реклами, ще живеем по-леко.
цитирай
16. анонимен - v_ilkov
06.06.2008 14:23
гледам сега новите на пиреос. сменили са доста тактиката май?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 1944436
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7712