Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2008 20:21 - Краен ли съм по турския въпрос?
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 15230 Коментари: 27 Гласове:
0

Последна промяна: 11.11.2008 13:13


Ето, отново си поговорихме в „Булевард България” на Иван Бедров. Понеже участията при него за мен са важни, предлагам тук видеозапис от последното. Който има желание и нерви да го изгледа, нека го изгледа. А за онези, които не могат да отделят половин час от времето си, ето за какво стана въпрос.


        1. Казах, че премиерът е жалък, като се обяснява защо Батков е получил орден „Стара планина”,  при положение че дори формално той няма нищо общо с това, а има президентът. Казах, че Станишев  не е никакво „превъзходителство”, както преди време го бяха титулували носкопосаните му PR-и.

2. Казах, че президентът има голяма вина за девалвацията на въпросния орден, като го раздава, както хората раздават визитките си.

3. Казах, че Бойко Борисов беше искрен и честен в твърдението си, че възродителният процес е правилен по принцип и ако има нeщо неправилно, то това са само средствата, с които беше провеждан.

4. Казах, че преди да определяме отношението си към турците (и турчеещите се) в България, добре е да видим как изглеждат българите в Турция, Гърция, Румъния и Сърбия. Когато станем свидетели на министър в турския кабинет, който се казва Стоян Иванов, тогава ще говорим пак…

5. Казах, че бих се радвал и че според мен е правилно гражданите на България да носят български имена.

6. Не съм казал, че държа това да стане насилствено и на всяка цена.

7. Казах, че тъждественост между ДПС и турчеещите се в България има. Не е неправилно да търсим тази тъждественост. Някой ще каже: какво са виновни обикновените турци за поведението на ДПС. Виновни са, защото гласуват за ДПС и по този начин го вкарват във властта. Аз какво съм виновен, че години наред са ме сочили, както и всички българи, като атентатор срещу папата?Що се отнася до турците,  не стига, че се влачат с автобуси и гласуват незаконно по няколко пъти, без да знаят за кого и за какво гласуват, ами после няма и да са виновни!... Виновни са!

8. Казах, че ДПС не трябва да има място в следващия парламент, защото са развили корупцията до абсолютна изродливост при тотална тъпотия, бездарие и некомпетентност.

9. Казах, че искрено се надявам задграничните господари на другите партии да им забранят да се коалират с ДПС, за да може това да е края на тази по ориенталски самозабравила се мафия.

10. За смъртта на Ахмед  Емин казах, че ако дадени обстоятелства са принудили човека да се самоубие, то той фактически е убит от онзи, който е създал въпросните обстоятелства.

После, когато се прибрах вкъщи, се попитах: „Не бях ли прекалено краен по турския въпрос?”. Дори изказването ми да е било крайно, мисля си, има моменти, когато човек трябва да заеме категорична позиция, дори и вътрешно да не е настроен толкова крайно. Иначе става нещо като т. нар. „лигава интелихенщина”: „Да, аз мисля така, но и ти си прав и като анализирам казаното от теб, разбирам, че не мога да не се съобразя с мнението ти, но пък и не ми се ще да отстъпя от моето, стига да не излезе, че съм нетолерантен и недемократичен, та затова ще кажа, че си прав, но понеже съм принципен, не мога да кажа, че аз не съм прав, но не искам да те засегна и да се покажа като едностранчив, и тъй нататък, и тъй нататък, и тъй нататък…”

 



Тагове:   въпрос,


Гласувай:
0



1. анонимен - :-)
06.11.2008 20:46
С 3 не съм съгласен... Това са естествени процеси. Същите поради които след 20 години ромите ще са повече от българите... Генезиса е другаде!

Добре, че е 6, защото не мога да се съглася с 5 без 6 :-)

Поздрави
цитирай
2. sulla - Не си съгласен...
06.11.2008 21:04
Не си съгласен, че Бойко Борисов е бил искрен или че възродителният процес е бил правилен?
цитирай
3. анонимен - Не съм съгласен с изказването
06.11.2008 21:23
"възродителният процес е правилен процес".
Не искам да навлизам в подробности. За да си спестя обяснения, ще кажа: не бъдете тесногръди. Турци в България винаги е имало. Това не е проблем!
цитирай
4. sulla - Да, не е проблем...
06.11.2008 21:27
Имам приятели турци и са ми добри приятели. Не е проблем и да недопуснем да стане! Защото според мен не случайно разискваме дали някой да се казва Мустафа, а и през ум не ни минава да обсъждаме хора, които се казват Кеворк или Моше.
цитирай
5. zemaria - Кофти
06.11.2008 21:51
-проблемът е наистина в т.3, което говори за липса на демократичен манталитет. С цялата сложност на заключението. Да се върнем на 89 та-през май-вън турците в Турция, през декември-върнете имената им. Проблемът не са турците, а държавността, която е функция на именно този манталитет. И когато чуеш това от хора, които са от елита, и са призвани да наливат с фуния тоя манталитет, а правят обратното, ти иде да си хванеш капата и да процедиш"еби им майката, уважавай ги" на прощаване.
цитирай
6. rimij - Искрен си е Бойко -
07.11.2008 00:30
Възродителният процес до известна степен е спрял зародиш Косово #2, аз защо не и 1 ...
Ако на следващите избори някой успее да изкара ДСП от управлението и да изгради политика, с която да повлияе на големия брой българи, етнически турци ... Хората гласуват за ДПС, защото са необразовани, неориентирани и адски лесно манипулируеми.
цитирай
7. longanlon - мда,
07.11.2008 10:52
обяснението ти за лигавата интелигенщина удари в десетката :) и аз съм имал общо взето същите лични терзания дали да пиша по един или по друг начин за това, което ме вълнува... и на края стигнах до позицията, до която и ти: ако ще си на барикадата, имах нужда от повече плам и по-малко извинения (но не бива и да се прекалява, отсича ентелегентът в мене хехехе, май не ставам за политик)
цитирай
8. zabravanka - Гледах сутринта Камен Костадинов, ...
07.11.2008 11:04
Гледах сутринта Камен Костадинов, който обясняваше колко било възмутено ДПС от изказването на Борисов и как щяло да пише на ЕНП да види с какви хора работи. От вчера са подхванали рефрена, че възродителният процес е "престъпление срещу човечеството" и очаквали "категоричната позиция на българските граждани".
Хубаво де, а ако категоричната позиция на българските граждани не съвпада с позицията на ДПС? Или пък ако българските граждани нямат толкова категорична позиция, тогава какво? Нямам нищо против самоопределението на българските турци, но имам много против дадена партия да им определя как да се самоопределят, а те самите да не могат да скалъпят 3 свързани изречения на правилен български. Така че, нищо крайно не виждам в никоя от изброените точки.
цитирай
9. анонимен - Алекс
07.11.2008 14:54
Винаги са ме изумявали думите на президента относно новините на "майчин език" - да не би да сме искали да си завъртят чиниите към Турция. По-неадекватно и малоумно изказване по темата не знам дали може да се направи, но всеки път като го чуя оставам втрещен от мотивацията за това предаване по БНТ1. Sulla считам, че не си краен в позицията си даже си леко мек на моменти. Всички знаят, че момента се действа за модел Косово в България. Опитват се да турцизират определени райони и евентуално да ги отделят, като "независими". Нужни са ни интелигентни управници.
цитирай
10. pilcho - Не сте краен.
07.11.2008 17:05
Без съмнение сте напълно прав, а мнението Ви е подкрепено с безспорни факти.
Аз също бих се радвала Стоян Иванов да стане министър в Турция...
цитирай
11. santov - Аз пък съм съгласен
07.11.2008 21:41
от едно до десет.
Поздрави!
цитирай
12. bovari - Странно.
07.11.2008 22:23
Два пъти прочетох текста, за да се уверя, че правилно съм разбрала съдържанието, и най-вече че Вие сте автора й. Въпросите, които остават:
Кой е виновен, че не знаем, или по-точно не се интересуваме каква е съдбата на българите в Турция, Гърция, Румъния, Сърбия? - Ние сме виновни!!! Не турците, гърците.........Ние!
Защо да обвиняваме друг за нашето безхаберие за сънародниците ни???
Кой и какво пречеше през годините на българските партии да работят, за да привлекат гласовете на етническите турци? Това, че някой им позволява да идват на екскурзия по изборите, също не са виновни те. Просто някои гласуват закона, такъв какъвто е! Измествате вината, според мен.
И някак ми звучи комплексарски, че "Ето на, както бяхме "виновни" ние българите за атентата срещу папата та ни смятаха за терористи, така и те, турците, са виновни за това, че идват да гласуват за корумпираните им ( ни) политици." Ами ако по този начин гледаха на германския народ след втората световна война, нямаше да има план Маршал за Германия. " Да се наказват всички, назидателно, заради някои болни мозъци!"
" Краен ли съм по турския въпрос?" не сте краен, НО мислите като повечето етнически българи, а това мисля е ново за Вас.:)))
Поздрави!
цитирай
13. анонимен - NENENE
08.11.2008 00:52
Bat Boiko ne e iskren i nokoga ne e bil. Pravi se na smel, ama q vij Sofia na kakvo prili4a..
Zahvashta se za delikatni temi, toi e rasist zashtoto gi nari4a "tur4eta", toest toi gi segregira, a te moje da se smqtat za balgari..seshtash li se?!
Vazmuten sam mnogo shtoto se rovqt v neshta deto ne gi razbirat. Boiko e vazpitavan v komunizma, ne e bil v mejdunarodna sreda i si e tapo rasist4e za men.

цитирай
14. анонимен - NENENE
08.11.2008 01:06
"Казах, че бих се радвал и че според мен е правилно гражданите на България да носят български имена."

To ottam se po4va utre she se radvate i grajdanite na Evropa da nosqt balgarski imena, kakto i da sa pravoslavni, ne razbirate li 4e tova ne sa temi da si govorish bez da mislish. Kakav e toq psevdonacionalizam, ujas? Turcite v Germaniq kakvi imena nosqt?
Jiveeme kato cigani kato se pribiram v Bulgariq i sled granicata sas Sarbia vse edno vlizash v KOCHINA i se zanimavame s gluposti. Boiko da se hvane da raboti. V Balgariq sa ostanali predmino hora s nivo na inteligentnost deto savpada s negovata-demek niska -taka 4e pove4e PR ne mu trebva-izborite she gi spe4eli. Taka 4e da se zamisli kakvo she pravi posle kato vzeme vlasta bez nito edin ka4estven ikonomist.

DPS ne trqbva da go ima, ama koi balgarski tur4in she vleze v partiq na SHUT koito gi nari4a tur4eta?
цитирай
15. анонимен - @10. pilcho - Не сте краен.
08.11.2008 01:08
samo da pod4ertaq 4e sam 100% balgarin

Zna4i v Turciq nqma balgarski ministri shtoto ima malko balgari, ama ima masa KURDSKI deputati kakto u nas ima turski, taka 4e govorite bez da se interesuvate!!!!
цитирай
16. анонимен - spisak s imena-FUN
08.11.2008 01:21
gledah Vi po RE:TV
saglasen sam s vsi4ko bez tova 4e zashtitihte Boiko. Izglejdate inteligenten 4ovek, vashe pravo e da go haresvate, no tova ne e CHOVESHKO keoto toi go kaza. Na men tozo Boiko mi prili4a na transformiran TATO, govori prostashki i se zaigrava s prostoludieto ( preobladavshitiq elektorat) v Bulgaria.
Pak kazvam ako sa umni BALGARITE parvo da vidqt kakvo e napravil za SOFIA i togava da go izbirat za PREMIER.

Vijdam 4e vsi4ki Vi podkrepqt v tozi blog. Iskam da popitam avtorat mu i vsi4ki koito Vi podkrepqt. Jivlqli li st enqkoga v sreda s hora ot razli4ni kulturi? Zashtoto tova e nai-hubavoto neshto na sveta. Razli4no ezici imena religii - SVOBODA.
Ideite za imenata sa malko kato ideqta na kitaiskiqt rakovoditel deto iskal da oble4e celiq narod v Cherveno.

Sorry, prekalih s postovote, kakto i sorry 4e pisah na latinica, drug pat akp isha she gi kiriliziram v abv.bg
struva mi se 4e Vashata pozciq e po skoro moda v BG, a dalboko v dushata si ne ste iskreni
цитирай
17. анонимен - Spored Vas amerikancite tajni li sa ...
08.11.2008 01:37
Spored Vas amerikancite tajni li sa 4e prezidentat im se kazva Barack Hussein Obama?
цитирай
18. sulla - За анонимния с последните десетина изказвания:
08.11.2008 07:08
Радвам се, че съм Ви се сторил интелигентен, дано не е било екранна заблуда. Наистина писането на латиница е проява на недобър вкус и затруднява четененето. Разбира се, не го прави невъзможно, каквото би било, ако беше с арабски букви и отдясно наляво, за да изрази още по-адекватно щастието от мултикултурния живот.

И така, боя се, че не е четено внимателно. Например не казах, че Бойко Борисов винаги е искрен, казах, че изказването му е било искрено и честно, тоест Бойко Борисов наистина харесва целите на възродителния процес. Моля, прочетете предното изречение още веднъж и внимателно. За последен път обяснявам смисъла му: СПОРЕД МЕН БОЙКО БОРИСОВ Е ИСКРЕН, КОГАТО КАЗВА, ЧЕ ОДОБРЯВА ВЪЗРОДИТЕЛНИЯ ПРОЦЕС. Казал съм това и нищо по-различно. А по този повод, когато го наричате "тъпо расистче", по-различен ли сте от него, когато той употребява "турчета"?

Относно изказване 14. Дори аз не знам на какво ще се радвам утре, но надали ще бъде това, което Вие провиждате - разпространение на българските имена в Европа. Все пак, ако знаете и нещо друго за бъдещите ми нагласи и настроения, моля да ме осветлите, интересно ми е. Да, наистина, може да звучи старомодно, но бих бил доволен България да е православна страна и хората в нея да са кръстени на православни светци. Толкова малко традиционност и добър консерватизъм има у нас! Не знам къде живеете и как е при вас. Всъщност къде живеете и как е при вас? Какво работите там, където живеете?

Ако чувствата Ви, когато влизате в България, са като тези, които изпитвате при влизане в КОЧИНА (аз в кочина не съм влизал и тук не мога да Ви опонирам), по-добре не влизайте изобщо в България. Живейте си щастливо в мултикултурната среда. Аз също често влизам в България и ако нещо в нея не е така добре, както там, където съм бил, това ме изпълва с тъга, но не и с погнуса от родината ми, пък нека съм ограничен и тесногръд.

Доколко съм искрен дълбоко в душата си. Да, там съм абсолютно искрен. Както обаче казах и преди, тази съкровена искреност трудно намира текстова изява, защото често текстовата изява изисква заемането на една конкретна и ясна позиция. Една от многото, които дълбоко душевната искреност е склонна да приеме като логични.
цитирай
19. анонимен - Adi
08.11.2008 13:26
Не,не сте краен,а достатъчно смел да го заявите публично!Всичко,написано от Вас,е вярно и дори има още какво да се каже по "турския въпрос".ДПС говори за лустрация!?Каква наглост!Същото като Кирил Добрев да ти говори за борба с олигархията.
цитирай
20. анонимен - 1. Арабите се разбират 4удесно с ...
08.11.2008 16:53
1. Арабите се разбират 4удесно с тяхната писменост, но това е друга тема
2. Думата кочина беше метафора, което ви е пределно ясно. Умните хора казват "няма срамна работа", това е още един български абсурд - обиждаме се на селянин, а американците ги филмират краварите (cowboy), но какво да кажа- народопсихология.
3. Невероятно по-различен сам от Бойко. "Тъпо расистче" е в неговия тон. Иначе може би няма да го разбере. Разликата, която не разбирате, е че ако обиждам, обиждам ЕДИН човек, а не контингент от хора. Ако кажа че наример Софиянци са тъпанари ( тоест има обобщавае на какъвто и да принцип) тогава вече ше си приличам с него.
4. "Всъщност къде живеете и как е при вас? Какво работите там, където живеете?" Това няма никакво значение, дори и да сам свинар и работата да ми е в кочина мисля че имам право на мнение.
5. "Ако чувствата Ви, когато влизате в България, са като тези, които
изпитвате при влизане в КОЧИНА (аз в кочина не съм влизал и тук не мога
да Ви опонирам), по-добре не влизайте изобщо в България. Живейте си
щастливо в мултикултурната среда. Аз също често влизам в България и ако
нещо в нея не е така добре, както там, където съм бил, това ме изпълва
с тъга, но не и с погнуса от родината ми, пък нека съм ограничен и
тесногръд."
При мен изказването ми не е породено само от тъга, а и от отчаяние за тази страна. Зиказването ми е крайно защото сам БЪЛГАРИН и като такъв сам възмутен от тоа което е сега Нашата страна. Искам да се промени към добро, тоест говоря крайнo защото си обичам родината и ми е болно
6. "Живейте си щастливо в мултикултурната среда." Тук се вижда проява на лош вкус също, защото България Е мултикултурна среда ( най-голям процент мюсюлмани имаме в EU). С изказването за имената Бойко обижда и други етноси -аремци, евреи и тн.
Нo живеем в 21 век и АЗ имам правото на избор къде да живея дали в България или извън нея, но ако сам в България, средата няма да ми е от псевдо-патриоти.
7. Последното нещо което искам да променя е вашата позиция. Според мен проблемът е поколенчески.
8. Не отговорихте на въпроса ми как си представяте малцинствата да влизат в партията на Б.Борисов при положение че ги сегрегира той самият, наистина ли не знаете че в турския парламент има множество кюрди? Вярно е че нашата нация не върви на добре, но проблемът не е в ИМЕНАТА, а в това че българите са разделени винаги. Повечето от българите в България смятат българите извън нея за предатели, което също е деликатна тема и не допринася за запазването на тяхната идентичност, както и за бъдещето на България.
9. Аз също сам православен християнин, но лично право (консутиционно) е на хората да избират вероизповедание.





цитирай
21. анонимен - Има ли нужда от коментар?
08.11.2008 17:12
Апостола заявява: „Целта ни в Българско е братство с всекиго, без да гледаме на вяра и народност." Всички народи в България ще живеят „под едни чисти и свети закони", без да се изключват и самите турци: „Ние не гоним турския народ, ни вярата му, а царя и неговите закони." Всички народности „ще бъдат равноправни във всяко отношение", а след освобождението „ще спадат под един общ закон", който „ще се избере с висшегласие от всичките народности". Възненавидял всяка тирания, Апостола смята републиката за най-съвършена форма на управление.
http://novini.bg-nacionalisti.org/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=1
цитирай
22. sulla - Благодаря за кирилицата.
08.11.2008 18:17
Виждам, че ревностно полемизирате, но не разбирам с кого. Във всеки случай не с мен, защото оборвате тези, които не съм застъпвал и защитавате мнения, срещу които нямам нищо против. Както и да е, благодаря ви за коментара: всяко интелигентно и доблестно изказване тук за мен е чест.
цитирай
23. nezkolev - хао2
08.11.2008 21:17
в момента ,в който опряхме тук до апостола левски и до кирилицата-работата пресъхна.
ако ще се замерваме с цитати и тук-не е ясно защо го правим тук.
тук е мястото да коментираме написаното от сула-нашият любезен домакин.
за други цели си има други места.
-коментар за сула и описаното в 10 точки:
1. показателно е отношението на читателите тук към 3та точка по сула.
показателно е за сула. и показва как смесваме понякога за публиката водата и маслото.фокуси ли правим или общуваме?
несъмнено,като възрастни и поочупени хора на този въпрос няма да отговорим честно пред публиката.
ние можем да му отговорим някъде,в добре затоплена стая в компанията само на себе си,ако изобщо си вярваме.

цитирай
24. templar - Пак БРАВО!
12.11.2008 11:53
Не гледам редовно РЕ:ТВ откакто пристанаха на гей-парада, но прочетох текста ви. Съгласен с всяка дума! Още една точка в Блогрола ми!
цитирай
25. usandthem - Ако Sulla
12.11.2008 15:54
има съмнения,че е краен по темата,бих искал да чуя мнението на Батко Светльо и компания!
цитирай
26. анонимен - Извинение за закъснелия,
15.11.2008 12:05
анонимен коментар.
Никой не избира името си сам или поне повечето хора. Изборът на име е според желанието на родителите, които възпитават децата си съобразено със собствените им обичаи или разбирания - религиозни, културни и т.н.
Ето, Вие, г-н Сула сте избрали име на римлянин за тукашните си изяви, което не Ви прави триумвиратор или диктатор, а показва духовната Ви връзка(сопред Вас) с човек, които е живял преди малко повече от 2000 години - вярващ в Юпитер, може би.
И все пак, всеки Човек трябва сам да избира принадлежността си към религиозната общност, а името е сакрална еманация на Личността, която го носи. За съжаление, с мнението си за т.н. "възродителен процес", се нареждате сред недостойните братя, изпадайки на нивото на човек, цамбуркащ се от плитката стана на генетичния басейн. Лошо, Сула, лошо!
цитирай
27. анонимен - мнението ни подреди
15.11.2008 19:30
късно,ама на живо от дълбоката страна на басейна-
там от дълбочината изплува "т.н."
там процесите са дълбоки,имат си сакрални имена, дето не са за всеки сульо с компютър.
там живеят удавниците в генетичния басейн.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2786722
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717