Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2008 07:10 - Червени хеви бабички и изкушение за матура
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 5005 Коментари: 16 Гласове:
0

Последна промяна: 30.04.2008 07:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ако комунистите догодина така си водят предизборната агитация, както агитират сега да им се отиде на първомайската забава в Борисовата градина, аз съм ведър и спокоен, че няма да влязат в Парламента. От няколко дни по телевизията се върти един клип, който иде да съобщи, че ще има всенародно веселие в парка и че който иска, може да отиде. Нищо особено. Конвенционално послание с утилитарна насоченост. Но изразните средства! Ах, изразните средства!... Ето за какво става дума:

 

Камерата извършва движение от ляво надясно, за да ни покаже скрити зад разтворени вестници хора. Вестниците са „Земя” и „Дума”. Сиреч и хората, които се крият зад тях, не ще да са случайни. Не ще да са някакви лигави интелихенти, четящи „Дневник” или „Капитал”. Не ще да са и обикновени работещи люде, които просто грабват „Труд” или „24 часа”, без да се питат защо, прочитат заглавията, некролозите и програмата за телевизията и продължават по пътя си, сякаш нищо не е било. Не ще да са и тънки ценители на светските трендове, които се осведомяват от жълтата преса за новите силиконови глотеуси на Азис и как се справя с гъбичките и подсичането Лора Крумова. Кои са те тогава? Кой чете „Земя” и „Дума”? Ето, гениалният медиен манипулатор от „Позитано” успя да изпълни главната си задача – да грабне любопитството ни, да ни постави въпроса, да ни накара да закопнеем за отговора и по този начин да ни направи роби на волята си. Кои са те, читателите на левия печат? Ясно е, че това са здравите сили. Ясно е, че това са нашите хора.

За да не остане и сянка от съмнение по отношение на този въпрос, вестниците падат и ние виждаме въпросните здрави сили. Червени пенсионери, заприличали на недохранени дрипи от дългото гласуване за социалната си партия, но, кой знае защо, облечени като членове на хеви-метал банда.

image



И не само са облечени, ами и започват да бичат на появилите се отнейде инструменти. Клатят предизвикателно артрозни кокали, тракат със зъбни протези и наелектрезират ефира с посланието, че на Първи май ще е хипер куул. „И баба ти ще купонясва яко!” – казва дикторът в края на рекламата, с което се очаква да е сломил и последните ни колебания, ако е имало такива по въпроса дали да се отзовем на поканата и да се включим в първомайското градинско увеселение на комунистите. Наистина въздействащо! Наистина хипнотизиращо! Как да не отиде човек и на края на света, стига да го поканят там по толкова безапелационен начин. Питам се обаче за нещо друго, което в известен смисъл е техническо. Какъв е бил замисълът на авторите на рекламата, когато са облекли старците като металици. Какъв психологическо-мотивационен резултат са преследвали те?

Всички знаят семпличката реклама на евтината козметика BU, където Ева Херцигова ни се кълне, че не употребява нищо друго, освен BU, макар и  децата да виждат, че за човек с професията, амплоато и доходите на Ева Херцигова, да използва BU е все едно Джорджо Армани да пие само керацуда. Но затова са свързванията на понятията в рекламата и затова е платено на Херцигова – за да може някой да сложи двете чертички на знака за равенство между нейното име и евтината марка, на която се залагат големи надежди за продажби. Какви знаци за равенство обаче се очаква да възникнат при показването на старци-металици? Вероятно не повече от следните два и те вероятно целят следното:

 

1. Да накарат пенсионерите да се почувстват металици и да са отзоват на поканата на БСП

 

ИЛИ

 

2. Да накарат металиците да се почувстват пенсионери и да се отзоват на поканата на БСП.

 

Е, сигурно червените рекламисти се надяват, че ще се случи поне едно от тези две неща, иначе защо да прахосват скъпа телевизионна реклама. Едва ли е започнало вече предизборното пране на пари и финансиране на партии. Или е започнало?... Няма значение. Питам се само, ако съм младеж-неформал, нося кожени дрехи и слушам умопомрачаващи жици, как тази реклама ще ме накара да приема поканата й. Питам се как ще я приема, ако съм обрулен от живота старец с насъщните проблеми на оцеляването си. Питам се кой трябва да съм аз, за да приема поканата на рекламата.

 

Но тук поне ни е оставена интригата на избора. Можем да избираме дали да отидем в Борисовата градина на Първи май или да не ходим. Което безспорно легитимира целия комуникационен проект като една в общи линии нормална рекламна кампания, целяща да те накара да направиш едно от поне две възможни неща. Така ли е обаче при рекламата на.....

 

МАТУРИТЕ!!!

 

И друг клип тече по телевизията. Направен е в стила на трейлърите на филмите по кината. Посланието, извън маниерните кино-цитати, е хилаво и в общи линии се свежда до неубедителния извод, че като (не „ако”, а именно „като”, защото така или иначе матурите са неизбежни) се явиш на матура, ще увеличиш шансовете си за реализация в живота. Тук рекламата млъква и на ход сме ние. Първо трябва да осмислим какво точно ни се рекламира. После трябва да се опитаме да разберем какво решение се очаква от нас да вземем. Накрая трябва да изберем да извършим и някакво конкретно действие, което, преди да видим рекламата, едва ли бихме предприели  С други думи, трябва да покажем някакво пазарно поведение, ориентирайки се в конкуренцията. За съжаление обаче не можем да изберем матурите, защото избор нямаме. Те вече са ни избрали нас. Не ни остава друго, освен просто да признаем, че сме видели рекламата и вече сме информирани относно благотворното въздействие на матурите. И толкова.

Със същия успех могат да се организират агресивни рекламни кампании на ежедневния изгрев, с който започва новия ден, на месец август, на телесната температура и на земното привличане... Важното е да има гласувани пари за реклама. Важното е да има бюджет, който трябва да се похарчи, а кой ще го похарчи, винаги ще се намери. Нали затова са роднините! Искам и аз! Искам и а-а-а-аз!...

 

 

 



Тагове:   изкушение,   матура,


Гласувай:
0
0



1. sunflower - целта на първата реклама
30.04.2008 08:03
може да е да ни накара да се метнем до Борисовата градина само, за да видим кой топ идиот я е измислил, а за целта на втората реклама сигурно никой не е предположил, че народа може да не е чак толкова глупав, че да не се сети, че става въпрос за ... бюджет, роднини и т.н. :)
цитирай
2. sulica - Баби металисти- наистина противна ...
30.04.2008 08:20
Баби металисти- наистина противна реклама. В момента се питам "може ли дасе направи по- зле". май дъното е стигнато. И други въпроси ме мъчат- криза след криза в правителството- кой не мине той не им прасне по един шамар. Даже Атанас Атанасов изглежда ВИСОК интелект. Нямат ли поне един грамотен там да им спретне някакво медийно присъствие?!?
цитирай
3. анонимен - и аз имам пример
30.04.2008 09:35
по Дарик често чувам реклама на АЕЦ Козлодуй!?
цитирай
4. gothic - По рекламата за матурите нямам м...
30.04.2008 10:49
По рекламата за матурите нямам мнение, защото отдавна съм надхвърлил тази възраст, пък на синчето му остават още доста годинки до нея, ако след 14-15 години все още има образование в България. Но като разбирач от тежка музика забелязвам нещо положително в първата реклама. Ама това е появата на нов субжанр в хеви метъла бе, хора! Преди имаше и такова нещо white (christian) metal. Той се отличаваше не толкова музикално, а по-скоро текстово. Та PR гениите на столетницата са на път да наложат red goody metal. И това ако не е принос към световната рок съкровищница и изобщо към културата, здраве му кажи! Поздравления за постинга, sulla :)))
цитирай
5. koker - =)
30.04.2008 10:51
Всъщност, това май е по-малкото зло! Ако бяха решили да отъждествят "младежкото" начало в пенсионерите с поп-фолка, щеше да е доста по-страшно, имайки предвид оскъдните одежди, характерни за този стил музика. Поне кожените дрехи покриват плътно...:)
цитирай
6. gothic - Абе, плътно. . . Я си спомни как из...
30.04.2008 11:19
Абе, плътно...Я си спомни как излизат Manowar на сцена :)))
цитирай
7. анонимен - абе едни пари харчат нашите хора ...
30.04.2008 12:08
абе едни пари харчат нашите хора жалкото е че са нашите и никой не ни е питал за това то да са само рекламите спри сърце то всичко останало е такова та затова с огромната си заплата ще подкрепя сина си да се махне от зоопарка БГ да отиде в друг зоопарк но поне там се знае кои са пазачите кои посетителите и храненето е редовно а как ще го доят те си зная БГ е обречено с подобни управници а на хоризонта само гъзове като серго гъз до гъз мила моя майноло мрак и мирис мрак и потрес мрак и безнадежност мрак и маанета мрак и учудени соцолози които се насраха с твърдението че средно всеки българин имал 22 000 лв къде са искам си ги поне ще платя учението на сина си а няма да се заробвам със заеми но млъкни сърце. Относно стил на писане справка един ирландски писател от Дъблин - харесвам го и затова така пиша.
цитирай
8. анонимен - http://youtube.com/watch?v=xASGFUPigjU
30.04.2008 12:39
http://youtube.com/watch?v=xASGFUPigjU
цитирай
9. анонимен - пънкари не металисти
30.04.2008 14:30
пънкари не металисти
цитирай
10. gothic - Гребени красят и главите на доста ...
30.04.2008 15:55
Гребени красят и главите на доста членове на метълкор банди, например....външния вид не е определящ. Пък и я си спомни кои класически пънк банди са били подстригани на гребен? Тоя аутфит се появява във втората вълна на пънка, някъде в средата на 80-те, например Експлойтед...
цитирай
11. utremer - а аз се надявах
30.04.2008 17:11
да прочета нещо за продължението на изродското Прима семейство. Тук, в прованса стилистиката е по-семпла - закабарени по дърветата позиви зоват за протест ( против какво ли?) на 1 май от 10.00. Виж по стратегически избрана ареа на действието водим по точки - хепънингът ще е на Червения площад. Като се има предвид, че в наши дни под площад се разбира кръстовище, ще е твърде интересно да се види как протестът ще се движи в квадрат според светофара.Ако идеолозите имат креативни идеи, утре ще трябва да пресичат на червено. Да живей, живей труда!!!
цитирай
12. анонимен - Искаш и ти!Искаш и ти-и-и-и!есэг
30.04.2008 17:12
Искаш и ти!Искаш и ти-и-и-и!есэг
цитирай
13. анонимен - Искаш и ти!Искаш и ти-и-и-и!
30.04.2008 17:14
Искаш и ти!Искаш и ти-и-и-и!
цитирай
14. анонимен - Звучи забавно,
02.05.2008 10:06
но не е... :-/

Поздрави
цитирай
15. анонимен - Алекс
02.05.2008 14:21
Ако рекламата за социалистическото събиране на 1 май е имала за цел да покаже времето и мястото на срещата, макар и по абсурден начин (наистина по-добре, че са метал старци, а не чалга такива), то тази за матурите буди само дълбоко учудване. Мога да си го обясня единствено с пране на пари, чрез така наречените обръчи от фирми около партиите и в частност чрез рекламната агенция направила клипа. За следващото си пране предлагам да се допитат до не безизвестната Мария какъв прах да използват, защото сегашният им не пере добре.
цитирай
16. анонимен - Да оценим и да попитаме.
02.05.2008 20:57
Не ще и дума, напънали са се другарите да направят "поканата" нестандартна и провокираща, отново на гърба на най-онеправданите. Ама тях кои ли ги пита? Да бях един репортер щях да отида в парка и в края на"милото " тържество да попитам изтерзаните стари хора "Как им въздейства на стомаха и на чувствата хеви-метала от една страна и правителството от друга.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 1944557
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7712