Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.05.2007 12:51 - Реклами на еврофондове. Да остави ли Андрешко Еврокомисаря в блатото?
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 5747 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 14.05.2007 12:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Имаше един клип, в който момче с колело гледа самолет, самолет снима момче с колело, баща отива да си регистрира земята и вижда снимка на момче с колело. Всички са щастливи. Целта е българският селянин, който едва ли е успял да разпознае себе в героите на рекламата – представители по-скоро на шведската интелигенция, отколкото на българското село, да се вземе в ръце и да кандидатства за финансиране от еврофондовете, защото усвояемост трябва да се гони!

Ако бяха възложили рекламата на мен, сигурно щях да постъпя иначе. Първо щях да се концентрирам върху действащите лица. И едното от тях щях да направя да е Андрешко от Елин Пелин – онзи, дето оставил съдията-изпълнител в блатото, за да може съселянина му еди-кой-си да си спаси житцето от секвестиране. Другият персонаж мисля да е дебел Еврокомисар. В кална вечер двамата се возят в Андрешковата каруца по посока на изстрадалото колективизирано, реституирано, ликвидирано и недокомасирано българско село.

- По каква работа насам, шефче? – ще подметне през рамо Андрешко.

- Караш, караш! – ще се тросне Еврокомисарят, когото, кой знае защо, си го представям с рибешката физиономия на Гюнтер Ферхойген. – Караш, защото закъснява. Говорене после!

Андрешко ще свие рамене и ще сръчка хайванчетата (как само го отроних!), а Гюнтер ще се свие още по-дълбоко във вълчия си кожух.

- Идвал в България да научи вас на агрокултура – ще реши да бъде по-човечен Еврокомисарят изпод гънките на кожуха си.

„Агрокултура” е дума, в чието значение Андрешко не е съвсем сигурен и това ще събуди у него мрачните подозрения, че пак са дошли да ни прекарат*. „Прекарай пръв!” – ето това е бил, е и ще пребъде девизът на българския селянин и Андрешко ще кривне с каруцата в едно блато. Ще навлезе навътре, догато водата започне да мокри краката на Еврокомисаря, ще инсценира бягство на кон и уж тръгвайки да го гони, ще зареже Гюнтер на произвола на съдбата.

Еврокомисарят ще започне да крещи и да заплашва с предпазни клаузи и спиране на останалите блокове на АЕЦ-а, но Андрешко ще бъде непоклатим в оглушките си.

- Аз идвал дава пари, много пари, а те мене така... – ще се разридае накрая европейският чиновник.

При тези думи Андрешко ще се върне.

- Така кажи бе, шефче! Щом ще даваш много пари...

И ще го поведе към селото, решен да му покаже традиционното българско гостоприемство в неговия пълен блясък и красота.

В тази част на клипа ще усуча така драматургичното време, че да минат няколко години. По този начин ще покажа, че еврофондовете не са за ден и за два. Отново ще попаднем в селото на Андрешко. Кръчмата ще си е на мястото и отново всички ще са вътре в разгара на работното време. Обаче интериорът вече ще е съвсем европейски, даже леко фюжън. На стената ще виси портрет на Еврокомисаря от блатото, а зад бара ще е Андрешко, койтго ще сипва питиетата и ще обира бакшишите.

- Жив да си Андрешко, че ни докара това финансиране от Европата – трогнат от изпитите диджестиви ще каже бай Петко, ще духне върху стъклото на Ролекса си и ще го затрие о ръкава на ватенката.

- Лесно се върти кръчма по проект за селски туризъм...

- Хитрец си ти, Андрешко, хитре-е-ец...

 

 

Ето такъв клип бих направил аз, ако ме питаше някой. Не знам обаче как ще го приемат самите селяни. Дали ще им хареса? Дали ще развие у тях положителни нагласи към финансирането на селското стопанство от еврофондовете? Вие как мислите?...





*Ето един виц за утеха:


Имало циганин, който бил виртуозен цигулар и изпълнявал всичко без ноти, само като го чуел веднъж. Срещнали го с професор, пред когото да покаже феноменалния си талант. Професорът останал възхитен и накрая решил да похвали циганина:

- Вие сте истински корифей в музиката!

- Ами ти, бре! – обидил се циганинът. – Ти да не си много убав!


 




Тагове:   остави,


Гласувай:
0



1. krasi2g - :)))
14.05.2007 13:27
! Тая реклама няма да подейства на туземното селячество, ама на мен тъй ми подейства, че си се задавих с бирата! :D
П.С> Хитрец си ти, sulla, хитре-е-ец... Корифей!
цитирай
2. sowhat - хахаха
14.05.2007 13:29
вица е убийствен.
а дали останаха селяни на село ...ех фюжън. апропо анрешко отдавна живее в града.
цитирай
3. sunflower - :)
14.05.2007 13:51
Хм, според мен "положителни нагласи" у селяните в тая държава няма никакъв начин да бъдат развити. Позитивен българин, и то селянин още не съм виждала. Е, може и да доживея ....
цитирай
4. viovioi - "Рено" вози овци до баира...
14.05.2007 13:58
Незнам дали някой е видял новата реклама на Рено-пикап, в който товарат странна порода овчици и я доставят на един баир на чобанина.Той им се радва много. Дикторския глас съобщава, че Рено е винаги близо да вашия бизнес.Леле голям смях, сула ти ли я прави?
цитирай
5. анонимен - Аууууу...
14.05.2007 16:47
Как се трогвам от селски поетични драми тип Елин, Пелин, Вазов и който и да е певец на бедното, изстрадало българско село. Къса ми се сърцето...
Чудя се: все още ли занимават децата в училище с тези глупости?!
За еврофондовете... Няма усвояваме, man, няма... Не забравяй къде се намираш!:-)

Поздрави
цитирай
6. nobelman - Сула, гений си :-)))
14.05.2007 18:29
малко ми е странно, че като пиша не виждам какво излиза на екрана, но ще опитам така : за рекламата - върха е, за вица - супер е, а за еврофондовете - и селяните....ясна е работата , само след няколко години ще зачоплят пак некой министър що раздавал пари на бащаси, брат си и братчедите "от село", а те хайваните взели вместо нови породи крави да си купят новия модел на Мерцедес...:-)))
цитирай
7. nobelman - :-)) ...и за "Реното" и овцете...
14.05.2007 18:33
много ме досмеша на тази реклама...ясно ме е, че е правена от "Рено" и то в "братска" Румъния - то такива снажни овчери по нашите баири не съм виждал...:-))), а и нашите не си карат овцетне с Рена, хем са тарикати, Андрешковци, а овчаря ...нещо странно в погледа му имаше ...сетих се, че ми заприлича много на "Румънеца" от Румънеца и Енчев , като гледаше представление на Комиците с каменната си физиономия, ...може би нищо не разбра, а може би някой трябваше да го гъделичка ...:-)))
цитирай
8. longanlon - Аз пък мисля малко по-иначе:
15.05.2007 11:07
Рекламата не е толкова зле прицелена, колкото смята авторът. Просто защото тези, които ще се ползват от еврофондовете за развитие на земеделието и селските райони не са селяните, нито споменатите овчари. "Селското стопанство" както го разбират в нашите села отдавна е останало извън всякакво икономическа целесъобразност и никой няма да дава пари то да продължи да се развива по същия начин.

Дядото на село и Андрешко НЯМА да получат европари, защото те не са предназначени за тях. Целта на Ес е от парите да се ползват по-едри фермери, желаещи да модернизират още повече производството си, бизнесмени, желаещи да развиват селски туризъм... И съответно рекламата е насочена към тях, не към селянина, който се налива в кръчмата.
цитирай
9. monologa - по повод @longanlon
16.05.2007 09:02
И аз познавам села в България, където едри земевладелци разработват добре пари от еврофондове. И има поминък там, където е било дребно земеделие преди.

И все пак прекалено европеизираните реклами не стигат до адресата. Понеже хората все още не са съвсем до там европеизирани...
цитирай
10. анонимен - Следователно, Монолога,
16.05.2007 11:31
... рекламата с Адрешко подходяща ли е или не, според теб, за масовия случай в България?
цитирай
11. monologa - Тъй като, анонимен,
17.05.2007 08:56
"Андрешко" се познава повече от красивото и подредено европейско селско стопанство, където краварниците не миришат на крави и снимка от високо на нивите изглежда като произведение на изкуството, то аз съм на мнение, че всякакви интерпретации на разказа биха били по - добре разбрани....
Все още информацията у нас достига не бързо и не адекватно на потребността на потребителите. И те все още мислят, че все някой иска да им вземе нещо, та дори и когато се казва, че иска да им се даде...

Та такива ми ти работи, анонимен...
цитирай
12. trevistozelena - тежката ми дума е...
18.05.2007 20:08
Андрешко идеално стои в тази реклама...и сюжетът ти е Сюжет, пък и за разлика от добрия стар Елин (но не Рахнев, а Пелин) ти не ми идваш така ретро, а вкарваш футуристичен елемент, което просто ме размазва (в добрия смисъл на размазване):)
като ще е селско (щото така е редно в тази реклама), можеше да намесиш и Белчо и Сивушка, където Белчо жално мучи "Не умирай...Почакай парите от еврофонда, знаеш ли с каква техника ще ни заместят, докато блажено преживяме на сянка"...или нещо от типа. не ми се получи, но аз те предупредих, че днес нищо остроумно не ми се получава...банална съм до болка и въобще не знам защо ме четеш, честно казано:(.....:) дано ми мине скоро.
абе, твоят вариант тотално удря в целта, подписвам се под това:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2788534
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717