Постинг
09.01.2007 15:06 -
Канал-1. Меката на скритата реклама
Автор: sulla
Категория: Забавление
Прочетен: 10927 Коментари: 10 Гласове:
Последна промяна: 09.01.2007 15:22
Прочетен: 10927 Коментари: 10 Гласове:
0
Последна промяна: 09.01.2007 15:22
Не, едва ли го правят нарочно. Ако го правеха, щяха да заслужат ореола на осъзнатия злодей, а неговият образ винаги е най-яркият и в литературата, и в киното. Ако го правеха нарочно, нямаше да бъдат Мунчо, а щяха да са Мефистофел. Но, както се знае, незнанието (какъв елегантен оксиморон!) не оневинява извършителя, иначе аз, например, никога не бих пожелал да науча, че в ресторантите накрая се плаща. Ето защо и недосетливостта, както и отсъствието на желание и професионализъм от страна на работещите в мониторинга на Националната телевизия, не оневинява телевизията, когато престъпва разпоредбите, третиращи рекламата в електронни медии.
Ще ви покажа няколко кадъра, които идеално се вписват в дефиницията за „статична реклама”. Тази реклама би трябвало да се заплаща на секунда в общ, среден или крупен план по тарифите на медията и да бъде обозначена като такава по адекватен начин. Преди това обаче ще си позволя да се отдам на спомени и да се върна в годините, когато притежавах собствено телевизионно предаване по Канал-1 (една от големите ТВ-игри в събота преди десетина години). Сценарият беше такъв, че се печелеха много предметни награди. Не винаги успявахме да намерим спонсори, които да ги осигурят, и когато не ни достигаха награди, купувахме ги от стоковите базари. Разбира се, за да е по-атрактивна играта, показвахме наградите в близък план и помня как от Националната телевизия ми направиха страшен проблем за един телефонен апарат „марка” PanasoAnic (някакво грозно менте) и ме накараха да си платя по рекламна тарифа секундите, през които се е виждала тази „утвърдена марка” в ефир. Поисках да ме запознаят с официалния представител на PanasoAnic за България, но от Телевизията не проявиха чувство за хумор, а хладнокръвно инкасираха. Та, в светлината на тази принципност и непреклонност ви поздравявам със следващите кадри от Канал-1, придружени с лековат коментар:
Ето тази крехка женица преглежда вестниците сутрин по Националната телевизия. Екранът е такъв, какъвто го виждате, в продължение на минута, че и повече, докато женицата обостря вниманието ни върху акцентите от заглавията. Очевидно, рекламното лице на „Феста Холдинг” е толкова голямо, колкото и лицето на водещата. Но може би това е бонус заради неприятностите на Холдинга около покупката на хотела на Косьо Самоковеца. Обаче заради какво са подложени на утешение ДЗИ и другите?...
М-тел и Райфайзен банк. Водещата свенливо е склонила очи. „Който гледа надолу си мисли за голо” – е казал народът, когото някои мислят за мъдрец, но аз твърдо отстоявам убеждението, че мъдростта не е колективен прерогатив. В случая обаче водещата не само че не си мисли за голо, въпреки подканящото заглавие „БСП прегърна Васил Божков”, ами и не се досеща как е замесена в неосъзната скрита реклама.
Три в едно. Ярко блести рекламата на Tang. На водещата й е весело. Може би предугажда следващата реклама на „Овергаз”, на фона на която в усмивката й ще се прокрадне известно напрежение:
Важното е, че Негово Превъзходителство Др. Сергей Станишев е весел и то СЕГА, както сочи и името на вестника. Не знам защо Даниел Вълчев е със суровачка, но млъкни фантазийо моя, че да не засегнем пак някого.
„Дума”, BBT и Дядо Мраз – все в червено. Така е. В песента се пее: „Червено винтто, червена кръвта, червен е след баня на всеки ...” и т.н. Само не знам защо една телевизия рекламира по този нерегламентиран начин друга телевизия, за която се предполага, че й е конкурентна.
Пак ДЗИ. Този път водещата е отговорила на призивите на Барозу, който, повидимому, от доста време се мъчи да привлече вниманието й иззад главата на в-к „Пари”.
Както забелязвате, въобще не издребнявам да повдигам въпроса, че самото показване на вестниците и на техните глави, изпълнени в запазени шрифтове и цветове, също е реклама. Реклама е, защото вестниците все пак не се разпространяват безплатно и много разчитат прегледът на печата по електронните медии да предизвика интерес към разглежданите от тях теми и съответно да предизвика повече продажби. Маркетинг, какво да го правиш... А знаете ли че съгласно тарифата на БНТ от 3 януари 2007 година едно такова неволно изпускане на рекламка в ефир струва 1800 лв. без ДДС? Всяка сутрин се преглеждат десетина вестника. Излиза, че обществената телевизия, която на този етап се издържа от нашите данъци, а идеята е да започне да се издържа и от преки такси, които ще ни събират, пропуска да спечели между 10000 и 20000 лева от реклама всеки ден и то само от сутрешния блок, когато аз я следя, пиейки кафе и понякога бира (което си е абсолютна срамота!), без да смятаме издънките през останалата част от деня. Та какво е един PanasoAnic в сравнение с това! Къде е онази бдителност! Къде е онази принципност?!?
P.S.
Между другото, не всяко скатаване на пари от реклама в Националната телевизия е случайно. Обърнете някой път внимание на това как свършват някои клипове – скороговорка:
„лекарственосредствозалицанад18
годинитърсетеваптек...”
Тези липсващи звуци са на стойност половин секунда. Една секунда в прай-тайм струва, по същата тарифа, 204 лева. Тоест планиращата и купуваща агенция открадва по 100 лева на излъчване на един клип. В кампания един клип може да се излъчи средно 100 пъти и ако сметнем, само от това се печелят 10 бона. Това вече не е несъзнателно и не става дума за Мунчо. Знам го, не го предполагам и не го подозирам. Просто го знам.
P.P.S.
Най-малкият рушвет към човек от рекламната дирекция на БНТ, за който знам, е накладки за кола. За най-големия ще ви кажа друг път :-)))
Ще ви покажа няколко кадъра, които идеално се вписват в дефиницията за „статична реклама”. Тази реклама би трябвало да се заплаща на секунда в общ, среден или крупен план по тарифите на медията и да бъде обозначена като такава по адекватен начин. Преди това обаче ще си позволя да се отдам на спомени и да се върна в годините, когато притежавах собствено телевизионно предаване по Канал-1 (една от големите ТВ-игри в събота преди десетина години). Сценарият беше такъв, че се печелеха много предметни награди. Не винаги успявахме да намерим спонсори, които да ги осигурят, и когато не ни достигаха награди, купувахме ги от стоковите базари. Разбира се, за да е по-атрактивна играта, показвахме наградите в близък план и помня как от Националната телевизия ми направиха страшен проблем за един телефонен апарат „марка” PanasoAnic (някакво грозно менте) и ме накараха да си платя по рекламна тарифа секундите, през които се е виждала тази „утвърдена марка” в ефир. Поисках да ме запознаят с официалния представител на PanasoAnic за България, но от Телевизията не проявиха чувство за хумор, а хладнокръвно инкасираха. Та, в светлината на тази принципност и непреклонност ви поздравявам със следващите кадри от Канал-1, придружени с лековат коментар:
Ето тази крехка женица преглежда вестниците сутрин по Националната телевизия. Екранът е такъв, какъвто го виждате, в продължение на минута, че и повече, докато женицата обостря вниманието ни върху акцентите от заглавията. Очевидно, рекламното лице на „Феста Холдинг” е толкова голямо, колкото и лицето на водещата. Но може би това е бонус заради неприятностите на Холдинга около покупката на хотела на Косьо Самоковеца. Обаче заради какво са подложени на утешение ДЗИ и другите?...
М-тел и Райфайзен банк. Водещата свенливо е склонила очи. „Който гледа надолу си мисли за голо” – е казал народът, когото някои мислят за мъдрец, но аз твърдо отстоявам убеждението, че мъдростта не е колективен прерогатив. В случая обаче водещата не само че не си мисли за голо, въпреки подканящото заглавие „БСП прегърна Васил Божков”, ами и не се досеща как е замесена в неосъзната скрита реклама.
Три в едно. Ярко блести рекламата на Tang. На водещата й е весело. Може би предугажда следващата реклама на „Овергаз”, на фона на която в усмивката й ще се прокрадне известно напрежение:
Важното е, че Негово Превъзходителство Др. Сергей Станишев е весел и то СЕГА, както сочи и името на вестника. Не знам защо Даниел Вълчев е със суровачка, но млъкни фантазийо моя, че да не засегнем пак някого.
„Дума”, BBT и Дядо Мраз – все в червено. Така е. В песента се пее: „Червено винтто, червена кръвта, червен е след баня на всеки ...” и т.н. Само не знам защо една телевизия рекламира по този нерегламентиран начин друга телевизия, за която се предполага, че й е конкурентна.
Пак ДЗИ. Този път водещата е отговорила на призивите на Барозу, който, повидимому, от доста време се мъчи да привлече вниманието й иззад главата на в-к „Пари”.
Както забелязвате, въобще не издребнявам да повдигам въпроса, че самото показване на вестниците и на техните глави, изпълнени в запазени шрифтове и цветове, също е реклама. Реклама е, защото вестниците все пак не се разпространяват безплатно и много разчитат прегледът на печата по електронните медии да предизвика интерес към разглежданите от тях теми и съответно да предизвика повече продажби. Маркетинг, какво да го правиш... А знаете ли че съгласно тарифата на БНТ от 3 януари 2007 година едно такова неволно изпускане на рекламка в ефир струва 1800 лв. без ДДС? Всяка сутрин се преглеждат десетина вестника. Излиза, че обществената телевизия, която на този етап се издържа от нашите данъци, а идеята е да започне да се издържа и от преки такси, които ще ни събират, пропуска да спечели между 10000 и 20000 лева от реклама всеки ден и то само от сутрешния блок, когато аз я следя, пиейки кафе и понякога бира (което си е абсолютна срамота!), без да смятаме издънките през останалата част от деня. Та какво е един PanasoAnic в сравнение с това! Къде е онази бдителност! Къде е онази принципност?!?
P.S.
Между другото, не всяко скатаване на пари от реклама в Националната телевизия е случайно. Обърнете някой път внимание на това как свършват някои клипове – скороговорка:
„лекарственосредствозалицанад18
годинитърсетеваптек...”
Тези липсващи звуци са на стойност половин секунда. Една секунда в прай-тайм струва, по същата тарифа, 204 лева. Тоест планиращата и купуваща агенция открадва по 100 лева на излъчване на един клип. В кампания един клип може да се излъчи средно 100 пъти и ако сметнем, само от това се печелят 10 бона. Това вече не е несъзнателно и не става дума за Мунчо. Знам го, не го предполагам и не го подозирам. Просто го знам.
P.P.S.
Най-малкият рушвет към човек от рекламната дирекция на БНТ, за който знам, е накладки за кола. За най-големия ще ви кажа друг път :-)))
СТРАПОН СЕКСЪТ – ВЕЛИКАТА СЕКСУАЛНА РЕВО...
Любими стихове от Дамян Дамянов
Секс скандал в немската гимназия
Любими стихове от Дамян Дамянов
Секс скандал в немската гимназия
Следващ постинг
Предишен постинг
... кое е онова предаване от преди 10 години???
цитирай
2.
анонимен -
По повод кое е шоуто
09.01.2007 16:09
09.01.2007 16:09
"Има зрител познал точните килограми ;-)
Мата Хари
цитирайМата Хари
И аз съм се замислял за тези реклами. И досега даже си мислех че им се плаща на тези говорещи глави да ги показват така.
цитирайКак какво значение? Това не е ли държавна телевизия, т.е. твоя и моя и на всички останали! Това, че не си търсят парите означава едно - корупция!
цитирайДобре е да има някакви стандарти и те да са общоприложими. Ако тези реклами няма да се плащат, да не броят на външните продукции секунди за неща, които дори не се виждат, а само се изричат в кадър, и да искат пари за тях. И да не замазват рекламите върху тролеи, които минават зад гърба на някой репортер, сакън да не се облагодетелства някой световен частник. Естествено, че е глупаво и дребнаво, но го правят такова от БНТ, а ние само се шегуваме с тях по блоговете. Ако те не бяха такива манияци на тема скрита реклама, никой нямаше да се занимава с тях.
цитирай
6.
анонимен -
Като чуя КАНАЛ 1,
11.01.2007 15:15
11.01.2007 15:15
започвам да се бъркам за кръст и чесън!!!
Поздрави
цитирайПоздрави
Като се заговори (записа) за скрита реклама, нека разкажа и аз какво видях вчера по НОВА телевизия. Реклама на "Магнитните наколенки на д-р Ливайн"... Поредната изкукала баба разказва за благоприятното въздействие на въпросните наколенки... Текат последните секунди на рекламата и тя изведнъж съвсем непринудено споменава "космодиска"... беше нещо от сорта на: "И сега където и да отида, тука (сочи краката си) - наколенките, тука (посочва гърба си) - космодиска."... Опаааааааааа... Момент!!! К'о пра'им??? Рекламата нали беше за "Магнитните наколенки"?
И така. Някой докато спи, Студио Модерна направи 2 в 1!!!
Хайде много здраве!
Дъга
цитирайИ така. Някой докато спи, Студио Модерна направи 2 в 1!!!
Хайде много здраве!
Дъга
8.
анонимен -
:-)
12.01.2007 10:29
12.01.2007 10:29
Студио МОДЕРНА си е платило двете минути и (ако и двата продукта са негови, не съм в час) в тях може да рекламира ако иска и гащите на бабата на шефа, без това да безпокои медията (телевизията, която излъчва рекламата) по никакъв начин :-)
Поздрави
цитирайПоздрави
само че вече става въпрос за нов (друг) продукт... различен от рекламирания!!!
Много здраве!
цитирайМного здраве!
изглежда гледаш само канал1,защото вчера две-три минути по Нова се любувах на рекламата на Овергаз от вестник Сега.
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 7717
Блогрол
1. Sulla.BG
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog