Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2007 16:53 - Райфейзен и новите простори пред рекламирането
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 8818 Коментари: 25 Гласове:
0

Последна промяна: 18.10.2007 22:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Очевидно семейство „По-по-по....” е било толкова успешно, толкова тегления на ипотечни кредити е предизвикало и толкова нови клиенти е донесло на Райфайзен, че оттам са решили да продължат сагата му в нова продукция.

image

За какво се разказва в новата лента. Познатите ни вече дебили се разхождат в парк. Не щеш ли, забелязва ги някакъв човек и се провиква (цитирам по памет): „Ей! Ти ли си?! Не сме се срещали 20 години! Как си, какво ново при теб?”. На което какво мислите му се отговаря? Дали: „Завърших образованието си и си намерих добра работа, в която се реализирах и ме уважават”. Или пък: „Срещнах любовта на живота си, оженихме се и имаме прекрасно дете”. Или дори: „Бях много болен, оперираха ме, но се оправих. Само качих килограми и сега отслабвам по една специална програма”. Не! Дебилът не казва нищо такова. Той отговаря: „В Райфайзен банк можеш да си откриеш тримесечен депозит в лева с 6,5% лихва!”. След което прави физиономия, която говори: „Можеш ли да си представиш какви чудеса стават по света!!!”. Ето това узнаване е най-важното, което се е случило през последните 20 години в живота на дебила и той с радост го споделя със своя приятел от детинство. Толкова. Това е рекламата. Друго, освен тази кратка, но съдържателна размяна на реплики, няма.

Бих могъл да нарека този сюжет „Стари приятели”. И да продължа да фантазирам на чаша хубав скоч (понеже е вече три следобед) за други подобни сюжети, които са не само поучителни с житейската истина, която носят, не само разтърсващи с колизиите на своята драматургия, но и полезни за потребителя с рекламната информация, която му предоставят относно един или друг продукт за масова консумация. Например:

 

Майката на войника

 

САЩ. Военен кораб разтоварва инвалиди от Виетнам. От върволицата слепи, безръки, хроми и халипави жертви на американската военщина се отделя млад негър и с напиращи в очите сълзи се затъркалва към дебела негърка, за която се знае, че е майка му. Затъркалва се, защото виетконгска пехотна мина е откъснала и двата му крака. Майката се навежда да го прегърне, а той увисва на врата й, като развълнувано подритва с чуканчета във въздуха.

- Как си, мамо? Как е малката ми сестричка Луси? Татко добре ли е? Още ли свири на банджо с приятели в онова бистро за цветнокожи? Какво се случи тук през всичките тези години, когато аз жертвах парчета от плътта си за вас и за своята родина?

Майката, благодарна на въпроса, който й се задава, ококорва възторжено очи и отговаря:

- Знаш ли, че „Хед едн шолдърс” е шампоан №1 в борбата с пърхота?!?!

 

Или пък нещо такова:

 

Шибил

 

Хайдутинът Шибил много майки е разплакал. Никой не е успял да го хване, но сега е тръгнал на сигурна гибел. Шибил знае, че бащата на изгората му, подкрепен от местния деребей, му е устроил засада, мръсният чорбаджия, и използва дъщеря си за примамка. Знае, но въпреки това отива, защото любовта трябва да тържествува над всичко. Любовта, необузданата, чистата, истинската. Любовта, която прави от звяра човек. Та, тръгнал е Шибил на среща с любимата и както е тръгнал, така се появява пред сараите на баща й, тоест в центъра на засадата, към който от всички прозорци наоколо са насочени зли кремаклийки, чакащи сигнал да го затрият. А сигналите могат да бъдат два – бяла кърпа: пощадяват го; червена кърпа: затриват го. Има, има надежда кърпата да е бяла, но в последния момент народният изедник, чорбаджия и баща на изгората развява червена кърпа. Пушките пукват. Европа стресват. Шибил се свлича на колене, но още не иска да умре. Той е корав мъж. Вдига гаснещ поглед към прозореца на своя екзекутор и промълвява:

- Защо, чорбаджи? Защо!!!

- Защото – отговаря чорбаджията и засуква вакъл мустак, - балканът пази своите тайни. В наденицата най-важни са подправките. Слагаме...

Тук пушките гръмват още веднъж, Шибил се просва бездиханен на земята, а ние никога няма да узнаем какви подправки се слагат в наденицата.

 

Не мога да не се изкуша и от следния неувяхващ сюжет:

 

Хектор се прощава с Андромаха

 

С шлем, броня и щит, обаче по пишка (не знам защо така са изглеждали бойците в античността), Хектор се е подпрял на дългото си копие и влюбено гледа младата си жена Андромаха, която държи на ръце невръстния им син Астианакс. Хектор отива да брани родния Илион от сборна формация гърци (в т.ч. и мирмидонеца Ахил, който в последствие ще го затрие заради мъжкото си гадже Патрокъл), които са решили да го сринат, защото братът на Хектор, Парис, е праснал жената на Менелай, Елена, и тя му е пристанала. Менелай е сезирал брат си Агамемнон, събрали са чета и са тръгнали да разгонят фамилията на Парис в частност и в по-общ план на Троя, та покрай отмъщението за поруганата семейна чест да турят ръка и на Дарданелите. И ето, корабите са акостирали, ахайците са разпънали шатрите си и се готвят за щурм. Може да ги спре само Хектор и той тръгва да го направи. Ето защо се прощава с младата си жена и с невръстния си син.

- Обичам ви, но трябва да отида – обосновава дълга си към обществото той.

- Да се пазиш! – заръчва Андромаха.

- Пожелай ми нещо на прощаване!

- Да си миеш зъбите с Колгейт 360 градуса, защото само 80% от бактериите в устата са по зъбите, а останалите са по езика и бузите.

Хектор тръгва, Ахил го убива, после Одисей прави коня, троянците не послушват Лаокоон и вкарват коня в града, градът е опожарен, избягва само Еней и бяга чак до Апенинския полуостров, където основава Римската империя, от която пък впоследствие ще се оформи Италия, родината на Долче и Габана. Такива ми ти работи.

 

Ето на тези размисли ме наведе рекламата на Райфайзен.


image



Тагове:   Новите,


Гласувай:
0
0



1. benra - :-))))))))))))))))
18.10.2007 17:08
Смях!!!!!Аман от дебилсни реклами
цитирай
2. анонимен - Така е,
18.10.2007 17:11
българските реклами са най-тъпите на света!
цитирай
3. koker - До 2.
18.10.2007 17:14
Ако не се лъжа, рекламата не е Българска...Или е използвана за друга държава, или е от имидж банка или там както й се казва на конфекцията в клиповете...
цитирай
4. viovioi - За тях двамата ли пишеше , че са актьори от Перник?
18.10.2007 17:16
Ми виж какво, такъв е сценария. Аз мисля, че точно това се цели. Да шокира,да провокира,да дразни и ето да говорим и пишем за нея. Ти си в тоя бизнес и знаеш как е. Изобщо цялата простотия и олигофрения са целенасочени. Може за да се достигне до този ефект , да са търсили по,по и по шантави неща. Знае ли човек?
цитирай
5. estrella - Аве, Сула!
18.10.2007 17:24
Няма какво да добавя.
цитирай
6. lubimetz13 - Четох с удоволствие...
18.10.2007 17:37
... благодаря ! :))
цитирай
7. trevistozelena - ето...
18.10.2007 17:42
ето ми го Сулата, бе!:) как си? какво ново при теб?;)
цитирай
8. wonder - Летящият шлем на Хермес ти е лика-прилика! ;)))
18.10.2007 22:33
А пред чувството ти за тънка хумористична ирония всички елизабетински, якобински и каролингски драматурзи пребледняват от свят яд.
Усмивки. Преливащи реки.
цитирай
9. errorreport - Унгарски са тия реклами на Райфайзен
19.10.2007 00:13
В някакъв ВАЦ го пишеше, не помня 24 или Труд. Уж за реклами се говореше в статията, а пък правеха реклами на банки, типично в техен стил.

Както и да е, та покрай рекламата разбрах, че историята на "по-по-по"- спота е много сладурска - шефът на унгарската рекламна агенция, отговорна за съответната реклама, имал две малки дъщерички-близначки, които така си тупкали по ушите и викали "по-по-по", когато не им изнасяло да слушат.

На него така му се набило в главата, че го пренесъл в офиса и колегите му започнали да го употребяват (когато по време на брейнсторминг някой даде тъпо предложение, примерно). Като им възложили заданието от Райфайзен, и там влезнало в употреба. Което за пореден път доказва, че децата са гигантски генератори на добри идеи :)
цитирай
10. анонимен - Pesho
19.10.2007 01:17
направо може да се направи графа РЕКЛАМИ в Absurdi.com ...
най дразнят и като започнат разни жени да си вадят прахове и белини от дамските чантички... грубо :)
цитирай
11. sleon - Внимание! Класически пример за подвеждаща реклама!
19.10.2007 13:24
6.5% друг път! В действителност е 6.5 разделено на 4! С 1.62% след третия месец може да е добре за тях, но не и за теб, приятелю!
цитирай
12. анонимен - galika
19.10.2007 13:39
Ей, Сула, какво ще кажеш за рекламата на ОББ - отворен кредит: с ангелчето и дяволчето, тя ми е любима!!!:)) "Внася, внасяааа, ама ей я, пак с торбите.."
много ми харесва
цитирай
13. sulla - Galika:
19.10.2007 13:42
На мен също ми харесва. Хубава е.
цитирай
14. utremer - а не може ли ...
19.10.2007 14:53
във версията с Шибил, кърпата да е червена, защото е изпрана с "Вениш", който запазва тъканите. предложение просто.
апропо, какъв е скочът, защото и сега е към три следобед. наздраве, туко що открих в шкафчето си почти пълен "Chivas Regal"
цитирай
15. sulla - Utremer: Съдба!
19.10.2007 15:31
Съдба, и при мен в случая вчера беше Chivas!
цитирай
16. alison - просто, няма да коментирам:)))))
19.10.2007 19:40
...Но има и реклами ,които вече ме ядосват!
Винаги се нервя като видя Мария да кара разни женици да тичат като малоумни из гората или да баламосва някакъв смотан баща и да се лигави с още по-смотания му наследник!УУУф,просто ме гневи тая жена,бе!!!!
Никога ,никой няма да успее да ми продаде тоя неин прах за пране !На никаква цена !
Заклевам се!
цитирай
17. анонимен - madness
23.10.2007 18:41
Луди ли сте бе... ако и на мен ми изкочи някъв къдрав нисък и дебел отвратяга, който никога не съм виждал ще му тегля майната доста по-качествено. А ако ви допадат древногръцки епоси, как понасяте телевизията въобще о.0 ?
цитирай
18. анонимен - Целта е изпълнена!
25.10.2007 10:41
Рекламите се правят, за да привлекат вниманието и да "бръкнат" в мозъка. Няма значение дали е тъпа, весела и т.н. Щом всички ние тук мислим, говорим, пишем и отделяме от времето си за тези реклами, значи са постигнали целта си! Факт, както и че рекламата на Райфайзен е абсурдна
цитирай
19. анонимен - #18: Целта НЕ е изпълнена!
25.10.2007 10:55
Целта щеше да е изпълнена, ако всички тук, чието внимание според теб е успешно привлечено, отидехме да си дадем парите на депозит в Райфайзен. Тогава щеше да е изпълнена целта.
цитирай
20. alison - Много пъти съм се питала ...
25.10.2007 20:37
Имат ли идея рекламодателите,че в България народът е доста скептичен и някои реклами просто ще му подействат като АНТИ-реклами:тоест,НЯМА ДА КУПЯ ОТ ИНАТ,щото ме мислите за БАЛЪК!?
цитирай
21. palpurina - Всъщност...
15.11.2007 11:35
За тази реклама на Райфайзен спокойно може да плащат други банки, с цел да отблъснат клиенти от опонента с дебилната реклама :)
цитирай
22. анонимен - 14. utremer - а не може ли. . . 19. 10. ...
26.02.2008 19:37
14. utremer - а не може ли ...
19.10.2007 14:53
във версията с Шибил, кърпата да е червена, защото е изпрана с "Вениш", който запазва тъканите. предложение просто."

Не бе, по-скоро е червена, щото преди това е била покапана с вино и не е изпрана добре, а всъщност бащата е искал да пощади Шибил. Но само ако беше ползвал Ариел (примерно) Шибил сега нямаше да лежи мъртъв.
цитирай
23. alison - Истината е ,че рекламите ни забавляват ,все пак!
01.03.2008 10:25
И ,ако сапунките по телевизията са създадени за да пробутват рекламите в зората на Рекламната Ера,както сочи историческата справка,то сега палачинката се обърна!!!!Хи,хих,хи!!!!Сега ,направо очаквам някоя смехотворна реклама да ми разведри настроението!
Естествено ,че напоследък има доста зловещи реклами ,които ме карат да мисля ,че в рекламния бизнес са навлезли доста странни хора.....например рекламата с кървавия зъб в мивката ,която рекламира нечия (кой ли го е грижа коя)паста за зъби!!!!БРРРРРРР!!!!!
"В дълбините на канала" все пак беше само гнусна ,а не страховита,ей хора!!!!
цитирай
24. анонимен - Наистина тъпо нещо :)
03.10.2008 14:10
Изключително забавен коментар си направил :) Идиотията е на невероятно високо ниво просто! А примерите, които си измислил са уникални!
Поздрави
Петър Ванев - pierrot
цитирай
25. анонимен - Целта е изпълнена!
07.10.2008 21:34
Затова не пия фанта след рекламата с радиотелескопа и всички продукти на кока-кола след като разбрах, че фанта се произвежда специално за Германия по време на II световна ... спрайта и преди рекламите не го понасях... Лошото е, че рекламите са едно от многото неща формиращи мирогледа на подрастващите. Лъжата и олигофренията в тях се просмукват в съзнанията им .
ivo_isa
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 1948636
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7712