Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2010 10:24 - Ресторант на края на Европа
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 2361 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 05.11.2010 20:04


imageИзневиделица се натъкнах на един случай, когато държавната администрация желае да направи нещо като хората, но не може да го направи, именно защото е държавна администрация. По някакъв европроект администрацията решава да обяви конкурс за рекламна кампания, с която да убеди два милиона души да направят нещо полезно за себе си. Определят се целите и се написва задание. Заданието е добро и едва ли ще се намери рекламна агенция, която да не успее да го изпълни така, че накрая да се получи една много хубава рекламна кампания. Но коя да е тази агенция, как да се избере тя? Ето как възниква въпросът за критериите, по които ще се оценява конкурсът, така че да остане ЗОП (Закон за обществените поръчки) удовлетворен, изгубилите кандидати да не обжалват и държавната администрация да не лежи в затвора. Оказва се, че тази задача никак не е лесна. Трябва да се намерят „обективни измерители”, на чиято база да се създаде „методика”, която да се приложи върху кандидатите и когато механизмът на тази методика с пуфтене, стържене и тракане изплюе обективен резултат, да се обяви и победителят в конкурса. При цимента е лесно. Пишеш: 1000 тона портландцимент БДС EN 197-1 CEM I и си избираш кандидата с най-ниската цена и най-добрите условия на доставка. Така ли е обаче с рекламните кампании? Как избираш например между три кандидата, които ти предлагат 50 излъчвания на клип по Канал-1 в 20:30 часа на цена по официалната тарифа на медията? Кой от тях да избереш, при положение че предлагат едно и също нещо с едни и същи параметри и едни и същи условия на доставка? Или пък кой е „обективният методически измерител”, който ще ти каже кой сценарий за клип или кой художествен проект за плакат е по-добър от останалите, че да избереш него? В частния сектор е лесно – шефът избира и си носи отговорността за това. Ако не се чувства компетентен, вика специалисти, на които вярва. В държавния сектор не е така и очевидно не може да е така. Ако си представител на държавата, не можеш да имаш лично мнение и да си носиш отговорността за него. Затова трябва да търсиш „обективни измерители” и като не ги намериш по отношение на продукта, очевидно трябва да поставиш условия към самите кандидати. Най-често използваните изисквания към кандидатите за обществени поръчки са оборотът и предишния опит. Тоест да си изпълнявал и преди аналогични поръчки за определено количество пари, не по-малко от еди-колко-си. Тук обаче възниква въпросът как си успял да изпълниш първата си такава поръчка при тези условия, за да можеш да я покажеш като задължително условие при кандидатстването за следващите. И тогава започват да се правят едни консорциуми, в които се привличат фирми с обороти, само и само кандидатът да може да покрие формалните изисквания.


Разбира се, най-лесния начин да обявиш конкурс си остава критерият за ниската цена – печели кандидатът с най-евтиното предложение. Но специално в рекламата цената и качеството са в отчайващо права пропорция. Колкото е по-евтина една кампания, толкова по-компромисна и дори долнопробна е тя. А когато се прекрачи една определена граница на долнопробност, от кампанията вече няма никаква полза и парите за нея, колкото и да са малко, си остават хвърлени на вятъра.


Понякога се мъча да си представя как би изглеждало усвояването на еврофондовете в условията на ЗОП, ако действието се развиваше в ресторант. Мъча се да си го представя и накрая успявам. Заведението се нарича:


РЕСТОРАНТ НА КРАЯ НА ЕВРОПА


Аз съм Държавата... 

Целият текст ТУК.




Гласувай:
3



1. анонимен - Да не падаме от небето?
05.11.2010 18:06
В Гугъл---критерии за избор на рекламна агенция---21600-резултата.
21601-ви познаваш ли някой наш човек----както досега и както винаги
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2789237
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717