Прочетен: 2395 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 01.03.2007 07:43
Вярно е, че и в комерсиалната продуктова реклама понякога има откровения – като на онзи светъл рекламист, който напоследък, чрез подскачащо на батут семейство и тотално внушение за оранжевост, иска да предизвика покупки на мляко. Логиката „Оранжево небето, оранжево морето” – купете си мляко, би трябвало да доведе до резултат като „Бяла съм, бяла, юначе” – купете си портокали. Да, продуктовата реклама не е съвършена. Затова, мисля си, дали не трябва нейните похвати да се поосвежат чрез взаимстване от политическата реклама. Този процес дори е започнал, ако сравним „народната кайма” и „народните кренвирши” с „Народния президент” на ген. Петров и Наташка от „Вилна зона”. А представете си само какъв бум на пазара ще предизвика бира, която се рекламира така: „Четиридесет и пет халби стигат! Бурето е наше!” или още по-острото: „Не наливайте на хората бира, сварена от малц с агентурно минало!”. Или пък журналисти питат пушен бут: „Някои казват, че сте стар”, а бутът, назеленявайки, отвръща: „От стара коза яре, е казала народът. Бутът е като виното, колкото е по-стар, толкова по-лесно се опиваш от него”.
Виждам клип. В главната роля е изпънат от престараване потребител. Зад кадър звучи гласът на Министъра на културата (NB! – да проверя после дали това му влиза в министерските задължения):
Потребителят пие Sprite.
Стефан Данаилов: „Той пи Srite заедно с отчаяните пубери!”.
Потребителят пере с Ariel.
Ст.Д: „Той пра заедно с най-добрите счетоводители”.
Потребителят тегли кредит от Пощенска банка.
Ст.Д: „Не се бойте, той ще върне парите!”.
„Да, да!” – отговаря потребителят и си слага ултратънка дамска превръзка.
Ст.Д: „Нямам думи!”.
Потребителят си разчесва пърхота и после бързо го оправя с Head & Shoulders.
Диктор: „Той направи всичко това. Сега е ваш ред. ПАЗАРУВАЙТЕ!”.
Опасното в цялата работа е, че средствата на политическата реклама са толкова остри, че могат да влязат в противоречие със Закона за радио и телевизия. Например „Да си върнем България! Ако си я върнем в следващия половин час на уникалната цена на външния й дълг, получаваме безплатно Македония и Беломорска Тракия”. Ето такава реклама би създала юридически проблем. Но на помощ бързо ще дойде Георги Марков и ще отмени Закона за радио и телевизия. Ега ти и закона, хайде, де! Най-добре е танковете да дойдат или ако не, то поне Бат’ Бойко... Во-лен! Во-лен! Во-лен! Во-лен!... Ей, превъртях нещо...
* Политрек – политическа реклама – тер. „Политрук” е друго.
18.10.2006 12:07
XaXaXaXa... XyXyXy...
alele, towa kak me razsmq...
i towa [quote]Опасното в цялата работа е, че средствата на политическата реклама са толкова остри, че могат да влязат в противоречие със Закона за радио и телевизия. Например „Да си върнем България! Ако си я върнем в следващия половин час на уникалната цена на външния й дълг, получаваме безплатно Македония и Беломорска Тракия”. Ето такава реклама би създала юридически проблем. Но на помощ бързо ще дойде Георги Марков и ще отмени Закона за радио и телевизия. Ега ти и закона, хайде, де! Най-добре е танковете да дойдат или ако не, то поне Бат’ Бойко... Во-лен! Во-лен! Во-лен! Во-лен!... Ей, превъртях нещо...[/quote]
i razwedri sku4niq mi den... sega we4e znam 4e ako trqbwa da se razweselq, da tyrsq komentari na reklamite :)
2. А Л К О Х О Л
3. -БЕЗОБРАЗНА ПОЕЗИЯ-
4. NOTA BENE!
5. Александър Божков
6. Теодор Дечев
7. Иван Бедров
8. Кремена Пашова
9. Starlight - сътворение
10. Ивайла Цанкова
11. Веси Стефанова
12. Светла Василева
13. Фани Давидова
14. zlika
15. utremer
16. Петър Стойков
17. +ЕДИН ЗАВЕТ+
18. RE:TV
19. МЕГАФОН
20. FEEDS.BGIT.NET
21. RSS.BG
22. sulla.snimka.bg
23. Top Blog