Ако решите, че е добре за вас и вашата кариера да бъдете „човек от народа”, телевизията ще ви направи такъв. Първо ще интервюират ваши роднини в сутрешния блок. Това ще породи новина, която ще влезе в централната вечерна емисия. Така ще се превърне във водещо събитие и в „тема с продължение” на седмичните обзорни предавания, където ще покажат ваши черно-бели снимки и ще разкрият пред обществеността какво сте яли и на какво сте си играли като дете.
На такава кампания станахме свидетели в края на отминалата седмица. Събитието представляваше интервю с лелята на Бойко Борисов. Доколкото успях да разбера, жената била разказала спомени за своя племенник в сутрешния блок и разказът явно е бил толкова важен за обществото, че намери място в централната новинарска емисия. Нещо повече, тази важна за всички тема получи продължение, като в неделя породи друг журналистически материал (цитирам по памет): „По повод рождения ден на премиера разказваме къде е прекарвал летните си ваканции мъничкият бате Бойко”. Ако щете, вярвайте.
Наистина, интервюто с лелята на министър-председателя е медийно събитие. То показва просточовешката страна на личността му и намира своето полагащо се място в потока на новините, точно както и биографичният филм за Тодор Живков „Човек от народа” имаше преди години своето полагащо се място в киносалоните, казармите и трудовите колективи. Само дето по онова време не се обръщаше чак толкова внимание на рождения ден на Тодор Живков. Но пък тогава я нямаше и тази свобода на словото.
Сигурно вече пристъпяте от крак на крак, нетърпеливи да ме попитате колко струва една такава кампания и можете ли, например вие, също да си я позволите. А аз, като стар PR, ще ви отговоря. Мога да ви уверя, че цялата тази акция не е безплатна. Особено в телевизии, където подозирам, че и синоптиците си плащат, за да четат прогнозата за времето. Въпросът е кое колко струва. Представете си ресторант и меню. Цените са горе-долу следните: 1. Спомени на акушерката. Какво красиво бебе е бил клиентът и с каква голяма… пъпна връв се е родил – 15 хил. лв.; 2. Мъничкият клиент е лидер на първолаците. Всички му викат „батко” – 20 хил. лв.; 3. Интервю с класната на клиента от гимназията. Чак сега признава, че не е била безразлична към мъжествеността му – 18 хил. лв.; 4. Репортаж как клиентът прерязва лентата на 60-сантиметрова магистрала между входа на министерски съвет и улицата, по която идва колата на НСО – 12 хил. лв. Ако кампанията съвпадне с рожден, имен или друг някакъв ден – 20% утежнение. Ако съвпадне с предизборна кампания – 50% утежнение. Обещания за отблагодаряване „после” не се приемат, защото не се изпълняват. Макар да си мисля, че обещанията трябва да се изпълняват, а Картаген трябва да бъде разрушен.
r
r
r
r
r
Източник: http://sulla.bg/2011/06/13/2258.html
Гледайте Милан - Болоня на живо тук от 1...
Прокуратурата в Смолян разследва кражби ...
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog