Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.08.2007 16:14 - Фридрих Енгелс къмто температурата на бирата
Автор: sulla Категория: Забавление   
Прочетен: 8627 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 08.08.2007 17:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Вчера се случи нещо ужасно! Прегазих пешеходец. Тъй както си карах през една детска площадка, внезапно ми се допи бира. Не можах веднага да разбера защо се случи това и настъпих газта. Прозорецът ми беше отворен и нахлулата струя свеж въздух ми помогна да събера мислите си. Така пред мен се оформиха две основни хипотези относно внезапната поява на това, само по себе си, благородно и възвишено желание. Според едната хипотеза бира ми се беше допила заради чирозите в ресторант „Тангра” – в стария Несебър, при леля Вили. Тя ги беше попритоплила с най-добри намерения, но от това те сякаш бяха станали още по-солени. Според другата хипотеза желанието за бира идваше в отговор на погълнатите по-рано концентрати. Когато съм без кола, се ограничавам в пиенето, защото, като се напия, криволича и се удрям в къщите и стълбовете. Когато обаче карам, си позволявам да се поотпусна, защото не се чувствам толкова уязвим. Та въпросния ден бях с кола и наистина се бях поотпуснал до степен, когато дори и не помнех как съм попаднал на детската прощадка и защо съм решил да карам в кръг с „мръсна газ”. Бях изпил две патрончета по 200 грама узо Plomariou, после пих някакво бяло вино, от което ми станаха киселини. Тях оправих с „Бургас 63” Перлова, която ми подейства толкова добре, че си поръчах коняк за десерт. Ето защо, рекох си, прегазвайки рус младеж, поразително приличащ на Максим Сависки, ми се е допила бира в този притомен час на деня! И изведнъж мислите ми препуснаха в съвсем друга посока:

 

За бирата на плажа и диалектическия материализъм

 

Всеки знае, че две тела с различна температура, когато се съприкоскновят, отдават и отнемат топлина помежду си, докато температурите им се изравнят и станат еднакво топли. Това е нещо като скачените съдове, но си има собствен термин, който аз обаче не мога да си спомня. В този ред на мисли очебийно със своята странност и ексцентричност е поведението на бирата на плажа. Защо, питам аз, ако отвориш бира на плажа, то неминуемо тя се стопля, но никога не се охлажда самият плаж? Нали телата обменят температура? Защо тогава, като си отворя бира на плажа в Несебър, времето не се захлажда и температурите в града не падат до 5 градуса? Някой ще отговори: защото прилежащата към Несебър атмосфера е повече от бирата. Но нали „размерът няма значение”! Отговорът е другаде.

По повод ентропията Фридрих Енгелс беше направил недостижими прозрения, базиращи се на схващането за безкрайността на вселената и безкрайността на нейните подвселени, подчинаващи се на също така безкрайни по причудливостта си природни закони. Та, значи, Енгелс забелязал, че при физичните процеси и най-вече при процеса „работа”, в нашата вселена винаги се отделя топлина (бележи се с + Q в края на всяка формула), но никога не се получава обратното – от топлина да се създаде материя, което води до опростяване и разпад на познатата ни действителност. Понеже диалектиката не търпи такива скандални едностранчивости, Енгелс изказва увереност, че някъде в безкрая на материалното мироздание съществува свят, в който пък е възможно единствено и само образуването на материя от топлина, но не и обратното. Бая нагъчкан ще да е този Енгелсов свят, но не е наша работа да коментираме, камо ли пък да критикуваме класиците. Ерго: в онзи свят, извън всякакво съмнение, като отвориш студена бира на плажа, захлажда се климатът. Оттам и опасността от чести ледникови периоди. Затова, може би, както предполага Светозар Буков, там, поради страх от ледникови периоди, пият само горещ чай и нищо чудно, че се оплакват от глобално затопляне. Такива ми ти работи...

 

Потънал в тези мисли...

 

Потънал в тези мисли и, признавам, леко задрямал от питателния обяд, не забелязах пешеходеца, който изскочи пред колата ми и за когото стана дума в началото на това повествование. Познах го веднага. Беше анонимен коментатор, който ме ругаеше в блога ми на латиница. Така и няма да ме ругае на кирилица... Когато се удари в бронята, подскочи, погледна ме обвинително, после прокле децата ми и се размаза на предното стъкло. Чистачките се включиха автоматично, но него вече го нямаше. Върнах се назад през диафрагмата му, за което съжалих и отидох пак напред и пак оттам, воден единствено от желанието да се информирам за състоянието на пешеходеца-коментатор. Очите му бяха изскочили и се търкаляха по бузите, увиснали на очните си нервове (предпочетох „нервове” пред „нерви”, заради опасността от потенциална двусмислица). Беше още жив. Прочете написаното дотук, за пореден път го взе за чиста монета и издъхна. Ако не вярваше на всичко написано, нямаше и да издъхне, защото издъхването му също е написано. Нали така! Но, какво да ги правиш....

image




Гласувай:
0



1. zemaria - Бях те забравил,
08.08.2007 20:53
да те следя редовно. Виртуоз си! Какво да кажа, освен да те поздравя с едно парче http://www.youtube.com/watch?v=hydTdZ9Au7c&mode=related&search=
цитирай
2. nio - Това от Енгелс нещо съм го пропуснал ...
08.08.2007 21:36
Това от Енгелс нещо съм го пропуснал на времето.Не че е голям пропуск.
Не мога да си спомня и дали някъде из писанията за диалектическия материализъм не пишеше че е по-добре студена бира и студено време, от колкото топла бира и топло време:-)
Освен това пролетарията не трябва да се разглезва като някакъв презрян буржоа.За това едно време през лятото често липсваше и топла бира:-)

PS. Защо вички толкова мразят анонимните, като имат достатъчно възможности да не ги допускат.
цитирай
3. анонимен - Ave, Sulla!Зарежи Енгелс, пий си ...
09.08.2007 15:45
Ave,Sulla!Зарежи Енгелс,пий си бирата на сянка,че слънцето не е за всеки и си гледай кефа!Поздрав от Созопол!
цитирай
4. trevistozelena - ето на!
10.08.2007 23:20
ето ето ето на! знаех си! ясно беше! значи все пак прегази човече! и сега, ако заявиш, че никой не те е предупредил, не си човек, да знаеш! само дето според очакванията мен трябваше да разплескаш нейде по прашните шосета... ама не...аз съм курве от класа и знам как да се пазя (не говоря за презервативи, щото, както всички в блога знаем, изпитвам органическа неприязън към тях). пазя се съвсем псевдоинтелектуално, но пък ефикасно. елементарен принцип - вместо под гумите, гледам да попадна на седалките на лъскавите коли, карани от гадни, безотговорни, но пък обаятелни писачи като теб :) а колкото до анонимното петно - ми....случва се...какво да правиш...то беше ясно, че ще го сплескаш някой ден (горкото, само си го предрече...)
цитирай
5. анонимен - 00
20.08.2007 13:57
Един човек много се ядосал на някакъв негър, и решил да го убие. Навил се да го блъска с колата си.
Чакал, чакал го на една улица, и по едно време негрото излиза. Пича - газ с колата, блъска го, негрото
чупи предния прозорец на колата и влиза в купето, целия се потрошил и го пращат в болница.
Съдят негъра за влизане с взлом. Обаче негрото оживяло. Белия се ядосал много и решил пак да го блъсне,
дано тоя път го убие. Негърът точно излезнал от болницата и белия пак с колата, газ, и го блъснал.
Тоя път негърът разбил предното стъкло, минал през купето на колата и излезнал през задното стъкло.
И пак в болница. Съдят негъра за влизане с взлом и опит за бягство. Негърът пак оживял. Белия вече
много се ядосал и твърдо решил да го убие. Излезнал негърът от болницата, и белия пак с колата, гаааз,
блъснал го. Негърът, от удара, влиза през предното стъкло, минава през купето, и излиза през задното стъкло.
Обаче белия за да е сигурен че го е убил, слезнал от колата да провери, и гледа негърът още жив. Ядосал се
белия, взел една отверка от колата и като го започнал с отверката, ръгал, ръгал, направил негъра на дупки,
и най-накрая го убил.
Съдят негъра за влизане с взлом, опит за бягство и самоубйство по особено жесток начин.

Пада му се на копелето.
цитирай
6. анонимен - #5,
20.08.2007 18:20
Извинявай, но "00" твоето име ли е или родният ти дом?
цитирай
7. utremer - Сула,направо
21.08.2007 15:33
ожаднявам като те чета. за чирозите в 'Тангра" евала, че ме подсети. тая събота и неделя,мммм... ето,че пак ожаднях. а Енгелс да е жив и здрав-от сумати време искам такава брада като неговата,ама като порасна тогава.засега само слушкам,хапвам (здраво0, пийвам( биричка) и чакам някой нещо хубаво да напише в тоя пусти нет.нещо като това
цитирай
8. анонимен - Дед мен
21.08.2007 22:09
Аве, Сулла, моритури те салутант.
Велик си
цитирай
9. zorof - got
02.09.2007 12:29
pak se dokaza
цитирай
10. анонимен - liolio
06.10.2007 23:00
pravi6 si sapola na top4ence i xapva6 i slabei6.nai-nai zdravoslovnoto xranee
цитирай
11. kiro - хм
09.10.2007 22:10
Брилянтно.

Но ми се струва, че анонимните са се върнали под някаква друга форма. Това е техния призрак.

"Ние пак сме тук" - гракват като колонка на в-к Дума.

Ето тоя преди мен 10-и номер, анонимен така и още не е разбрал, че е умрял. Блъснат, размазан и изтекъл в някоя локва. Без злоба последното.

Постингът много ми хареса. :)
цитирай
12. morganamaur - :)))
12.10.2007 13:45
за да не побърза някой и мен да нахока неправомерно-първо се регистрирах най-надлежно,за да не попадна и аз в графата "анонимен"!... ;)
а за писанието... и аз само в Несебър пребивавам лятото... :))) (всъщност съжалявам,не съм достатъчно осведомена дали авторът е от Несебър или ходи на почивка там... пак sorry :) важното е,че Несебър остана единственият що-годе привлекателен черноморски град (поне според мен е така).
P.S.: сега е вече късна есен...или тъй наричаното от мен "куково лято" ;) ,но това в никакъв случай не демотовира човек да си отвори една студена биричка,нали?а като дойде зимата-може вече наистина да пробвам "чай от хмел"!!! хаххххх ;))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 2788446
Постинги: 423
Коментари: 2625
Гласове: 7717