За Косово пак си мисля. Или съм гениален, или съм олигофрен. И доколкото очевидно не съм гениален, остава да съм олигофрен, защото май единствен аз се питам: абе, темата на дискусията не е ли фатално сбъркана? От това, което чувам през последните дни по въпроса за независимостта на Косово и нейното признаване от страна на България, разбирам, че се спори за това дали България ще застане на страната на Косово или на страната на Сърбия. Дали ще кажем, че сърбите са прави, или ще кажем, че прави са косоварите. Аз пък не виждам някой да ни е изправил пред този избор. Косово обяви независимост, назначи си правителство и си прие конституция. България нито е обявила Косова на независимо, нито му е приела конституцията. България просто казва: „Да, Косово се обяви за независимо” и „Да, Косово си прие конституция”. Нищо повече.
Аз имам добър съсед. Казва се Джо и е прекрасен музикант и ценител на добрите питиета. Терасите ни се допират една до друга. Често се събираме привечер да изпием по чашка хубав коняк или пък малцово уиски с малко лед. Приятно ни е да си говорим един с друг. Когато трябва да се реши нещо в сградата, ние се подкрепяме, защото мислим еднакво и сме на едно и също мнение. Жените ни се харесват, защото и двете свирят на пиано. Да речем, че Джо (да не дава Господ!) се разболее от туберкулоза. Аз ще науча за това, ще го питам вярно ли е и той ще каже, че е вярно. Дори ще ми покаже и епикриза, за да се уверя, че не ме лъже. Тогава аз ще призная, че Джо е болен от туберкулоза. Точно както България признава, че Косово се е обособило като независима държава. Но виновен ли съм аз, че Джо се е разболял? Виновна ли е България, че Косово се е отделило. Става въпрос единствено за регистриране на актуалната ситуация. Нищо повече. Тогава трябва ли някой на някого да се сърди? Аз мисля, че не, но понеже още в началото стана ясно, че съм олигофрен, по-добре никой да не се съобразява с това, което мисля.21.03.2008 20:34
факта че мислиш те поставя извън тази категория:)
ама не си прав
има ли правила за ненарушимоста на границите ? ИМА
ами имали простички човешки правила които спазвайки сте се харесали сЮвъпросния ДЖО?
има и ти явно си ги спазил както и въпросния джо
е тва е каде е ключа на бараката
просто трябва да спрем да казваме че това не е наша работа и не ни засяга щото нищо не зависи от нас
целия свят се глобализира ние на балканитъе се цепим
а и няма да коментирам качествата на албанците и сърбите
но ако трябва да избирам предпочитам да си говоря с Джо колкото и да се нехаресваме примерно отколкото с Хасан с който се харесваме
що сам се сети
Иначе сравнението ти определено не е от добрите и остроумните. Опитай друго - нека примерно някой ти е откраднал колата. И сега нека съседите ти (а и полицията) кажат "да, хубаво са направили, той и без това си има и друга", пък да те питам дали ще ти хареса.
Проблемът "Косово" не е "дай си ми куклите, на си ти парцалките". Той просто е прецедент. И като такъв - отваря "страшни страници". Защото Балканите не са никъде "етнически чисти". Както каза Ники Василев днес - (професорът по философия, не онова малкото "фюрерче", което се чуди как почасово да накара "чиновниците" да се отчитат:)) - "етническото чистото... прилича на нацизъм (прочистване на териториите от....)
Това на мен ми звучи много страшно--- А на теб? Майка ми е родом от Делиормана. Ако днес на нея/мен/нас ни кажат: "Твоето родно място вече... не е твое родно място, защото там преобладават Х? - Всъщност майка ми е живяла покрай семейството на родителите си в близко съседство с турци, които през 50-те още са се изселили... Вуйчо ми все още знае говорим турски (майка ми - не) - Ти как би се почуствал?
Кого да "гоним" и кого да "оставим"? За мен - в това е казусът. А иначе - аз нямам особен проблем да се разбирам с всякакви "личности":)) Проблемът настава, когато трябва да се "делим" по етническо-религиозни причини. И ... (смях в залата) ... Ако ние не можем да го "смислим" като заедност (т.е. какво ни обединява, а не какво - разединява)... просто не сме "живи":)
Поздрави!
22.03.2008 00:01
22.03.2008 07:13
22.03.2008 11:23
Ааа искаме мир!
Но пък ще продаде/подари бухалки, пищови, гранати на сина на Джо.
И ако случайно Джо каже и думичка, кварталния веднага ще пристигне с голям брой приятели-мутри и ще метне на Джо един тупаник.
Принципно обаче... мир иска.
Ясно ми е Сула какво има впредвид-ние и да мънкаме, полза-никаква.Признали са го, та и никой няма да ни чуе.
Все едно, да се оплакваме... че има глобално затопляне.Може и да не ни харесва но...
Брей че сравнение...
22.03.2008 19:33
Аз съм виновен за пожара.
Светът ще види това.
Вие вече сте сте невинен за пожара.
22.03.2008 19:45
Изходът е да сме гениални.
23.03.2008 04:36
Ти предлагаш нещо много интересно, на което заслужава да се обърне внимание. Ти казваш, че когато сме отбелязали, че нещо е извършено, то заявяваме, че този, който го е извършил, е имал право да го извърши. Тогава не виждам защо трябваше Митьо Очите да бъде осъден, след като официално се призна, че е търгувал с наркотици, откъдето, според теб, следва, че е имал право да търгува с наркотици. Също така, ако приложим твоята логика, можем свободно да взимаме и да даваме подкупи, защото всички признават съществуването на корупцията, следователно имаме право да я прилагаме. Моля те само да не признаваме за бомбените атентати в Испания и за кулите близнаци! И моля да правим по-елегантни сравнения от тези за клетките в тъканите на устата на Джо, за да не изпаднем в необходимостта да защитаваме правото на самоопределение на ядрата на тези клетки спрямо заобикалящата ги плазма. И последното, за което моля, е моето срвнение с ядрата и плазмата да не се възприема като поредна притча за Косово, а като ироничен отговор на сравнението за устата и клетките, тоест да не се подлага на коментари и да не се "признава" :-)
thomas: Благодаря ти за активното присъствие. Готов съм да коменирам разликата между "признавам деяние" и "признавам независимост", но те моля първо да ме запознаеш с твоя коментар върху разликата между "признавам независимост на Косово", "признавам независимост на Македония" и "признавам независимост на България (22.09.1908)".
Всъщност аз изобщо не харесвам позицията на много наши политици и обществени личности, които по телевизият открито казаха, че "България трябва да направи това, което е най-ИЗГОДНО за нея". Приемам обаче термини като "най-добро", "най-полезно за бъдещето" или дори "най-безопасно".
И така, за България изобщо не е безопасно да признава една мюсюлманска държава, откъснала се от една християнска. Точно защото и ние си имаме едно подобно малцинство, което утре ще направи същото и ще има да скубем коси тогава. А "световната общественост" няма да има как да постъпи различно, след като вече един път е пуснала духа от бутилката.
Изобщо не ни е безопасна позицията и от гледна точка на бъдещото отношение на сърбите към нас. След като те продължават да са единствения смислен за нас транспортен коридор към Европа, към която уж принадлежим (далеч по-удобен от "братска" Румъния, която уж също принадлежи към Европа), ние взимаме и си изгаряме моста и си уреждаме всичката (заслужена) омраза за десетилетия напред. Точно след като ни простиха, че съдействахме да ги бомбардират (което впрочем сигурно също има общо с отделянето на Косово).
goliam - съветвам те, ако съседката е хубава, да вземеш нейната страна. Извън кръга на шегата, ако приемем сравнението за развода на съседа и съседката за сполучливо, лично аз няма да взема ничия страна първо от възпитание и, второ, от отсъствие на интерес. Защото не споделям твоята логика, според която, ако съседите се разведат, то вследствие от техния развод ще се разведа и аз.
и пак thomas - относно десетилетията омраза, обещавам ти, че ако другата седмица ми се наложи да пътувам, ще мина пак през Сърбия, както минах миналата седмица, и съм сигурен, че нищо лошо няма да ми се случи.
Помислете само за следното. Дали не може да предположим, че външната политика на Сърбия е всъщност вътрешна? Дали нейната твърда позиция особено спрямо държавите, които установяват дипломатичски отношения с Косово, не е просто повтаряне на фразите, с които правителството и президентът са спечелили изборите си и с които се надяват да доизкарат мандатите си? Дали Сърбия наистина страда толкова много, колкото показва и дали онези, които от най-благородни подбуди й съчувстват, всъщност не поставят сами себе си в малко глупава ситуация?
23.03.2008 14:44
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4
Та, защо ние българите днес да не използваме, според теб, "основателните" сръбски аргументи за Косово, като "исконна сръбска земя", и да си поискаме Белград? Може ли такова безобразие, според теб, да продължава вече повече от десет века?
\m/
Това означава изгражданене на дипломатически отношения, размяна на какви ли не посланически ноти и съгласяване с какви ли не политически действия. Не съм навътре в тези неща, но това го знае всяко чаве. В случая ние трябва да направим и нещо по-трудно - правейки избора да признаем една страна, с реципрочна еквивалентност задраскваме отношенията си с друга. Това е сложен избор, който не се определя само с това дали на мен или на теб ни харесват сърбите и нехаресват албанците или обратно. Тук има национално-психологичен фактор, има асоциативно отъждествяване на едните и другите с религиозни и исторически факти. Както и жив спомен от преди 10-ина години (като изключим неколцината сърбофоби, повечето 'обикновени' хора са на страната на сърбите при сходни по безчовечност прояви на двете страни). Така че, въпроса не е само дали ще си виновен, ако Джо се разболее, а и коя страна ще вземеш, ако жена му го напусне заради болестта му.
Обикновено сложните въпроси имат и сложни решения. Опростяването не важи навсякъде.
Ако задълбаеш над това какво сме имали преди 10 века, аз пък ще те върна 13 века и нещо назад, когато не сме имали абсолютно нищо по тези земи. Тъй че гледай си настоящето, мисли за бъдещето и само тествай кое от това, което ти се струва правилно днес, ще ни донесе добро утре.
23.03.2008 17:56
За установеният след ВСВ международен ред какво искаш да кажеш - че вече край, точка и това ще бъде оттук нататък за вечни времена? Лъжеш се, ако наистина си го мислиш. Комунизмът вече свърши и "Желязната завеса" падна, ако си спомняш. Само сърбите още не са го разбрали и не могат да го приемат, но и това ще стане.
Не ти говоря за изконна сръбска, а за изконна християнска земя. Предпочитам да си остане такава, нещо против? По принцип ми е криво от всяко отцепване на малки смешни държавици на Балканите, защото като изключим Словения, която си я "осиновиха" съвсем логично австрийците, останалите изобщо не са прокопсали и не им се и очертава да го направят. Това е втората причина да не искам да има Косово - за какво ми е още една бедна и неуредена държава наблизо? Не ми ли стигат България и самата Сърбия?
Моето и твоето нормално ниво на обща култура може би са подобни по височина, но със сигурност имат различно съдържание. И определено нещата, които ти спомена като исторически факти, за мен спадат към никому неизвестните и определено безполезните, освен може би за самите историци, които ги използват, за да оправдават смисъла на собственото си съществуване.
За установения след ВСВ международен ред какво искаш да кажеш - че не е донесъл най-бурното развитие на човечеството, революцията в практически всички технологии? Предполагам, че не искаш да го кажеш. Да, разбира се, че и в този ред се появяват дефекти - като примерно неуспелия социалистически строй - но когато обществата са разумни, тяхното отстраняване може да става постепенно и без големи жертви - както и стана през 1989.
Сега обаче напират едни промени, които искат да отразят това, че мюсюлманите се плодят най-бързо. В това също не би имало лошо, ако всички мюсюлмани бяха дубайци. Ама те не са. Даже повечето са от онези, които искат да върнат света много векове назад. В такова време, за което май само ти знаеш достатъчно подробности. И не виждам защо трябва да се подкрепят действия, които подпомагат установяването на техния световен ред. Бих казал, че 500 години стигат. Това за нас. Останалият западен свят може и да си няма толкова ясен урок като нашия, но ако иска да просперира, не е зле да се учи от това, което се е случило примерно на нас.
@sulla
Мисля, че надценяваш косоварите, като ги сравняваш със Слънцето... А нежеланието ти да разбереш какво се опитват да ти кажат хората, мога да го нарека само с думата умишлено. :-)
23.03.2008 19:40
И отново цитирам - " лично аз няма да взема ничия страна първо от възпитание и, второ, от отсъствие на интерес "
Та кое от двете е вярно !
Ето за това става дума - а не за това дали някой се преструва, че Косово не е обявило независимост. Признава се самата държава, а не обявяването на независимост.
По темата - няма "исконна християнска земя". Няма такъв филм, просто. Както казва псалмопевецът - "Господня е земята, и всичко, що я изпълва". Само Бог решава на кого да я даде. Вчера е била у сърбите, днес е у албанците, а онзи ден е била у нас, както е думата - Петър Делян отпочва въстанието си от Призрен. Питаш дали съм "против" - не е у мен думата. Само Бог ги решава тези неща. Какво ми се иска на мен и какво ти се иска на теб - това дори и от тази гледна точка няма никакво значение.
За историческите факти - аз никога не бих ги нарекъл "безполезни". Никога няма да си позволя такъв лукс. Който не познава историята си - нали знаеш? - е осъден да я преживее отново.
За установеният световен ред след ВСВ - да, безспорно е донесъл най-бурното развитие, но забележи - само на запад от Желязната завеса. На изток е донесъл смърт, милиони неправди и диктатура. Ти наричаш това "неуспял социалистически строй" - твоя воля. Аз го наричам иначе.
За мюсюлманите не си прав. Факт е, че китайците и индусите се плодят най-много, а те, ако не знаеш, са будисти, не са мюсюлмани. Разбира се, в това няма нищо лошо, а и самото плодене по принцип няма нищо общо с независимостта на Косово. Децата не са зло, те са дар от Бога - на едни дава, на други - не. И така.
Едно само не разбрах - как точно минаваш през Сърбия, без да имаш проблеми? Аз съм минавал само два пъти през нея (двупосочно), първия дори месец и нещо ПРЕДИ бомбардировките (т.е. когато изобщо не беше ясно, че ще подкрепим и съдействаме на американците за извършването на подобна простотия), а втория - 2 години след това, и мога да те уверя, че по-гнусно транспортно преживяване от това да се оглеждаш за сръбските пътни полицаи, които само се чудят как да те изрекетират, може да бъде само това да си чужденец и да минаваш през България. А сега, когато вече затвърдихме позицията си на техен враг (на сърбите - не на сръбската музика, на нея и аз съм й враг), мога само да си представя, че ще се търси всяка възможност не за дребен рекет, а за грубо гаврене с всички българи, и то от страна далеч не само на властите, ами и на всички сърби. И още в първите дни имаше доста ясни сигнали, че това вече се случва.
23.03.2008 20:47
Господ бил давал. Няма такъв - не разбра ли!? И съответно той нищо не решава, само едни или други хора се крият зад личността му, за да намират оправдание да правят това, което искат.
Изконни християнски земи са всички земи, които християните са успели да отвоюват за себе си (в частност за теб и мен). Какво е това християни? Ами група хора, приели да уважават и спазват система от морални норми, които на мен и теб ни се струват най-добри. Отдавна тук не става дума за никаква вяра, пък и да ставаше, ти би трябвало да браниш всичко, което принадлежи на други християни, защото не някой бог, а хора с по-лош морал се опитват да им го отнемат.
Правописът не го решаваш ти, нито аз - в правописния речник на българския език пише иЗконен и ЛИПСВА исконен, следователно не е дублетна форма (впрочем тенденцията е такива да се изчистват). Речникът има "конституционираща роля за българския език", следователно начинът, по който е написана думата в него, е единственият, по който е правилно да я пишеш. Разсъжданията, че не било правилно така, ги отправяй към БАН, а не към мен. Дори не съм сигурен, че почива на нещо сериозно теорията ти за етимологията на думата - никъде не намирам подобни обяснения. Препоръчвам ти и да погледнеш списъка на правописните грешки в българския език в Уикиречник, вместо да продължаваш да се излагаш с тази упоритост:
http://bg.wiktionary.org/wiki/%D0%A3%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA:%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%B8_%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%B8
От това, че ти познаваш историята, изобщо не следва, че обществото, в което живееш, няма да я преживее отново, защото ТО не я познава. И не иска да я познава. Една птичка пролет не прави, следователно твоето знание няма да е от полза на обществото, тъй като то не го иска и не желае да го използва.
Установеният световен ред е станал възможен благодарение на усилията на две силни системи, всяка от които е искала да наложи своя модел за развитие. За никой от тези модели тогава не е можело да се каже, че е по-добър или по-лош, както и никой от тях не се е отнасял особено мило с враговете си. Социализмът е заложил на куция кон, т.е. предположил е, че хората масово ИСКАТ да правят нещо, за да е по-добре за всички, а вместо това е срещнал мързел и безотговорност.
Капитализмът е заложил на егоизма и желанието на всеки да живее по-добре от другите, и в крайна сметка е спечелил, защото това желание е безгранично.
Ако на изток от Желязната завеса е имало диктатура, тя определено се е занимавала не с тези, които са работели за неговия успех, а с враговете му. Естествено, че пропагандата на победилите е винаги с предимство, но не може да не си чувал и за Джоузеф Макарти, нали?
Китайците и индийците може и да се плодят най-много, но го правят в рамките на собствените си територии, а мюсюлманството е най-бързо разрастващата се религия и определено е много по-обсебващо като влияние върху практикуващите го, отколкото примерно будизма.
В плоденето естествено, че има много лошо - особено когато вече сме направили такава навалица. Бог дава на всички - само че развитите общества умеят да контролират растежа на популацията си, докато при необразованите в живота няма много друг смисъл.
Сърбия е 8-милионен пазар от хора със сходна на нашата покупателна способност. Косово е 2-милионен пазар, състоящ се от много бедни хора (плюс богати престъпници, занимаващи се с наркотици и проституция - извинявам се, ако последното описва донякъде и България).
Сърбия е православна християнска държава, а Косово ще е поредната мюсюлманска държава на Балканите, от което нищо хубаво не можем да очакваме да последва.
Защо не кажеш в замяна една причина, поради която е по-добре да признаем Косово?
На всичко отгоре, признавайки Косово, ние си ЗАТРУДНЯВАМЕ достъпа именно до европейския пазар по споменатите по-горе от мен транспортни причини.
Ква стана тя , уж сме от едната страна , а спорим :)
Това, за историята и за птичката сигурно ти звучи като облекчаващо оправдание. Не е, за съжаление. Хайде, сърбите ги остави, живи да ги ожалиш тях, но що за човек си ти, ако не си знаеш историята? За какво бъдеще изобщо можеш да разговаряш при това положение?
Атеистките бръщолевеници ще ти ги подмина без коментар, ако нямаш нищо против. Не са по темата тук. Приятна вечер.
@gantree
Ако искаш да приема твоята теория за произхода на думата изконен (която според мен няма нищо общо с историята, ами по-скоро със седлото на коня) :-), можеш да ми посочиш своя източник, така както аз ти посочих моя, който съвсем недвусмислено показва, че не си прав. Но дори и да го направиш, от това само ще следва, че може би имаш право да отправиш претенции за промяна в езика, която някой ден може и да те огрее.
Това за птичката е факт. Не можеш да накараш хората да се интересуват от нещо, от което те просто не се интересуват. С твоите камъни - само Бог може да ги накара, а той го прави винаги така, че да боли. Но от това акъл все не им идва.
И религиозните ти бръщолевеници не бяха по темата, но все пак ги коментирах - иначе казано, ти почна първи :-)
24.03.2008 11:10
24.03.2008 14:55
24.03.2008 15:18
24.03.2008 15:21
Благодаря ти, Анонимен 56! Готов съм да се хвана "като удавник за сламка", вместо за думата "ПРИЗНАВАМ", за всяка друга дума, която ми предложиш вместо "България "ПРИЗНАВА" Косово". Мога да се хвана "като удавник за сламка" за думата "ЕКСТРАПОЛИРАМ" . Например: "България ЕКСТРАПОЛИРА Косово". Или пък думата "НЕДОЛЮБВАМ": "България "НЕДОЛЮБВА" Косово". А защо не думата "ЪПЛОУДВАМ И ДЕЛИТВАМ", тоест: "България ЪПЛОУДВА И ДЕЛИТВА Косово". За коя дума ме съветваш да се хвана като "удавник за сламка", Анонимен 56?
ОТГОВОР: Нищо. Или, по-точно, каквото си искаш, защото предпоставката е толкова сбъркана, че каквото и да произлезе от нея, все ще е вярно. Например:
- ... какво според теб би се случило, ако не признаеш обявената едностранно за независима територия в тялото на Джо от страна на болестта?"...
- 42.
Такива работи...
25.03.2008 01:45
25.03.2008 08:33
..интересно размишление - мисля си обаче, че признаването от една държава, на друга държава е акт, който _удостоверява_ съществуването на държавата и едновременно с това и дава право да съществува... четох аналогийте ти със съдилищата, но просто не се връзват.
Веднъж бъде ли официално признато Косово като отделна държава, то официално получава статута на такава, автоматично след акта на признание - без съдилища, както в аналогийте ти с Митьо..
Имайки статута на държава, то получава всички юридически задължения и права на една държава спрямо останалите държави (например, Сърбите да нямат право да нарушават териториалната и цялост и няма да се сбъдне пророчеството ти за бъдещето на балканските държави (например:))
От друга страна, да не признаем Косово, означава да им кажем директно - "вижте, вие сте голяма работа, разиграхте си коня както искате, но няма да я бъде .. оставате си една банда престъпници в територията на Сърбия и си чакайте наказанието"
Въпреки всичко признавам, че много ме обърка с това размишление.. аз ще поразсъждавам още доста по въпроса когато имам време.
25.03.2008 14:17
25.03.2008 19:01
Комшията Джо и жена му са се взели преди много години. Докато на Джо баща му - Тито - бил жив, Джо и булката се разбирали криво-ляво, където имало проблем - решавали го с помощта на стария, но като цяло не се обичали лудо, щото Джо подпийвал, слушал сръбско... и прочие. Жената, съответно, тръгнала по наклонената плоскост и мечтаела за малко р.е.с.п.е.к.т. и изобщо да си вземе живота в ръце. Децата в един момент поотраснали и решили да се отделят от Джо, но с много бой и разправии, просто целият квартал вдигнал ръце, непоносимо било. Отделили се, криво-ляво, и на Джо жена му придобила смелост да се разведе. Джо й смлял муцуната от бой чрез масови убийства и нахлувания на армията, за да й избие дяволите от главата. В това време се намесват Кметът СаЩо (на страната на булката) и майката на Джо - Руска - която е шефката на електрото, и влизат в люта битка.
След дълги неразбории, в крайна сметка на Джо съпругата му се отделя и се определя като свободна жена, а Джо я пцова навсякъде и не дава официален развод.
Нашата дилема е: да си пием ли ракията с Джо или да признаем, че жена му вече не му е жена - пък дори и без официален развод.
:)
01.04.2008 16:21
02.04.2008 13:05
Всяка година и двете излизат с нова версия и ... все по-малки :-)))
02.04.2008 16:08
ta zatuj po princip sym protiw da priznawame banditski formirowania
shtot posle izwinete me zza izraza nashto dupe ke boli ne na kmeta
03.04.2008 17:58
04.04.2008 15:35
Българите не са приемали косово.
Президента и министрите "обобщиха".
Обобщиха щото да не Ядосат чичо Сам .
А чичо Сами щеше да се нервира щот като
запали ( въглен тлеещ косово) в чергата
(континент европа) европейския съюз (EU)
ще бъде затруднен да си оплете чергата и да
порасне здрав и силен та да не се стряска
на сън от малко извратения си "мил" чичо
за коментари и поправки:
kalbotobg@gmail.com
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog