Прочетен: 20362 Коментари: 23 Гласове:
Последна промяна: 09.11.2010 08:34
Телепазарната търговия е нещо много повече от обикновената пазарна. Както Ленин бе казал, че геният е 1% талант и 99% труд, така и ние трябва да отбележим за телепазарната търговия, че тя е 1% потребителска стойност и 99% реклама – който не вярва, да направи справка с тарифите на телевизиите. Аз, обикновено, когато ми се появи на екрана д-р Ливайн или друг монстер от неговия калибър, задействам някакъв вроден защитен механизъм в организма си и той ме кара да чета книга, да пия ракия или да пея тъжни македонски песни, притропвайки си на тарамбука, но не и да гледам телепазрания прозорец. Вчера обаче станах неволен свидетел как ТОПШОП се опитва да пробута на населението надуваем дюшек за 179 лв. Истинското му име е Еър Ландж - Надуваемо легло 3 в 1- удобно, функционално, компактно (аз имам превозно средство 4 в 1 – голяма черна лека кола), цената не е просто цена, а „Вашата* цена: 179,00 лв.”, тоест нашата. Ако приложим формулата на Ленин, ще получим следната тяхна цена: 179 лв. минус 99% реклама е равно на 1,79 лв. Е, този резултат, признавам, е доста ленински, но истината едва ли е много по-различна. Пък и колко да струва един надуваем дюшек! Китайците сигурно ги продават по 1 евро дузината.
Но не качествата на стоката привлякоха вниманието ми. Привлече го така наречената промоция – ако си купиш дюшек, можеш да го върнеш до една седмица и парите ти ще бъдат безпрекословно възстановени. Безпрекословно и в съответствие с „Условията за покупка” на „Студио Модерна”. И ето тук, търпеливи мои читатели, ние с вас се разделяме на две. От адната страна на барикадата вие се питате кои са тези тайнствени „Условия”. От другата страна на барикадата съм аз и ви отговарям – ето ги:
...Ако искате да върнете продукта, можете да го направите в срок от 7 работни дни от датата на получаването му. Продукта трябва да бъде неизползван, в оригинална опаковка, заедно с придружаващите го документи. Студио Модерна - България гарантира връщането на сумата.
Студио Модерна - България възстановява стойността на продуктите с пощенски запис.
Значи, ако искате да върнете някоя стока, не правете грешката да я употребявате през първата седмица. Дори е препоръчително и да не я разопаковате. Ще трябва да намерите друг начин да разберете дали е дефектна или не, чупи ли се, върши ли ви работа и т.н. Ако успеете да я устискате в нейната девствена цялост и непорочност, ще я върнете след една седмица и ще започнете (забележете!) да си чакате парите по пощата със запис. Не е ли по-лесно още в началото да вземете стоката и след седмица, ако ви е харесала, да я платите вие с пощенски запис? Нали ТОПШОП няма друг екзистенциален смисъл, освен добруването и абсолютното удобство на клиентите си! Добре че, освен „Условията за покупка” на ТОПШОП съществува и Закон за защита на потгребителите, където срокът за връщане на нежелана стока е 2 години, независимо от това дали е в опаковка и дали е употребявана.
А иначе, освен дюшек можете да си купите Детска забавна игра Флоам, Възглавница Дормео Мемосън, Вакуумиращи пликове - спестете пространство, Еластични бермуди за строен силует, Велформ смайл - До 8 нюанса по-бели зъби само за 20 минути (на колко се равнява един нюанс? – б.а.), Антицелулитен клин. Всичко това на средна цена 52,58 лева парчето. Такива ми ти работи...
*Не мога да не си спомня една месарница на ъгъла на „Мизия” и „Евлоги Георгиев”, точно до Военното училище, чиято реклама гласеше „Вашата месарница”. Всеки път, като мина оттам, ми става едно топло на душата, че си имам месарница, но до днес така и не се наканих да я посетя някоя вечер и да прибера оборота...
19.02.2007 21:41
Та така - не е задължително един продукт да е боклук, за да се продава чрез телешопинг, но все пак помага. И още една перифраза, този път от виц: само някакви си 99% от телешопингите са виновни за лошата слава на всичките останали...
21.02.2007 11:00
18.04.2007 20:45
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ:
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61
И ЖАЛБА ДО КОМИСИЯТА:
http://www.kzp.bg/modules.php?name=ConsProt&op=send&id=21
Не мога да се съглася с това изказване. Според ЗЗП, 2 години е срокът, в който клиента може да отправи рекламация ако стоката спре да отговаря на договореното - и тогава търговецът е длъжен до 1 месец да я въведе в първоначален вид (при закъснение можеш да си искаш парите). Имаш право на подмяна или ремонт. Ако и след тази мярка пак се случи стоката да има проблем, тогава вече имаш право да поискаш отбив от цената или направо - разваляне на сделката и връщане на всичките пари.
Колкото до срока за връщане на тази конкретна стока, тук важат специалните разпоредби при търговия от разстояние :
"Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:
1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки;
2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги."
Естествено има изключения - стоки по твой проект, бързоразвалящи се. Но ми прави впечатление, че задължение стоката да не е разопакована има само за аудио записи и програмни продукти - предполагам защото тогава можеш да изкопираш записа и да го върнеш.
До колкото знам целта е да си защитен поради факта, че рекламата по телевизията не показва стоката така, както ако ти я демонстрират в магазина.
Друга особеност от същата глава на ЗЗП е :
"Чл. 53. Доставчикът няма право да изисква или да приема авансово плащане преди изтичане на сроковете по чл. 55."
Така че излиза, че дори нямат право да приемат пари преди тези дни!
18.02.2008 13:32
20.08.2008 15:05
07.11.2008 00:00
15.01.2009 14:52
Затова моля "господинът с вътрешната информация,да се информира по-добре".
04.02.2009 23:02
17.03.2009 14:13
17.03.2009 18:03
17.01.2010 21:54
17.01.2010 21:55
03.10.2010 23:34
09.11.2010 00:29
Поръчка на продукт по телефон: 02/ 81 851 80
Рекламации: 02/ 81 851 51
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog