Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2006 15:10 - До 174 страници първокачествено четиво
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 1349 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 07.03.2007 13:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Интелигентний и активний четателю, само днес и само тук ще прочетеш моя уникален текст с до 174 страници оригинални мисли, до 31 958 глагола и до 63 916 изразителни съществителни и прилагателни имена. И това не е всичко! Ако започнеш да четеш веднага, като бонус получаваш до 21 305 безплатни предлога и до 19 065 съюза, частици и междуметия като „Въх, мале-ле!” на преференциална цена при нулева лихва за първата година. Наречията се договарят допълнително при гарантиран отговор от моя страна до 24 часа. Всъщност текстът, който четете, е по-малък от една страница, но аз не мога да бъда обвинен в измама, защото числото 1 напълно попада в интервала от 0 до 174. Щях да съм измамник, ако бях написал текст от 175 страници, но аз не мога да си позволя некоректно отношение към драгоценните си читатели. Много реклами също като мен излъчват почтеност, когато боравят с цифри. Косата ви ще стане с до 80% по-силна, например. Тя може да стане и с 0,5% по-силна, но почтеността е спазена, всичко е в рамките на обещаните проценти. Друг е въпросът, че някой по-вещ в математика ум може с основание да направи забележката, че с 80% повече може да се тълкува и като с 20% по-малко, сиреч ако съм тежал 100 кила, а сега тежа 80% от това, значи съмотслабнал с 20 кила (и съответно съм станал по-еУегантен J). Вече трети е въпросът какво значи една коса да е силна. Това, че може да напердаши друга коса ли?

Някои реклами, освен почтеност, излъчват и загадъчност. Например: няма 5-6, вече от 3,6. Няма 5-6 е ясно, това е стилистична фигура, цитат, тоест интертекстуалност някаква. Какво е обаче „от 3,6”? От 3,6 килото, може би. Значи половинка от рекламираното трябва да се върже на един и осемдесет. И друго: 3,6 какво – лева, евро, дойче марки? Съгласете се, че не е все едно. А и тази вледеняваща кръвта думичка „от”. Какви хоризонти пред въображението разкрива тя! Какво се крие зад нея? Може би „от” значи, че процентите започват от 3,6, а едни проценти започнат ли отнякъде, те могат да свършат и до 100, че и нагоре. Ако това е лихва, а то не се разбира какво е, и ако тази лихва не се дава от рекламодателя на облъчвания, а се прибира от втория за благото на първия, то „от 3,6 нагоре” е по-скоро не реклама, а предупреждение за опасност. Но „от” може да значи друго. Например „фон” или „дьо”. Демек рекламираното е много благородно и е „фон” 3,6, като тук 3,6 може да сочи от колко поколения е налице това благородство...

Още по-загадъчна е онази реклама, в която пенсионери пребиват младежи, дерат им колите и им чупят прозорците. Там става ясно, че ако си под 26 години (или както един истински рекламист би следвало да се изрази – до 47,3% от пенсионната възраст), то тогава говориш по телефона за 1 стотинка. На час? На минута, на секунда? Може би на дума? Не става ясно. Както впрочем в повечето оферти от този род не става ясно и какъв е месечният абонамент – обявява се само таксата за разговори. Както и банките, които предлагат кредити, обявяват само лихвата и то за първата година. От втората нататък, оказва се, че майката си трака. Що не взема и аз да давам пари на кредит! Ще ги давам без лихва. Ето, виждам билборда си:

image



„Бай Иван Душата – безлихвени кредити”. Да ми дойдат те на мен, че тогава аз да ги почна – такса за влизане в офиса, такса изслушване на дума (паузите за поемане на въздух са на промоция 50%), такса положителен отговор, такса отрицателен отговор (вкл. такса мълчалив отказ), такса броене на пари, такса обслужване на кредита, такса кредитиране на обслужването, кредит таксуване на обслужването, обслужване кредитирането на таксуването..............



Тагове:   страници,   ЧЕТИВО,


Гласувай:
0



1. анонимен - Понеже вече няколко пъти казваш ...
05.03.2008 12:43
Понеже вече няколко пъти казваш това за процентите, ще ти кажа, че не си прав. Начи, и в предишна тема беше казал, че:
<i>
И което е по-интересно, я да сметнем колко повече е нещо от нещо друго, когато е повече със 100 %. Ако този месец съм получил 100 лева, а другият 100% от този, мисля, че ще получа пак 100 лева. Та, иначе казано, „100% по-силен” значи точно толкова силен, колкото не става ясно какво.
</i>

А в тази тема казваш пак:
<i>
Друг е въпросът, че някой по-вещ в математика ум може с основание да направи забележката, че с 80% повече може да се тълкува и като с 20% по-малко, сиреч ако съм тежал 100 кила, а сега тежа 80% от това, значи съмотслабнал с 20 кила (и съответно съм станал по-еУегантен J).
</i>

Начи, ако нещо струва 2 лв. и после му се увеличи цената с 50%, то вече не струва 1 лв. (както би било по твоята логика), а си струва 3 лв. Същото е и ако нещо е с 80% повече от друго. Ключовият момент тук е думата "с". Те казват с 80% повече ще стане, а не "ще стане на 80% от преди" или направо "ще стане 80% от преди". Или, ако увеличиш цената на нещо с 50%, то към старата цена прибавяш още половината от нея.

Същото е и като се каже "увеличението е със 100%", макар че, наистина, съюза "със" бива много често изпускан и просто ни се казва "увеличението е 100%". Както и да е, и в двата случая се има предвид "увеличението е двойно".

На мен ми увеличиха заплатата наскоро със 7%. Нали не искаш да кажеш, че вече трябва да спя под моста :( ?

Абе има си малко уловки в изказа с тези проценти и пъти. Например, логично е като се каже увеличение с 200% да си помислиш, че се касае за "увеличение 2 пъти". Ама от друга страна увеличение 2 пъти щеше да е ако беше със 100%, защото се взима старата стойност и към нея се прибавя още 100% от нея (тоест пак тя) и става двойно. Щура работа :)

Със здраве! :)

П.С.: Всичките тия работи ги пиша не за да се заяждам, напротив. Аз много се кефя на блога ти и ми е интересен. И ако кажеш "Е добре де, това ли само закачи от цялата тема - процентите?" веднага отговарям: "Не. Темата е готина и ме изкефи. Просто ти обръщам внимание на нещо, за което може наистина да си се объркал".

П.П.С.: От трета страна, ти си доста интелигентен човек и ми е трудно да си представя, че тези обяснения за пътите и процентите, дето ги изписах по-горе не са ти ясни. По-скоро ще да е друго. Ясни са ти, но нарочно ги пропускаш, за да засилиш ефекта на написаното. Така беше в една друга тема, не се сещам сега. Там някой пак ти беше правил забележка, но ти го репликира, че нарочно пропускаш някои дребни детайли. В такъв случай - сори, нека коментарът ми да не се зачита. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2795906
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717