
Прочетен: 13813 Коментари: 25 Гласове:
Последна промяна: 18.10.2007 22:47


Очевидно семейство „По-по-по....” е било толкова успешно, толкова тегления на ипотечни кредити е предизвикало и толкова нови клиенти е донесло на Райфайзен, че оттам са решили да продължат сагата му в нова продукция.
За какво се разказва в новата лента. Познатите ни вече дебили се разхождат в парк. Не щеш ли, забелязва ги някакъв човек и се провиква (цитирам по памет): „Ей! Ти ли си?! Не сме се срещали 20 години! Как си, какво ново при теб?”. На което какво мислите му се отговаря? Дали: „Завърших образованието си и си намерих добра работа, в която се реализирах и ме уважават”. Или пък: „Срещнах любовта на живота си, оженихме се и имаме прекрасно дете”. Или дори: „Бях много болен, оперираха ме, но се оправих. Само качих килограми и сега отслабвам по една специална програма”. Не! Дебилът не казва нищо такова. Той отговаря: „В Райфайзен банк можеш да си откриеш тримесечен депозит в лева с 6,5% лихва!”. След което прави физиономия, която говори: „Можеш ли да си представиш какви чудеса стават по света!!!”. Ето това узнаване е най-важното, което се е случило през последните 20 години в живота на дебила и той с радост го споделя със своя приятел от детинство. Толкова. Това е рекламата. Друго, освен тази кратка, но съдържателна размяна на реплики, няма.
Бих могъл да нарека този сюжет „Стари приятели”. И да продължа да фантазирам на чаша хубав скоч (понеже е вече три следобед) за други подобни сюжети, които са не само поучителни с житейската истина, която носят, не само разтърсващи с колизиите на своята драматургия, но и полезни за потребителя с рекламната информация, която му предоставят относно един или друг продукт за масова консумация. Например:
Майката на войника
САЩ. Военен кораб разтоварва инвалиди от Виетнам. От върволицата слепи, безръки, хроми и халипави жертви на американската военщина се отделя млад негър и с напиращи в очите сълзи се затъркалва към дебела негърка, за която се знае, че е майка му. Затъркалва се, защото виетконгска пехотна мина е откъснала и двата му крака. Майката се навежда да го прегърне, а той увисва на врата й, като развълнувано подритва с чуканчета във въздуха.
- Как си, мамо? Как е малката ми сестричка Луси? Татко добре ли е? Още ли свири на банджо с приятели в онова бистро за цветнокожи? Какво се случи тук през всичките тези години, когато аз жертвах парчета от плътта си за вас и за своята родина?
Майката, благодарна на въпроса, който й се задава, ококорва възторжено очи и отговаря:
- Знаш ли, че „Хед едн шолдърс” е шампоан №1 в борбата с пърхота?!?!
Или пък нещо такова:
Шибил
Хайдутинът Шибил много майки е разплакал. Никой не е успял да го хване, но сега е тръгнал на сигурна гибел. Шибил знае, че бащата на изгората му, подкрепен от местния деребей, му е устроил засада, мръсният чорбаджия, и използва дъщеря си за примамка. Знае, но въпреки това отива, защото любовта трябва да тържествува над всичко. Любовта, необузданата, чистата, истинската. Любовта, която прави от звяра човек. Та, тръгнал е Шибил на среща с любимата и както е тръгнал, така се появява пред сараите на баща й, тоест в центъра на засадата, към който от всички прозорци наоколо са насочени зли кремаклийки, чакащи сигнал да го затрият. А сигналите могат да бъдат два – бяла кърпа: пощадяват го; червена кърпа: затриват го. Има, има надежда кърпата да е бяла, но в последния момент народният изедник, чорбаджия и баща на изгората развява червена кърпа. Пушките пукват. Европа стресват. Шибил се свлича на колене, но още не иска да умре. Той е корав мъж. Вдига гаснещ поглед към прозореца на своя екзекутор и промълвява:
- Защо, чорбаджи? Защо!!!
- Защото – отговаря чорбаджията и засуква вакъл мустак, - балканът пази своите тайни. В наденицата най-важни са подправките. Слагаме...
Тук пушките гръмват още веднъж, Шибил се просва бездиханен на земята, а ние никога няма да узнаем какви подправки се слагат в наденицата.
Не мога да не се изкуша и от следния неувяхващ сюжет:
Хектор се прощава с Андромаха
С шлем, броня и щит, обаче по пишка (не знам защо така са изглеждали бойците в античността), Хектор се е подпрял на дългото си копие и влюбено гледа младата си жена Андромаха, която държи на ръце невръстния им син Астианакс. Хектор отива да брани родния Илион от сборна формация гърци (в т.ч. и мирмидонеца Ахил, който в последствие ще го затрие заради мъжкото си гадже Патрокъл), които са решили да го сринат, защото братът на Хектор, Парис, е праснал жената на Менелай, Елена, и тя му е пристанала. Менелай е сезирал брат си Агамемнон, събрали са чета и са тръгнали да разгонят фамилията на Парис в частност и в по-общ план на Троя, та покрай отмъщението за поруганата семейна чест да турят ръка и на Дарданелите. И ето, корабите са акостирали, ахайците са разпънали шатрите си и се готвят за щурм. Може да ги спре само Хектор и той тръгва да го направи. Ето защо се прощава с младата си жена и с невръстния си син.
- Обичам ви, но трябва да отида – обосновава дълга си към обществото той.
- Да се пазиш! – заръчва Андромаха.
- Пожелай ми нещо на прощаване!
- Да си миеш зъбите с Колгейт 360 градуса, защото само 80% от бактериите в устата са по зъбите, а останалите са по езика и бузите.
Хектор тръгва, Ахил го убива, после Одисей прави коня, троянците не послушват Лаокоон и вкарват коня в града, градът е опожарен, избягва само Еней и бяга чак до Апенинския полуостров, където основава Римската империя, от която пък впоследствие ще се оформи Италия, родината на Долче и Габана. Такива ми ти работи.
Ето на тези размисли ме наведе рекламата на Райфайзен.
Новите процесори на Intel вече на разпол...
Проблеми с Windows на новите MacBook Pro
18.10.2007 17:11
Усмивки. Преливащи реки.
Както и да е, та покрай рекламата разбрах, че историята на "по-по-по"- спота е много сладурска - шефът на унгарската рекламна агенция, отговорна за съответната реклама, имал две малки дъщерички-близначки, които така си тупкали по ушите и викали "по-по-по", когато не им изнасяло да слушат.
На него така му се набило в главата, че го пренесъл в офиса и колегите му започнали да го употребяват (когато по време на брейнсторминг някой даде тъпо предложение, примерно). Като им възложили заданието от Райфайзен, и там влезнало в употреба. Което за пореден път доказва, че децата са гигантски генератори на добри идеи :)
19.10.2007 01:17
най дразнят и като започнат разни жени да си вадят прахове и белини от дамските чантички... грубо :)
19.10.2007 13:39
много ми харесва
апропо, какъв е скочът, защото и сега е към три следобед. наздраве, туко що открих в шкафчето си почти пълен "Chivas Regal"
Винаги се нервя като видя Мария да кара разни женици да тичат като малоумни из гората или да баламосва някакъв смотан баща и да се лигави с още по-смотания му наследник!УУУф,просто ме гневи тая жена,бе!!!!
Никога ,никой няма да успее да ми продаде тоя неин прах за пране !На никаква цена !
Заклевам се!
23.10.2007 18:41
25.10.2007 10:41
25.10.2007 10:55
15.11.2007 11:35
26.02.2008 19:37
19.10.2007 14:53
във версията с Шибил, кърпата да е червена, защото е изпрана с "Вениш", който запазва тъканите. предложение просто."
Не бе, по-скоро е червена, щото преди това е била покапана с вино и не е изпрана добре, а всъщност бащата е искал да пощади Шибил. Но само ако беше ползвал Ариел (примерно) Шибил сега нямаше да лежи мъртъв.
Естествено ,че напоследък има доста зловещи реклами ,които ме карат да мисля ,че в рекламния бизнес са навлезли доста странни хора.....например рекламата с кървавия зъб в мивката ,която рекламира нечия (кой ли го е грижа коя)паста за зъби!!!!БРРРРРРР!!!!!
"В дълбините на канала" все пак беше само гнусна ,а не страховита,ей хора!!!!
03.10.2008 14:10
Поздрави
Петър Ванев - pierrot
07.10.2008 21:34
ivo_isa

2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog